Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

Επιτέλους καλό νέο: Υπέρβαση 1 δισ. ευρώ στα έσοδα

Ενα καλό νέο στη «μαυρίλα» των ειδήσεων για την ελληνική οικονομία ανακοίνωσε ο Δ. Μάρδας. Ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι τον Μάρτιο τα έσοδα Μαρτίου πήγαν εξαιρετικά καλά και προκύπτει υπέρβαση του στόχου κατά 1 δισ. ευρώ.



Συγκεκριμένα, τα κρατικά έσοδα του προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,232 δισ. ευρώ, έναντι 3,171 δισ. που ήταν ο στόχος, ενώ παράλληλα καταγράφεται σημαντική συγκράτηση των δαπανών στα 4,539 δισ. ευρώ έναντι στόχου γισ 5,212 δισ. Ετσι, το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε 3,06 εκατ. ευρώ έναντι στόχου 2,041 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού:

Σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2015, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 500 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 448 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και του στόχου για έλλειμμα 2.111 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 1.735 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 1.541 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2014 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 119 εκατ. ευρώ.

Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 12.022 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 95 εκατ. ευρώ ή 0,8 % έναντι του στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 10.574 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 584 εκατ. ευρώ ή 5,2 % έναντι του στόχου.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 796 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 135 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (661 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 1.448 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 678 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Ειδικά για τον μήνα Μάρτιο, το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 4.232 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.062 εκατ. ευρώ ή 33,5 % έναντι του μηνιαίου στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.280 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 590 εκατ. ευρώ ή 21,9 % έναντι του μηνιαίου στόχου.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 188 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 10 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (198 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 952 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 472 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Αναλυτικότερα στοιχεία σχετικά με την πορεία των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού θα είναι διαθέσιμα με την έκδοση του οριστικού δελτίου εκτέλεσης κρατικού προϋπολογισμού.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 12.522 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.516 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (14.038 εκατ. ευρώ).

Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 11.980 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 1.338 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 1.181 εκατ. ευρώ και των ταμειακών δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 130 εκατ. Ευρώ.

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 κατά 270 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 2,2%, παρά το γεγονός ότι έχουν καταβληθεί επιπλέον 32 εκατ. για δαπάνες εκλογών, και 17 εκατ. Ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας.

Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 542 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 178 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (720 εκατ. ευρώ) και μειωμένες κατά 376 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικά για τον μήνα Μάρτιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.539 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 673 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.234 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 608 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Οι χαμηλότερες δαπάνες οφείλονται κυρίως στην αναδιάρθρωση του ταμειακού προγραμματισμού με βάση τις επικρατούσες ταμειακές συνθήκες. Εκτιμάται ότι μετά την ομαλοποίηση των ταμειακών συνθηκών, οι δαπάνες θα επανέλθουν στα επίπεδα των στόχων του προϋπολογισμού.



Κρατικός Προϋπολογισμός Μάρτιος 2015. Βασικά μεγέθη




Μάρτιος 2014


Μάρτιος 2015 πραγματοποιήσεις


Μάρτιος 2015

Εκτιμήσεις


Διαφορά

Ι. Καθαρά έσοδα κρατικού προϋπολογισμού


3.257


4.232


3.171


1.062

Καθαρά έσοδα τακτικού προϋπολογισμού


2.809


3.280


2.691


590

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων


449


952


480


472

ΙΙ. Δαπάνες κρατικού προϋπολογισμού


4.192


4.539


5.212


-673

Ισοζύγιο κρατικού προϋπολογισμού (Ι-ΙΙ)


-935


-306


-2.041






Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι τα πρώτα στοιχεία του Απριλίου για την πορεία των εσόδων είναι ικανοποιητικά και περιέγραψε σειρά πρωτοβουλιών και προτάσεων για εξοικονόμηση δαπανών και αύξηση εσόδων. Συγκεκριμένα:

Δαπάνες Κρατικού Προϋπολογισμού-Αξιολόγηση-Εξορθολογισμός

Σύσταση ομάδας εργασίας με στόχο την εφαρμογή αποτελεσμάτων μελέτης που οδηγεί στην εξοικονόμηση πόρων, μέσω της μείωσης της σπατάλης, της τάξης των 40 εκ. ευρώ και συνέχιση της μελέτης, με άλλη μεθοδολογία, η οποία μέσω των 4770 γραμμών (κωδικών) ανά υπουργείο, που αναφέρονται σε δαπάνες σχετικές με το μη μισθολογικό κόστος, επιδιώκει την περαιτέρω μείωση περιττών δαπανών. Δαπάνες που προκαλούν το αρχικό ενδιαφέρον μας είναι οι υπηρεσίες που αφορούν στο δίκτυο τηλεπικοινωνιών, στις υπηρεσίες εκπόνησης τεχνικών μελετών, στις διαφημίσεις, σε διάφορες κατηγορίες που εντάσσονται στις ονομαζόμενες «λοιπές» δαπάνες κ.λπ

Μείωση δαπάνης στέγασης υπηρεσιών του Δημοσίου

Στο πλαίσιο της ανωτέρω μελέτης, έχει διαπιστωθεί, εκτός των προαναφερθέντων, ότι τα Υπουργεία πληρώνουν 130 περίπου εκ. ευρώ για ενοίκια. Ετοιμάζεται λοιπόν Πίνακας, ο οποίος θα καταγράφει αναλυτικά, όλα τα κτήρια τα οποία νοικιάζει το δημόσιο (το ύψος των ενοικίων, τα τ.μ. τους κ.λπ) κι όλα τα ιδιόκτητα κτήρια σε χρήση ή κενά, έτσι ώστε να συμμαζευθεί το κόστος αυτό των ενοικίων που φαίνεται ιδιαίτερα υψηλό, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνάς μας (δηλ της μελέτης των 4770 κωδικών) και σύμφωνα με παραδείγματα που έχουμε στα χέρια μας.

Νομοθετικές δράσεις

Προωθείται σχέδιο Νόμου (έτοιμο για διαβούλευση) με θέμα την εκλογίκευση όπως και τη μείωση της γραφειοκρατίας αναφορικά με τις δαπάνες μετακινήσεων / διαμονής κ.λπ. Για οδοιπορικά και μετακινήσεις το κράτος πληρώνει 177 εκ. ευρώ.

Σύσταση Επιτροπής για το Δημόσιο Λογιστικό

Θα συσταθεί εντός των προσεχών ημερών Επιτροπή με υπηρεσιακούς και με εκπροσώπους του Κέντρου Ερευνών και Προγραμματισμού (ΚΕΠΕ), όπως και του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ) με σκοπό την αναμόρφωση του Δημοσίου Λογιστικού.

Σύσταση Επιτροπής για το Λαθρεμπόριο, κ.λπ

Είναι έτοιμη προ υπογραφή η σύσταση Επιτροπής, υπό την Προεδρία του Αν. Υπουργού Οικονομικών, που θα ασχολείται με την στόχευση και εποπτεία των εσόδων σχετικά με το λαθρεμπόριο καυσίμων, ποτών και παράνομα παίγνια.

Εποπτευόμενοι φορείς- Αλλαγές στις διοικήσεις ΕΑΒ και ΛΑΡΚΟ

Ετοιμάζεται εκδήλωση ενδιαφέροντος για να κατατεθούν βιογραφικά σημειώματα που θα οδηγήσουν στη στελέχωση (την επιλογή Δ/τος Συμβούλου) στην ΕΑΒ και ΛΑΡΚΟ. Οι αμοιβές των ανωτάτων αυτών στελεχών επιδιώκεται να συνδεθούν, πέραν της ελάχιστης προβλεπόμενης, με τα κέρδη και τον τζίρο των εταιριών.

Κατάθεση προτάσεων και λύσεων για τις προμήθειες Υγείας

Έχουν δοθεί συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις, μέσω μιας έτοιμης μελέτης –και συμβάλλουμε με εμπειρογνώμονες σε αυτό– με θέμα τις προμήθειες υγείας και τον τρόπο λειτουργίας της ΕΠΥ. Έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες λύσεις για την εποπτεία της αγοράς των ιδιωτικών ιατρών και ιατρείων.

Προτάσεις για την φορολόγηση του «μαύρου χρήματος»

Έχει κατατεθεί στον Υπουργό Οικονομικών ένα συγκεκριμένο σύνολο προτάσεων με σκοπό τη φορολόγηση του μαύρου χρήματος που βρίσκεται στο εξωτερικό.

Καταγραφή όλων των προτάσεων για το σύστημα διακίνησης καυσίμων

Έχουν συγκεντρωθεί και έχουν καταγραφεί όλες οι παρεμβάσεις (υπό μορφή τροποποίησης άρθρων Νόμου, ή καταγραφής Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων κ.λ.π) που χρειάζονται άμεσα, με σκοπό την περαιτέρω εκλογίκευση του συστήματος διακίνησης των καυσίμων. Αυτές αφού δοθούν στους καθ΄ ύλην αρμοδίους Υπουργούς έτοιμες προς εφαρμογή. Βάση των προτάσεων αποτελεί μια πρώτη μελέτη μας, όπως και οι θέσεις της ΠΟΠΕΚ, ΣΕΕΠΕ, τελωνειακών και μεμονωμένων ατόμων που γνωρίζουν το θέμα.(Με τις προτάσεις μας απαντάμε στο «πώς» θα γίνει κάτι και όχι απλά στο «πρέπει» να γίνει κάτι). Αναλυτικότερα οι λύσεις που προτείνονται αφορούν στην παρούσα φάση:

α)Την απογραφή των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων,

β)Εισαγωγή συστήματος εισροών-εκροών στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστηρίων,

γ) Εισαγωγή συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα πετρελαιοειδών προϊόντων,

δ) Εισαγωγή συστήματος εισροών-εκροών σε παντός είδους πρατήρια καυσίμων του Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα

ε) Nέες ρυθμίσεις προστίμων με πάγιες τιμές εκ των προτέρων γνωστές

στ) Ιχνηθέτες στα καύσιμα.



Χρόνος ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω ενεργειών, Δεκέμβριος 2015.



Ταξινόμηση προτάσεων φορέων για το τσιγάρα κ.ά

Συνεχίζουμε με την ταξινόμηση των προτάσεων/λύσεων που έχουν ήδη σταλεί από Συλλογικούς φορείς της χώρας και εμπειρογνώμονες, με θέμα την παράνομη διακίνηση τσιγάρων και τον παράνομο τζόγο. Όλα αυτά φυσικά σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Συντονισμού και το Υπουργείο Διαφάνειας. Στο Υπουργείο Οικονομίας έχουν δοθεί οι λύσεις (έτοιμες παρεμβάσεις στη νομοθεσία) που προτείνονται για το παρεμπόριο.

Υποδείγματα διακηρύξεων

Έχουν ετοιμαστεί και θα δοθούν στο Υπουργείο Οικονομίας και το Υπουργείο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Υγείας δυο πλήρη υποδείγματα διακηρύξεων, που αναφέρονται σε διαγωνισμούς με ηλεκτρονικό τρόπο και αφορούν στις «συμφωνίες πλαίσιο» και τους «ηλεκτρονικούς καταλόγους». Επίσης, έχουν ετοιμαστεί άλλα δυο υποδείγματα όμοια των προαναφερθέντων, που αφορούν όμως διαγωνιστικές διαδικασίες με συμβατικό τρόπο και αναφέρονται σε προϋπολογισμούς προμηθειών κάτω από 60. Χιλ. ευρώ.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com