Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Ούτε μία ειδοποίηση δεν έχει σταλεί για ανασφάλιστα ΙΧ!

Αλαλούμ επικρατεί μεταξύ ΓΓΠΣ, Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, διευθύνσεων Μεταφορών και Εφοριών για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών ανασφάλιστων Ι.Χ.!




Δύο μήνες έχουν περάσει ήδη από την ημέρα που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων η επίμαχη τροπολογία που αφορούσε στα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει αποσταλεί ούτε ένα ειδοποιητήριο!

Σύμφωνα με πληροφορίες στο στόχαστρο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων έχουν μπει από τον προηγούμενο μήνα περίπου 500.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα διατηρούν ανασφάλιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η αποστολή των ειδοποιητηρίων για διάφορους λόγους...


Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η αποστολή των ειδοποιητηρίων στους 500.000 βεβαιωμένους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων Ι.Χ. κατόπιν θα εξεταστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες που τα ασφαλίζουν μόνο για μικρό χρονικό διάστημα... Βέβαια το γεγονός πού θα βρουν τους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί γρίφο καθώς είτε δεν ισχύει η διεύθυνση κατοικίας τους, είτε έχουν μηχανογραφηθεί λάθος τα στοιχεία, είτε η εφορία εμφανίζει λάθος ιδιοκτήτες, είτε οι διευθύνσεις Μεταφορών δεν έχουν καταγράψει τα σωστά στοιχεία...

Γενικώς επικρατεί ένας φαύλος κύκλος που δημιουργεί απίστευτες καθυστερήσεις και βέβαια σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν «ισχύει» ο νόμος... Οι ιδιοκτήτες πάντως των ανασφάλιστων οχημάτων διακρίνοντας την κωλυσιεργία του κράτους εξακολουθούν να τα κινούν παράνομα καθώς δεν υπάρχουν κυρώσεις ούτε μέσω ειδοποιητηρίων ούτε μέσω ελέγχων της Τροχαίας. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «ΗτΣ» μόλις το 10% των ιδιοκτητών ανασφάλιστων Ι.Χ. έσπευσαν να τα ασφαλίσουν λίγες ημέρες μετά την ψήφιση του νόμου και έκτοτε τίποτα...

Ελλιπείς ελέγχοι
Νόμοι χωρίς ισχύ!

Η επίμαχη τροπολογία που αποτελεί νόμο του κράτους για τα ανασφάλιστα οχήματα από τις 15 Απριλίου δεν είναι η μόνη που δεν εφαρμόζεται καθώς υπάρχει και άλλος νόμος που αφορά στην προσκόμιση των δελτίων τεχνικού ελέγχου των οχημάτων κατά την ανανέωση των ασφαλιστήριων συμβολαίων που επίσης δεν εφαρμόζεται πλέον... Ο λόγος δεν είναι άλλος από τους ελλιπείς ελέγχους της Τροχαίας, αλλά και της έλλειψης ρευστότητας των ιδιοκτητών Ι.Χ. που ρισκάρουν να κινούν τα οχήματα ή τα δίκυκλά τους χωρίς ασφάλεια ακόμη και υπό τον φόβο πολύ υψηλών προστίμων.

Παράλληλα η πολιτεία αποδεικνύει για ακόμη μία φορά πως δεν μπορεί να επιβάλει τους νόμους ούτε μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης που αποτελεί τον πλέον εύκολο τρόπο εντοπισμού των ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων ή όσων δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ καθώς η τεχνολογία αποτελεί «άβυσσο» για πολλούς δημοσίους υπαλλήλους!

Το διαδίκτυο μπερδεύει
Πού κολλάει το σύστημα

Η ύπαρξη ηλεκτρονικών υπολογιστών εδώ και δεκαετίες έχει απλοποιήσει όλες τις διαδικασίες που πραγματοποιούνται στις Δημόσιες Υπηρεσίες των κρατών-μελών της Ε.Ε. Στην Ελλάδα αντίθετα όχι μόνο δεν τις έχει απλοποιήσει, αλλά τις έχει κάνει πιο πολύπλοκες από ποτέ. Ειδικά στο κομμάτι των αυτοκινήτων το θέμα φαίνεται πως έχει λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις καθώς ήδη εφορίες αποστέλλουν σε ανύπαρκτους ιδιοκτήτες Ι.Χ. ειδοποιητήρια για οφειλές Τελών Κυκλοφορίας, στις διευθύνσεις Μεταφορών επικρατεί ένα «μπάχαλο» σχετικά με τις μεταβιβάσεις των αυτοκινήτων, στην Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών εμφανίζονται εκατομμύρια οχήματα ανασφάλιστα και βέβαια σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ μόλις 2 στα 10 οχήματα περνούν από Τεχνικό Ελεγχο! Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και το γεγονός πως από όλες τις παραπάνω ενέργειες το κράτος και οι επιχειρήσεις χάνουν χρήματα, ενώ παράλληλα η Οδική Ασφάλεια δεν υπολογίζεται καθόλου τότε μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς πως τίποτα δεν λειτουργεί στην Ελλάδα...

Μεγάλες διαφορές στα στοιχεία
Πόσα είναι τελικά τα ανασφάλιστα;

Πολύ μεγάλη διαφορά εντοπίζεται μεταξύ των στοιχείων που δίνει η Στατιστική Υπηρεσία με εκείνα που έχει στη διάθεσή της τόσο η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, αλλά και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Επίσης σύμφωνα με το Επικουρικό Κεφάλαιο στο πρώτο τρίμηνο καταγράφεται πτώση 39,47% στις αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστα οχήματα. Ειδικότερα σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία το 2012 κυκλοφορούσαν 5,1 εκατ. αυτοκίνητα, 1,2 εκατ. φορτηγά και 1,5 εκατ. μοτοσικλέτες. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών που έχει και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων τα ασφαλισμένα οχήματα για δώδεκα μήνες ήταν μόλις 3,3 εκατ. αυτοκίνητα, περίπου 500.000 φορτηγά και περίπου 640.000 μοτοσικλέτες! Αν προβεί κανείς στις αφαιρέσεις θα αντιληφθεί πως 1,8 εκατ. αυτοκίνητα, 780.000 φορτηγά και 860.000 μοτοσικλέτες δεν είναι ασφαλισμένα δώδεκα μήνες το χρόνο! Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ» τεράστιες διαφορές που προκύπτουν στα στοιχεία μεταξύ Στατιστικής Υπηρεσίας αλλά και της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και της ΓΓΠΣ έχει να κάνει με το γεγονός πως κάποιοι ασφαλίζουν τα οχήματά τους για ένα μήνα ή τρεις μήνες και έπειτα το αφήνουν ανασφάλιστο. Αν αναλογιστεί κανείς πως η ΓΓΠΣ θα προβαίνει σε διασταύρωση των στοιχείων μόλις δύο φορές το χρόνο απλά οι «δαιμόνιοι» ιδιοκτήτες που κινούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα να αναγκάζονται να τα ασφαλίσουν για δύο τρίμηνα ώστε να φαίνονται ασφαλισμένα στο σύστημα κατά την περίοδο των ελέγχων...

Λιγότερες ζημιές
Επικουρικό Ταμείο

«Ανεξήγητα» θα χαρακτήριζε κάποιος τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στο Επικουρικό Ταμείο βάσει των οποίων οι αναγγελθείσες ζημιές στο πρώτο τρίμηνο του 2013 καταγράφουν μείωση 39,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 με δηλωμένα μόλις 874 συμβάντα έναντι 1.146 περιστατικών!

Ειδικότερα και σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία του Επικουρικού Ταμείου το 2011 σημειώθηκε αύξηση 7,39% στις αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2010 καθώς καταγράφηκαν 3.773 συμβάντα.

Αντίστοιχα το 2012 οι αναγγελεθείσες ζημιές από ανασφάλιστα αυτοκίνητα ανήλθαν σε 4.050 συμβάντα σημειώνοντας αύξηση 15,65% σε σχέση με το 2011.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com