Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Τροπολογίες στο επενδυτικό νομοσχέδιο για ΕΣΠΑ, ΥΠΑ

Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της απορρόφησης Κοινοτικών κονδυλίων, τη βελτίωση των διατάξεων για τις επενδύσεις καθώς και για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας, ενόψει του διαγωνισμού για την αξιοποίηση των κρατικών αεροδρομίων, περιλαμβάνονται σε τροπολογίες που κατατέθηκαν σήμερα στο νομοσχέδιο «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις».





Ρυθμίσεις για περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων και άλλων έργων, με στόχο την επιτάχυνση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων και την ενίσχυση της αγοράς, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στο επενδυτικό νομοσχέδιο.


Μια από τις καινοτόμες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην τροπολογία προβλέπει ότι πριν από την κήρυξη απαλλοτρίωσης θα γίνεται υποχρεωτικά δημόσια πρόσκληση του Δημοσίου προς τον ιδιοκτήτη προκειμένου να συναινέσει στην εξαγορά του ακινήτου του από το Δημόσιο. Πρόκειται για διαδικασία που εξασφαλίζει τόσο για το Δημόσιο όσο και για τους ιδιοκτήτες, ταχύτητα στην εκτέλεση της απαλλοτρίωσης και στην καταβολή της αποζημίωσης και αποφυγή της αβεβαιότητας που συνεπάγεται η δικαστική κρίση της αξίας του ακινήτου. Με τη ρύθμιση επιτυγχάνεται επίσης αποσυμφόρηση των δικαστηρίων. Σε περίπτωση που δεν τελεσφορήσει η εξαγορά, θα εφαρμόζεται η διαδικασία απαλλοτρίωσης.

Με άλλες διατάξεις της τροπολογίας προβλέπεται ότι:
- Οι υποθέσεις που αφορούν συγχρηματοδοτούμενα έργα άνω των 15 εκατ. ευρώ θα εκδικάζονται από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατά το παράδειγμα των Ολυμπιακών έργων και των επενδύσεων που υπάγονται στο καθεστώς του fast-track.
- Αυξάνεται από 5 σε 10 εκατ. ευρώ το όριο προϋπολογισμού των έργων που θα ελέγχονται προσυμβατικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
- Δίνεται η δυνατότητα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργού να χαρακτηρίζονται ως έργα εθνικής σημασίας εκείνα που κρίνεται ότι έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα (όπως τα έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ, έργα χωρίς τα οποία απειλούνται πρόστιμα από την ΕΕ για μη συμμόρφωση κλπ), προκειμένου να επιταχύνεται η έκδοση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ).
-Προβλέπεται ότι ο έλεγχος των τίτλων ιδιοκτησίας και η εκτίμηση της αξίας των ακινήτων θα γίνονται και πριν την κήρυξη της απαλλοτρίωσης.
-Προβλέπεται για τις περιπτώσεις των συγχρηματοδοτούμενων έργων ότι ο υπέρ ου η απαλλοτρίωση ζητάει εκτίμηση από ανεξάρτητο πιστοποιημένο εκτιμητή (παρ. 10).
- Ορίζεται ότι οι υποθέσεις για καθορισμό αποζημίωσης επί απαλλοτρίωσης εισάγονται καθ’υπέρβαση στα πινάκια των δικαστηρίων, ώστε να δικάζονται συντομότερα.
- Καθιερώνεται υποχρέωση εκτίμησης της αξίας από ανεξάρτητο και πιστοποιημένο εκτιμητή στα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Τα δικαστήρια θα υποχρεούνται να αιτιολογήσουν ειδικά τυχόν απόκλιση από την αντικειμενική αξία και από την ανεξάρτητη εκτίμηση.



Τροπολογίες για τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

Τροπολογία σχετική με το άρθρο 6 του σχεδίου νόμου:

Με την προτεινόμενη τροπολογία-προσθήκη διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 6 του σχεδίου νόμου αφού μειώνεται σε 250.000 ευρώ η αξία του ακινήτου με την αγορά του οποίου θα δίδεται η δυνατότητα χορήγησης αδειών διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών και σε μέλη οικογενειών τους, ενώ παρέχεται αντίστοιχη δυνατότητα και για τη σύναψη μακροχρόνιων χρονομεριστικών μισθώσεων.

Τροπολογία σχετική με το άρθρο 19 του νομοσχεδίου:

Με το σχέδιο νόμου έχει εισαχθεί πρόβλεψη ότι για μεγάλα επενδυτικά σχέδια ύψους άνω των πενήντα εκατομμυρίων ευρώ μπορεί να παρέχεται μόνο φορολογική απαλλαγή, προκείμενου να κατευθυνθούν τα κονδύλια του αναπτυξιακού νόμου στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για τα επενδυτικά σχέδια κάτω των πενήντα εκατομμυρίων ευρώ μπορούν να παρέχονται μεμονωμένα ή συνδυαστικά όλα τα είδη των ενισχύσεων που προβλέπονται και τα οποία θα καθορίζονται με την οικεία απόφαση υπαγωγής που θα εκδίδει ο αρμόδιος Υπουργός.

Ορίζεται ότι η ρύθμιση για αύξηση του ύψους της εγγυητικής επιστολής που επιστρέφεται στον ανάδοχο μετά την έκδοση του Πρωτοκόλλου Προσωρινής Παραλαβής καταλαμβάνει και τις εν ισχύι συμβάσεις, για την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά.


Αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Η τροπολογία για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία θα περιληφθεί στον Επενδυτικό Νόμο, υλοποιώντας το σχεδιασμό για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας προβλέπει:

Α) Ενδυναμώνεται ο Κανονιστικός και Εποπτικός ρόλος της ΥΠΑ με αρμοδιότητες που θα καλύπτουν την Ασφάλεια Πτήσεων (Safety) και την Ασφάλεια Πολιτικής Αεροπορίας από Έκνομες Ενέργειες (Security).
Στον τομέα των αεροδρομίων με την κατάργηση της υφιστάμενης Διεύθυνσης Αερολιμένων, δημιουργούνται οι εξής δύο νέες διευθύνσεις: α) Κανονιστική Διεύθυνση Αεροδρομίων η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη σύνταξη και δημοσίευση πρωτογενούς νομοθεσίας για τα αεροδρόμια, συγκεκριμένους κανονισμούς λειτουργίας, κατευθυντήριο υλικό κλπ, β) Εποπτική Αρχή Αεροδρομίων η οποία θα είναι υπεύθυνη για την πιστοποίηση και την εποπτεία ασφαλούς λειτουργίας των αεροδρομίων. Στις αρμοδιότητες των ανωτέρω Διευθύνσεων εμπίπτει και ο έλεγχος για την εφαρμογή της Κοινοτικής νομοθεσίας σχετικά με την επίγεια εξυπηρέτηση (ground handling) και την διάθεση χρονοθυρίδων (slots). Καταργούνται και συγχωνεύονται οργανικές μονάδες που δεν ανταποκρίνονται πλέον στις σημερινές ανάγκες και στο νέο ρόλο της ΥΠΑ.
Ενισχύεται η Εποπτική Αρχή Τελών Αερολιμένων διά της προσθήκης τριών νέων τμημάτων με αντικείμενο τον έλεγχο συνεπούς εκπλήρωσης από τους παραχωρησιούχους των συμβατικών τους υποχρεώσεων και την ορθή επιβολή των επιβαρύνσεων που θα καθορισθούν στη σύμβαση

Β) Την προσαρμογή του νομικού πλαισίου που σχετίζεται με τη διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση των κρατικών αεροδρομίων.

Γ) Την ίδρυση ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων - ΑΕΔιΠΑ» στην οποία θα ενταχθούν τα Κρατικά Αεροδρόμια, τα οποία λόγω μη ύπαρξης εμπορικού ενδιαφέροντος, δεν θα αξιοποιηθούν μέσω της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που θα οδηγήσει στις συμβάσεις παραχώρησης. Η χρηματοδότηση της Εταιρείας θα γίνεται από: (α) τα επιβαλλόμενα τέλη στα αεροδρόμια ευθύνης της, (β) τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις των αεροδρομίων ευθύνης της και (γ) από έσοδο που τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή οι αναχωρούντες από αυτά επιβάτες θα καταβάλλουν προς το σκοπό αυτό στην ΥΠΑ, η οποία και θα τα διαθέτει προς την ΑΕΔιΠΑ, δημιουργώντας και τηρώντας ειδικό, ξεχωριστό λογαριασμό.

Παρέχεται εξουσιοδότηση για έκδοση ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την οποία ρυθμίζονται τα θέματα σχετικά με καταβολή εκ μέρους των αποκρατικοποιημένων αεροδρομίων ή των αναχωρούντων από αυτά επιβατών ποσού το οποίο θα αποδίδεται ως έσοδο στην ΥΠΑ, προκειμένου αυτή, τηρώντας ξεχωριστούς προς τούτο λογαριασμό να χρηματοδοτεί από αυτό τη λειτουργία των γραμμών με καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) και την ΑΕΔιΠΑ.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com