Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Ποιες είναι οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ για το χώρο της Υγείας

Ριζικές αναθεωρήσεις, που θα ενισχύσουν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων, την αξιοποίηση ψηφιακών εφαρμογών, τη Δημόσια Υγεία και την Πρόληψη, και που θα περιορίσουν τις κοινωνικές ανισότητες στο χώρο της υγείας, μέσω και οργανωμένου δικτύου προνοσοκομειακής-επείγουσας και νοσοκομειακής περίθαλψης, στο ΕΚΑΒ και το ΕΣΥ, σε 24ώρη βάση, προωθεί το ΠΑΣΟΚ.




Πιο αναλυτικά, προτείνει:

1. Εθνική πολιτική υγείας με βάση τις ανάγκες υγείας του ελληνικού πληθυσμού, δίνοντας έμφαση στα μείζονα νοσολογικά προβλήματα. Εθνική πολιτική υγείας που με την απαραίτητα διακομματική στήριξη, θα σχεδιάσει τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές, θα προγραμματίσει τη βέλτιστη κατανομή πόρων και θα θέσει στο επίκεντρο την ολοκληρωμένη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και φροντίδα για κάθε Έλληνα πολίτη, σύμφωνα με τους στόχους της ΕΕ για το 2020.

2.Αποτελεσματική και άμεση πρόσβαση σε ένα πλήρες πακέτο παροχών όλων των Ελλήνων, που θα περιλαμβάνει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα, τη Νοσοκομειακή περίθαλψη, την Πρόληψη και την Προαγωγή Υγείας, με επαρκείς υπηρεσίες, γιατρούς και νοσηλευτές, σε κάθε γεωγραφική περιοχή, με την συμπληρωματική συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα υγείας.

3. Μείωση κοινωνικών-οικονομικών ανισοτήτων, με κύρια στρατηγική την προσφορά πλήρους πακέτου υπηρεσιών και στους ανέργους και τους απόρους συμπολίτες μας. Στο πλαίσιο αυτό και του ΕΟΠΥΥ, θα γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί ειδική φορολόγηση από προϊόντα καπνού, αλκοόλ, κ.λπ., συμπληρωματικά με ανάλογες εισφορές ή συμμετοχή των υψηλών εισοδημάτων.

4. Ενσωμάτωση ΠΦΥ σε ένα ενιαίο σύστημα με την εξωνοσοκομειακή φροντίδα όπου πρωταρχικό ρόλο παίζουν οι ειδικοί γιατροί που μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα χρόνια και μη-χρόνια νοσήματα. Η σύγχρονη Ιατρική περίθαλψη απαιτεί την εγκατάλειψη του κλασσικού διαχωρισμού των διαφόρων βαθμίδων ιατρικής φροντίδας και την αντικατάστασή τους με ολοκληρωμένο σύστημα αντιμετώπισης των διαφόρων νοσημάτων.

Συμπλήρωση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με την άμεση δημιουργία του θεσμού του οικογενειακού γιατρού στα 350 Κέντρα Υγείας και σε κάθε δήμο της χώρας, με την αξιοποίηση των υπαρχόντων γενικών και οικογενειακών γιατρών και των γιατρών συναφών ειδικοτήτων (παθολόγοι και παιδίατροι) του δημόσιου και του συμβεβλημένου ιδιωτικού τομέα.

5.Αναδιοργάνωση και να ενοποίηση νοσοκομειακών υπηρεσιών και επείγουσας προ-νοσοκομειακής περίθαλψης (ΕΚΑΒ-ΤΕΠ-Εφημερίες), με βάση τις ανάγκες υγείας του πληθυσμού κάθε περιφέρειας. Δημιουργία σύγχρονης και αποτελεσματικής διοίκησης στα 80 νοσοκομειακά συγκροτήματα του ΕΣΥ, με αξιοκρατικά κριτήρια, διαφανείς διαδικασίες και αξιολόγηση της ποιότητας. Αποτελεσματική παρέμβαση στην κατανομή και τη χρήση της σύγχρονης ιατρικής τεχνολογίας σε όφελος των πολιτών, χωρίς υπερβολική και άσκοπη επιβάρυνση του ΕΟΠΥΥ.

6. Προώθηση αλλαγών στο σύστημα εκπαίδευσης και στη δομή των επιστημονικών ιατρικών εταιρειών σύμφωνα με τις προτάσεις του ΚΕΣΥ και της αντίστοιχης επιτροπής του Υπουργείου Υγειας, στοιχείο θεμελιώδες για την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Απελευθέρωση εργασιακών σχέσεων των γιατρών του ΕΣΥ από τον αναχρονιστικό θεσμό της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, επεκτείνοντας τη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου όπως ισχύει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι η ποιοτική και αποτελεσματική αξιολόγηση του έργου θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την παραμονή και την εξέλιξή τους στο σύστημα.

Η Ιατρική Υπηρεσία έχει καθοριστικό ρόλο στην κλινική, οργανωτική, διοικητική ευθύνη και θα είναι υπεύθυνη στη διαχείριση του προϋπολογισμού. Η αξιολόγηση των επικεφαλείς συντονιστών διευθυντών θα γίνεται με βάση τις αποδόσεις τους στα στοιχεία αυτά.

7. Αναβάθμιση νοσηλευτικού προσωπικού του ΕΣΥ εξασφαλίζοντας την συνεχή εκπαίδευσή του και τη συμμετοχή του, με πρόσθετη αμοιβή, στη διαχείριση των ιδιωτικών αρρώστων εντός των νοσοκομείων του ΕΣΥ.

Εφαρμογή ενιαίου βαθμολογίου-μισθολογίου των άλλων κατηγοριών εργαζομένων του ΕΣΥ, με κίνητρα στην απασχόληση και στις αμοιβές, και ολοκλήρωση σύγχρονων συστημάτων διοίκησης και χρηματοδότησης με την εμπέδωση του κλινικού ελέγχου και της διοικητικής-οικονομικής αξιολόγησης.

8. Διασφάλιση οικονομικής βιωσιμότητας του ΕΟΠΥΥ, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της οργανωτικής του δομής και λειτουργίας, καθιστώντας τον διοικητικά ανεξάρτητο από το Υπουργείο Υγείας. Στόχος να αποτελέσει τον κύριο οργανισμό κοινωνικής και δημόσιας ασφάλισης υγείας, ο οποίος θα συγκεντρώνει αποτελεσματικά τις εισφορές και τις επιχορηγήσεις μέσω της φορολογίας, σε ένα ενιαίο σύστημα, που θα διασφαλίζει το 6% του ΑΕΠ για τις δημόσιες δαπάνες υγείας, επαναδιαμορφώνοντας τη συμμετοχή με βάση το εισόδημα και με ενιαίες εισφορές.

9. Οργάνωση του ΕΟΠΥΥ με βάση εργαλεία της νέας δημόσιας διοίκησης, με ενημέρωση όλων των σημείων εξυπηρέτησης του πολίτη και με ηλεκτρονική ολοκλήρωση απλουστευμένων διαδικασιών. Οι συμβάσεις με όλους τους παρόχους (δημόσιους και ιδιωτικούς) θα πραγματοποιούνται με βάση την τιμή, την ποσότητα και την ποιότητα. Όλοι οι Έλληνες δικαιούνται την ηλεκτρονική κάρτα υγείας με βάση τον ΑΜΚΑ τους.

10. Ολοκλήρωση εκσυγχρονισμού και εξυγίανσης στο χώρο του φαρμάκου, με την εξασφάλιση των αναγκαίων δημόσιων δαπανών (που δεν πρέπει να μειωθούν περαιτέρω), με την ενσωμάτωση των πρωτοκόλλων στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, με τη θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων στην ιδία συμμετοχή, με την προώθηση των γενοσήμων, με την παροχή κινήτρων στην ελληνική φαρμακοβιομηχανία, με την άμεση πρόσβαση στα αναγκαία καινοτόμα φάρμακα, με την αντιμετώπιση όσων μέτρων αποδείχτηκαν αναποτελεσματικά, όπως ο τρόπος αναγραφής της δραστικής ουσίας, το πολύπλοκο σύστημα τιμολόγησης, τα πλαφόν στους γιατρούς και οι δυσβάσταχτες επιστροφές των εταιρειών.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com