Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Υποχρεωτικά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής

Υποχρεωτικά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας θα ενταχθούν στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας με σκοπό τα παιδιά, από μικρή ηλικία, να αναγνωρίζουν τους οδικούς κινδύνους και να μαθαίνουν πώς να τους αποφεύγουν.



Παρότι η χώρα μας έχει από τους υψηλότερους δείκτες τροχαίων δυστυχημάτων ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης με ανυπολόγιστες συνέπειες, οι προσπάθειες που είχαν γίνει έως σήμερα να αποκτήσουν οι μαθητές συνείδηση οδικής ασφάλειας ήταν αποσπασματικές και περιορίζονταν σε μεμονωμένες δράσεις και προγράμματα. Πλέον, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου χθες από τη Βουλή, όπου τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή για τους τέσσερις μαθητές που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, η διδασκαλία του θέματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία θα γίνει με συστηματικό τρόπο για να είναι και αποτελεσματική.

«Ήδη γίνονται στο Δημοτικό και στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου μαθήματα Οδικής Αγωγής. Ετοιμαζόμαστε από καιρό για μια πολύ συστηματική εκπαίδευση των παιδιών στην Οδική Αγωγή», δήλωσε ο κ. Γαβρόγλου, εκφράζοντας τη θλίψη του και τα συλλυπητήριά του προς τις οικογένειες και τους φίλους των θυμάτων. Βασικός σκοπός των μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής θα είναι η πληροφόρηση και ενημέρωση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την ασφαλή κίνηση πεζών, επιβατών και οδηγών. Τα μαθήματα θα οργανωθούν από το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε εγγράφως στη Βουλή η Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας του υπουργείου Μεταφορών, ύστερα από σχετική ερώτηση του βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων, Αναστάσιου Μεγαλομύστακα, στην Ελλάδα, την τελευταία δεκαετία σκοτώνονται, κατά μέσο όρο, 1.100 άνθρωποι ετησίως σε οδικά ατυχήματα. Οι κυριότεροι παράγοντες που συνέβαλαν στα θανατηφόρα δυστυχήματα ήταν η απόσπαση προσοχής (κυρίως χρήση τηλεφώνου κατά την οδήγηση), η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, η υπερβολική ταχύτητα και η παραβίαση φωτεινού σηματοδότη, ενώ το ποσοστό των νεκρών οδηγών που βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ήταν περί το 10%.

«Καμπανάκι»
Αύξηση 2% στους θανάτους από τροχαία σημείωσε η Ελλάδα το 2016, με 75 θανάτους ανά 1 εκατ. κατοίκους, έναντι 73 το 2015. Τα στοιχεία αυτά έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια που διεξάγεται στη Μάλτα όπου αναφέρθηκε ότι αντίθετα με την χώρα μας το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2% του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα σε σχέση, με το 2010 παρουσιάζει σαφή βελτίωση αφού έχει σημειώσει μείωση 35% στους θανάτους από τροχαία (Το 2010 είχαμε 122 ανά 1 εκατ. κατοίκους).

Το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. 25.500 άνθρωποι, δηλαδή 600 λιγότεροι από ό,τι το 2015 και 6.000 λιγότεροι από ό,τι το 2010. Άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής.

Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19%.

Η επίτροπος Μεταφορών κ. Violeta Bulc δήλωσε ότι: «Οι στατιστικές που δημοσιεύτηκαν συνιστούν βελτίωση και μια θετική βάση για τις μελλοντικές μας προσπάθειες. Ωστόσο, αυτό που με ανησυχεί περισσότερο δεν είναι οι αριθμοί - είναι οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω. Σήμερα μόνο θα χάσουμε άλλες 70 ζωές στους δρόμους της Ε.Ε. και ο αριθμός των ατόμων που θα υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς θα είναι πενταπλάσιος!».

 
website counter
friend finderplentyoffish.com