Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Θα μετρά για σύνταξη ο χρόνος διαθεσιμότητας

Ενα ακόμα μέτωπο, αυτό της Δημόσιας Διοίκησης- ενόψει της αξιολόγησης των Θεσμών- επιχειρεί να κλείσει η κυβέρνηση με την κατάθεση του σχεδίου νόμου για την επιλογή επιτελικών στελεχών και την αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο.



Το σχέδιο νόμου το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, περιλαμβάνει ρυθμίσεις που δίνουν λύσεις σε εκκρεμότητες, οι οποίες δημιουργούσαν προβλήματα στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, ενώ παράλληλα απαντούν θετικά σε ορισμένα αιτήματα των εργαζομένων.

Ενδεικτικά, το σχέδιο νόμου ορίζει ότι ο χρόνος της διαθεσιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, που θα λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Για τους εκπαιδευτικούς μάλιστα που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 82 του ν.4172/2013 και οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση στις ανακοινώσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για οποιαδήποτε λόγο και για τους οποίους δεν εκδόθηκε ποτέ διαπιστωτική πράξη απόλυσης, το χρονικό διάστημα από τις 22/3/2014 μέχρι τη δημοσίευση του ν.4325/2015 (11/5/2015) θεωρείται ως χρόνος κατά τον οποίο είχε παραταθεί η διαθεσιμότητα.

Αρχή της ισότητας
Όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται και η αρχή της ισότητας για όλους τους υπαλλήλους και ολοκληρώνεται η αποκατάστασή τους. Επίσης, αποκαθίσταται η αδικία για όσους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα δεν μπόρεσαν να υποβάλουν αίτηση στις προκηρύξεις του ΥΔΜΗΔ, όχι από δική τους υπαιτιότητα, αλλά επειδή δεν εκδόθηκε ποτέ διαπιστωτική πράξη απόλυσης. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θεωρούνται για το μεσοδιάστημα από 22/3/2014 μέχρι 11/5/15 ότι τελούσαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους.

Όσον αφορά στα επιτελικά στελέχη, ορίζεται ότι από την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου οι γενικοί γραμματείς, αναπληρωτές γενικοί γραμματείς και ειδικοί γενικοί γραμματείς των υπουργείων (με εξαίρεση τους γενικούς γραμματείς που προΐστανται αυτοτελών γενικών γραμματειών) επιλέγονται από το Μητρώο Προσοντούχων. Η επιλογή πραγματοποιείται από τον υπουργό, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος και αξιολόγησης των προσόντων των υποψηφίων από Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων (ΕΣΕΔ), στο οποίο σημαντικό ρόλο έχει το ΑΣΕΠ.

Η διαδικασία επιλογής στελεχών από το Μητρώο εφαρμόζεται και για την πλήρωση θέσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως οι επικεφαλής (πρόεδροι, αντιπρόεδροι, διοικητές, αναπληρωτές διοικητές, υποδιοικητές) των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), πλην των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο. Το σύστημα για την επιλογή των στελεχών της διοίκησης, δηλαδή των προϊσταμένων, γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων τμημάτων, περιλαμβάνει τα τυπικά προσόντα, την προϋπηρεσία και την εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, τον φάκελο της μοριοδότησης και την καθιέρωση της συνέντευξης στη διαδικασία επιλογής των στελεχών.

Επίσης, θεσπίζεται η δυνατότητα χρηματοδότησης από το υπουργείο Εσωτερικών για την υλοποίηση προπτυχιακού προγράμματος σπουδών στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), με γνωστικό αντικείμενο την οργάνωση και λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, στο οποίο συμμετέχουν υπάλληλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δημόσιου τομέα. Προς τον σκοπό αυτό, το ΥΠΕΣΔΑ συνάπτει, σε ετήσια βάση, προγραμματική συμφωνία με το ΕΑΠ, όπου καθορίζεται ο αριθμός των συμμετεχόντων δημοσίων υπαλλήλων, το ύψος της χρηματοδότησης και κάθε άλλο συναφές θέμα. Η χρηματοδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 50% επί των προβλεπόμενων διδάκτρων συμμετοχής του αριθμού των συμμετεχόντων που αναφέρεται στην κάθε φορά ετήσια προγραμματική συμφωνία για τετραετή συμφωνία.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com