Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Σε τροχιά υλοποίησης μπήκε και πάλι το μετρό Θεσσαλονίκης

Μετά από τέσσερα χρόνια παύσης εργασιών στο βασικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο ένας από τους δύο μετροπόντικες ξεκίνησε εργασίες με ταχείς ρυθμούς από τον υπό κατασκευή σταθμό της Νέας Ελβετίας με κατεύθυνση δυτικά μέχρι τον σταθμό της Ανάληψης.



Σε 30 μέρες (για λόγους ασφάλειας της κατασκευής) ξεκινά και το δεύτερο μηχάνημα ανοίγοντας έτσι τα τελευταία 1.890 μέτρα των δύο δίδυμων σηράγγων, που απομένουν για την ολοκλήρωση της γραμμής. Καθώς το 75% του συνολικού μήκους έχει ήδη υλοποιηθεί, η κατασκευή των σηράγγων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Η έναρξη των εργασιών έγινε παρουσία του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, του Γ.Γ Υποδομών Γιώργου Δέδε, του πρόεδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Γιάννη Μυλόπουλου και του διευθύνοντα συμβούλου Θεόδωρου Παπαδόπουλου.

«Σήμερα, μετά από τέσσερα χρόνια, ξεκινά πάλι ο μετροπόντικας. Είναι μια μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη και για όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Είναι η αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, μπορούμε να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία Οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης.

Μάλιστα υποστήριξε ότι «αυτή είναι και η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν τόσους μήνες και σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα και το σταμάτημα όλων των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα».

Αναφερόμενος στον σταθμό «Βενιζέλου» τόνισε τη σημασία της συνύπαρξης του Μετρό και των αρχαίων. «Έχει ήδη δρομολογηθεί λύση, η οποία είναι σύμφωνη με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τους υπόλοιπους φορείς, προχωράμε στην υλοποίησή της», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

«Σήμερα η Θεσσαλονίκη βλέπει φως στην άκρη του τούνελ του Μετρό. Μέχρι το τέλος του χρόνου ο Μετροπόντικας θα ολοκληρώσει τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων και ο στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης έως την άνοιξη του 2020» δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» κ. Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος ανέφερε ότι το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα τηρηθεί.

Υπενθυμίζεται ότι στις 19 Φεβρουαρίου 2016 υπογράφηκε η 2η Συμπληρωματική Σύμβαση για το αρχαιολογικό έργο ύψους 25 εκατ. ευρώ και οι αρχαιολογικές εργασίες ξεκινούν εκ νέου. Με δεδομένο ότι το 82% του ανασκαφικού έργου έχει ήδη εκτελεστεί, οι αρχαιολογικές εργασίες που απομένουν αφορούν στον σταθμό «Βενιζέλου», στη νότια πρόσβαση του σταθμού «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», στη βόρεια και νότια πρόσβαση του σταθμού «Δημοκρατίας», στη βόρεια και νότια πρόσβαση του σταθμού «Αγίας Σοφίας», στη νότια πρόσβαση του σταθμού «Σιντριβάνι» και στο κτίριο ΙΙΙ και τον περιβάλλοντα χώρο του Αμαξοστάσιου.

Εν τω μεταξύ από τις αρχές Μαρτίου επανεκκίνησαν και οι εργασίες στα εργοτάξια. Συγκεκριμένα, πραγματοποιούνται κατασκευαστικές εργασίες στη Διασταύρωση «Δημοκρατίας», στον Σταθμό «Δημοκρατίας», στον Σταθμό «Σιντριβάνι», στον Σταθμό «Αγίας Σοφίας», στον Σταθμό «Παπάφη», στον Σταθμό και στη Διασταύρωση «Πατρίκιος», στον Σταθμό «Βούλγαρη», στον Σταθμό «Νέα Ελβετία», και στο Αμαξοστάσιο.

Τέλος, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται με κανονικούς ρυθμούς και στην επέκταση της γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά, καθώς αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται εργασίες και στους πέντε σταθμούς της γραμμής.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com