Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Το ψηφιακό προφίλ των ελληνικών νοικοκυριών

Λάτρεις του κινητού τηλεφώνου αλλά όχι ακόμη σε τέτοιο βαθμό ώστε να το χρησιμοποιούν και για να «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο και σημαντικά πίσω όσον αφορά γενικότερα στην πρόσβαση στο Internet παρά τη σημαντική άνοδο των τελευταίων ετών δείχνουν να είναι τα ελληνικά νοικοκυριά.





Αυτό τουλάχιστον είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην τελευταία έρευνα της εταιρείας TNS Opinion & Social, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η συγκεκριμένη έρευνα, στα στοιχεία της οποίας βασίζεται ουσιαστικά το Ευρωβαρόμετρο, πραγματοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια και σε αυτή του 2014 συμμετείχαν 1003 νοικοκυριά από τη χώρα μας με τις σχετικές συνεντεύξεις να πραγματοποιούνται τον Ιανουάριο της φετινής χρονιάς.

Σε γενικές γραμμές, η κατάσταση όσον αφορά στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην Ελλάδα παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι με μία ελαφρά βελτίωση σε ορισμένους δείκτες. Αν, όμως, συγκριθούν τα στοιχεία με εκείνα του 2011, τότε το επίπεδο της βελτίωσης είναι αρκετά καλύτερο.

Για παράδειγμα, το ποσοστό διείσδυσης της χρήσης του Διαδικτύου -σε επίπεδο νοικοκυριών- έφθασε στο 55% το 2014 από μόλις 31% που ήταν το 2011, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας, ενώ είναι αξιοσημείωτο η άνοδος των 4 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα στοιχεία του 2013. Σημειωτέον πως το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών με ευρυζωνική σύνδεσης έχει φθάσει πλέον στο 49%.

Ομως, και τα δύο ποσοστά είναι σημαντικά χαμηλότερα από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς μέσους όρους (65% και 60%), κάτι που σημαίνει ότι έχουμε ακόμη αρκετό δρόμο μέχρι να φθάσουμε τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. και ιδίως αυτές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, όπου τα ποσοστά διείσδυσης φθάνουν σε επίπεδα άνω του 80%. Σημειωτέον, πάντως, πως για πρώτη φορά το ποσοστό διείσδυσης των ευρυζωνικών συνδέσεων παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά, παρουσιάζοντας μάλιστα μία πτώση της τάξεως της μίας ποσοστιαίας μονάδας, η οποία κινείται και στα όρια του στατιστικού λάθους.

Μόνο κινητό
Αυξητικές τάσεις παρατηρούνται ακόμη και στη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών όπου υπάρχει τουλάχιστον μία σύνδεση κινητής τηλεφωνίας ανήλθε στις αρχές του 2014 στο 95%, όταν το 2011 ήταν στο 89%.

Σημειωτέον πως στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 92%. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες έχουν μία καλή σχέση με το κινητό τηλέφωνό τους, από την άλλη πλευρά, όμως, δεν αφήνουν το σταθερό τηλέφωνό τους.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως ενώ η τάση σε πολλές χώρες της Ευρώπης είναι η «εγκατάλειψη» του σταθερού τηλεφώνου προς χάριν του κινητού, στην Ελλάδα δεν την ακολουθούμε.

Συγκεκριμένα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 31% των νοικοκυριών δεν έχει σταθερό τηλέφωνο και το ποσοστό είναι ανοδικό, με τη Φινλανδία να είναι στην κορυφή με το εντυπωσιακό 84%.

Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο νούμερο είναι στο 18%, μία μόλις ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2011. Ενδεχομένως σε αυτό να έχει παίξει ρόλο και τα προσιτά συνδυαστικά πακέτα σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο που διατίθενται στην ελληνική αγορά και τα οποία οι Έλληνες προτιμούν σε ποσοστό 49%.

Επιπλέον, ενώ στην Ε.Ε. το 52% των χρηστών κινητών τηλεφώνων χρησιμοποιούν τη συσκευή τους για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 37% παρά την αύξηση που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια.

Λόγω κρίσης
Επιλέγουν με βάση την τιμή

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις συνήθειες των Ελλήνων πολιτών απέναντι στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και ειδικά των κινητών τηλεφώνων. Η έρευνα της TNS έδειξε ότι το 45% των νοικοκυριών προτιμά να έχει μόνο καρτοκινητές συνδέσεις αποφεύγοντας τα συμβόλαια, ενώ το 80% των νοικοκυριών δήλωσε πως περιόρισε τις κλήσεις από κινητό προς σταθερά δίκτυα, ανησυχώντας για τις χρεώσεις. Επίσης, το 76% έκανε το ίδιο και για τον ίδιο λόγο για τις κλήσεις από κινητό προς άλλα δίκτυα. Ακόμη, το 82% των νοικοκυριών επέλεξε πάροχο για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο με βάση το κόστος της σύνδεσης και όχι με άλλα περισσότερο ποιοτικά κριτήρια.

Επιπλέον, δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά (68%) όσον αφορά στα νοικοκυριά που άλλαξαν τηλεπικοινωνιακό πάροχο με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 45%. Επίσης, το 57% δήλωσε ότι έχει αλλάξει πάροχο κινητής, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι στο 44% το αντίστοιχο ποσοστό. Στο ίδιο μήκος κλίματος είναι και το γεγονός ότι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοσό της τάξεως του 25% κλείνει το κινητό τηλέφωνό του όταν βρίσκεται εκτός Ελλάδας!

95% έχει σύνδεση κινητής τηλεφωνίας
18% χρησιμοποιεί μόνο κινητό τηλέφωνο
49% διαθέτει ευρυζωνική σύνδεση
37% συνδέεται στο Διαδίκτυο μέσω κινητού
68% έχει αλλάξει τηλεπικοινωνιακό πάροχο
6% χρησιμοποιεί δημόσιο καρτοτηλέφωνο


 
website counter
friend finderplentyoffish.com