Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

ΠΤΩΣΗ ΕΩΣ 20% ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ

Απογοητευτική ήταν η κίνηση στο λιανεμπόριο και στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων



Παρά τις δελεαστικές προσφορές των εμπόρων, οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρθηκαν να προχωρήσουν σε αγορές, οδηγώντας σε νέα πτώση τον τζίρο των επιχειρήσεων. Αποκαλυπτική είναι η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας που είδε χθες το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με την οποία 8 στις 10 επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν από 11% έως 20%. Μάλιστα, το 74% των εμπόρων απάντησε πως η πτώση του τζίρου ήταν χειρότερη του αναμενόμενου, ενώ μόλις για το 2% ήταν καλύτερος. Τα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας υπέφεραν περισσότερο, με τη μείωση του τζίρου να κυμαίνεται μεσοσταθμικά στο 18,93% ενώ οι περιφερειακές αγορές του Δήμου είχαν τις λιγότερες απώλειες (-9%). Και όλα αυτά, τη στιγμή που η πλειονότητα των καταστημάτων (80%) προχώρησε σε σημαντικές που κινήθηκαν από 20% έως 50%, υπήρχαν και κάποια που ξεπέρασαν ακόμη και το 50%. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι κερδίζει έδαφος η χρήση του πλαστικού χρήματος έναντι των μετρητών, με δεδομένο ότι ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες εγκαθιστούν μηχανήματα POS. Είναι ενδεικτικό πως πάνω από τους μισούς δήλωσαν πως από το 50% έως το 80% του συνολικού τους τζίρου πραγματοποιείται με χρήση πιστωτικών/χρεωστικών καρτών.

Ενδιάμεσες εκπτώσεις
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις των εμπόρων για το ισχύον πλαίσιο των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων (Μαΐου & Νοεμβρίου. Όπως προκύπτει από αυτές, το ισχύον πλαίσιο δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας. Αναλυτικότερα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων που απάντησαν πως το ισχύον πλαίσιο δεν καλύπτει τις ανάγκες τους δηλώνουν πως δεν θέλουν καθόλου περίοδο ενδιάμεσων εκπτώσεων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την 21η και την 22α Φεβρουαρίου 2017 σε δείγμα 100 μελών του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν τηλεφωνικά ή συμπληρώθηκαν προσωπικά από τα μέλη του ΕΣΑ, ενώ οι απαντήσεις των συμμετεχόντων καταχωρίσθηκαν και επεξεργάστηκαν στατιστικά μέσω Google Forms. Στόχος ήταν η καταγραφή της πορείας της αγοράς κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, η διερεύνηση χρήσης πιστωτικών/χρεωστικών καρτών από καταναλωτές, σε επιχειρήσεις μέλη του Συλλόγου, καθώς και η διερεύνηση των αντιλήψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με το ισχύον πλαίσιο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την καταγραφή των απόψεών τους σχετικά με το θέμα.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com