Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

Διαβούλευση για τις αλλαγές στο Λύκειο μετά τις Πανελλαδικές

Διαβούλευση με τους φορείς και τα κόμματα για τις αλλαγές στο Λύκειο μετά το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, λίγες μέρες αφότου και ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης για κατάργηση των πανελλαδικών.


«Έχουμε τρεις-τέσσερις προτάσεις και μόλις τελειώσουν οι πανελλαδικές θα αρχίσουμε να συζητάμε με τους φορείς» είπε ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στον ρ/σ Alpha και πρότεινε να γίνει η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. «Αν δεν υπάρχει μία μίνιμουμ συναίνεση δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει τίποτα» είπε χαρακτηριστικά.
Ξεκαθάρισε ότι το σκεπτικό είναι να καταργηθούν οι εξετάσεις σε βάθος πενταετίας και ίσως να παραμείνουν για ένα διάστημα στις δυο - τρεις σχολές που έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση.
Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «η έμφαση -παρόλο που έχει αυτόν τον απίστευτο συμβολικό χαρακτήρα που απασχολεί τους γονείς- δεν είναι στις εισαγωγικές, είναι αν η κοινωνία μας θέλει Λύκειο ή όχι».
Όπως είπε, το Λύκειο έχει ακυρωθεί εκπαιδευτικά, σημειώνοντας πως ο πυρήνας του προβλήματος είναι ότι σήμερα β’ και γ’ Λυκείου είναι σαν να μην υπάρχουν. Εμείς λέμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, γιατί αλλιώς δεν μαθαίνεις ούτε εγκυκλοπαιδικά, λίγο το ένα και λίγο το άλλο, συνέχισε, προσθέτοντας πως σήμερα τα παιδιά την πληροφορία την παίρνουν με εντελώς άλλο τρόπο από ό,τι εμείς. Άρα λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και σύγχρονα προγράμματα, συμπλήρωσε.
Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ακόμη ότι χρειάζεται παράλληλα ένας πολιτικός και κοινωνικός αγώνας να συμφωνήσουμε στα μίνιμουμ, ενώ σημείωσε πως θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τη λογική των εξετάσεων. «Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας, δηλαδή πάντα θεωρούμε ότι αυτός που περνά την εξέταση είναι πιο ικανός από αυτόν που κάνει την εργασία» εξήγησε.
Για τα ΕΠΑΛ ανέφερε ότι «το να είναι εκεί που πάνε οι αποτυχημένοι από πλευράς της κοινωνίας, δεν πρόκειται να προχωρήσει. Τελειώνεις το ΕΠΑΛ και παίρνεις ένα δίπλωμα επαγγελματικής πιστοποίησης, που είναι όμως ευρωπαϊκό».
Σε ερώτηση εάν θα παίζουν ρόλο οι βαθμοί στα τετράμηνα ο υπουργός απάντησε ότι δεν γνωρίζει ακόμη.
Αναφερόμενος στα φροντιστήρια είπε ότι «εμείς ψηφίσαμε νόμο τον Αύγουστο που κατοχυρώνουμε τα εργασιακά δικαιώματα στα φροντιστήρια και ήταν δύσκολη διαπραγμάτευση, αλλά το ερώτημα είναι αν ο κόσμος εμπιστεύεται το δημόσιο σχολείο. Πάλι μπαίνει στο επίκεντρο αυτό». «Το μέτωπό μας δεν είναι τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά, το ερώτημα είναι αν θα εμπιστευθεί ο κόσμος το δημόσιο σχολείο» πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας στις αιτιάσεις ότι επί των ημερών τους μειώθηκαν οι θέσεις εισαγωγής σε κάποιες σχολές ο υπουργός είπε ότι «δεν μειώθηκαν αλλά αυξομειώθηκαν κατά περιπτώσεις. Όπως είπε, τα πανεπιστήμια ζητούν να έρθουμε σε μια συνεννόηση και να δούμε τι ανάγκες υπάρχουν. «Πρέπει να το δούμε πολύπλευρα, με αυτή τη λογική μπήκαμε σε αυτή τη συζήτηση» ανέφερε.
Για τη δημιουργία Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είπε ότι «μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα της πίεσης πού θα πάνε (τα παιδιά της περιοχής).
Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας κάλεσε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να συνεργαστεί για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στην υλικοτεχνική υποδομή και στην ενσωμάτωση της προσχολικής αγωγής στη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.
«Εμείς ανακοινώσαμε την υποχρεωτική 14χρονη εκπαίδευση (συν τα 2 προσχολικά). Η υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει 14χρονη εκπαίδευση είναι ένα θέμα, το να πειστεί ο κόσμος να ακολουθήσει είναι το δεύτερο θέμα. Μιλάμε για 3ετια για να λυθούν τα υλικοτεχνικά προβλήματα. Υπάρχει προβληματισμός αν τα 4χρονα παιδιά πρέπει να είναι μαζί με τα 3χρονα ή μαζί με τα 5χρονα», εξήγησε ο κ. Γαβρόγλου.
Επιπλέον, απέρριψε τον ισχυρισμό ότι αυτές οι αλλαγές θα έχουν την τύχη της μεταρρύθμισης Αρσένη λέγοντας ότι «η μεταρρύθμιση Αρσένη είχε μέσα τόσο πολλές εξετάσεις και μαθήματα που αυτοακυρώθηκε».
 
website counter
friend finderplentyoffish.com