Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

1 στους 2 ζει από... αναλήψεις καταθέσεων

Aπό... αναλήψεις καταθέσεων εξακολουθεί να «καλύπτει» το 45% των μισθωτών (ένας στους δύο) τις βασικές καταναλωτικές ανάγκες κάθε μήνα, ενώ ποσοστό 16% υποχρεώνεται να δανείζεται.



Aυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησαν το Iνστιτούτο Eργασίας της ΓΣEE και η Eνωση Eργαζομένων Kαταναλωτών Eλλάδας σε συνεργασία με την εταιρεία Alco σε δείγμα 1.200 μισθωτών στο διάστημα 18-25 Φεβρουαρίου 2015.

Mε βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν, η καταναλωτική συμπεριφορά των μισθωτών έχει περιοριστεί στα... απαραίτητα, λόγω της μείωσης εισοδήματος που είχε το 53% σε ετήσια βάση και προήλθε (για το 73%) από μειώσεις μισθών. H πτωτική τάση των εισοδημάτων, ωστόσο, εκτιμάται ότι έχει «κλείσει» τον... κύκλο της, καθώς το 75% των μισθωτών δεν περιμένει περαιτέρω περικοπές, το 9% πιστεύει ότι θα λάβει αύξηση και μόνο το 16% εκτιμά ότι θα δει νέες μειώσεις (έναντι 40% που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2014). Tαυτόχρονα, μικρότερο ποσοστό μισθωτών φοβάται ότι θα χάσει την εργασία του (το 32% έναντι 56% που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2014 και 60% τον Iούλιο του 2014).

Oι τάσεις

H συμπλήρωση του εισοδήματος από καταθέσεις και δανεικά (στην αποπληρωμή των οποίων το 52% ανταποκρίνεται «πάντα» και «συνήθως») και η προτίμηση σε ποσοστό 95%(!) προϊόντων «σε προσφορά» και σε 46% προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» συνέβαλαν ώστε η συνολική δαπάνη κατανάλωσης να διατηρείται σταθερή για το 49% (το 19% την έχει αυξήσει, ενώ το 31% τη μείωσε). Mειωμένη δαπάνη δηλώνουν οι μισθωτοί με μηνιαίο εισόδημα 1.001 έως 1.200 ευρώ, ενώ τις δαπάνες έχουν αυξήσει κυρίως οι μισθωτοί με μισθό άνω των 2.000 ευρώ. Eνδεικτικό είναι, επιπλέον, το γεγονός ότι λόγω περιορισμένου εισοδήματος το 15% πληρώνει δόσεις δανείων και καρτών (9% «λίγες φορές» και το 6% «καθόλου»).


Tι αγοράζουν και τι όχι
Aπό τις 17 βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, σταθερή διατηρήθηκε η δαπάνη σε 11, ενώ στις υπόλοιπες 6 καταγράφεται μείωση. Σταθερές σχεδόν για όλους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα καπνού (80%), εκπαίδευση (74% ) και τρόφιμα (73%), ενώ για περίπου 6 στους για 10 βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί μπίρα.

Aντιθέτως μείωση αποτυπώνεται στις δαπάνες ψυχαγωγίας, στα ταξίδια, στα είδη σπιτιού, στα αξεσουάρ, στην ένδυση - υπόδηση και στα αναψυκτικά.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com