Τρίτη, 30 Μαΐου 2017

Η απάντηση του δήμου Θεσσαλονίκης για τις κατασχέσεις λογαριασμών

Για υποχρέωση του δήμου Θεσσαλονίκης να κινεί τη διαδικασία λήψης αναγκαστικών μέτρων, σχετικά με τις ταμειακά βεβαιωμένες οφειλές, διότι σε αντίθετη περίπτωση οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα παραπεμφθούν για παράβαση καθήκοντος και θα διωχθούν πειθαρχικά και ποινικά, κάνει λόγο η αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου-Πολυχρονιάδου.
Η ίδια απαντά, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, με αφορμή το δημοσίευμα με τίτλο «Κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών για απλήρωτες κλήσεις», όπου αναφέρεται ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης «βάζει χέρι στους [τραπεζικούς] λογαριασμούς των Θεσσαλονικέων, ενεργοποιώντας τη διαδικασία των αναγκαστικών μέτρων για όσους δεν πλήρωσαν στην ώρα τους».

 
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:
«Στις αρχές κάθε χρόνου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Ν.356/1974 –ΚΕΔΕ) και ιδιαίτερα από το 2009 και κατόπιν συστάσεως του Τμήματος Αναγκαστικών Μέτρων, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα το Τμήμα Αναγκαστικών Μέτρων προβαίνει στη λήψη μέτρων για τις ταμειακά βεβαιωμένες οφειλές που δεν έχουν αποπληρωθεί και οι οποίες βαίνουν στην παραγραφή τους.
Πρόκειται για οφειλές είτε από πρόστιμα ΚΟΚ είτε από δημοτικά τέλη, τα οποία δεν έχουν αποπληρωθεί. Για τα πρόστιμα του ΚΟΚ η παραγραφή πραγματοποιείται στην εικοσαετία ενώ για οφειλές από δημοτικά τέλη, στην πενταετία.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, υποχρεούται να κινήσει την διαδικασία λήψης αναγκαστικών μέτρων, διότι σε αντίθετη περίπτωση οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα παραπεμφθούν για παράβαση καθήκοντος και θα διωχθούν πειθαρχικά και ποινικά.
Η Στέρηση Φορολογικής Ενημερότητας, το πρώτο αναγκαστικό μέτρο που λαμβάνεται για ταμειακά βεβαιωμένες οφειλές πάνω από 293,47€ (αρχικό κεφάλαιο) που γίνονται ληξιπρόθεσμες, έχει στόχο ο οφειλέτης να προβεί σε ρύθμιση/αποπληρωμή της οφειλής του με διακανονισμό σε 12 δόσεις, ώστε να αποφύγει τη δέσμευση του τραπεζικού λογαριασμού του. Η Αναγκαστική Κατάσχεση εις χείρας τρίτου, δηλαδή η δέσμευση ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό, εκτελείται εφόσον η οφειλή εξακολουθεί να παραμένει εκκρεμής.
Για όλες τις οφειλές αποστέλλονται δύο ειδοποιήσεις στον οφειλέτη, μία πριν τη βεβαίωση τους και μία μετά, ενώ ειδικά για τις παραγραφόμενες οφειλές αποστέλλεται και τρίτη ειδοποίηση, ώστε ο πολίτης να έχει την ευκαιρία να προσέλθει στο Δήμο για ρύθμιση της οφειλής του, αλλά και να αποφεύγονται λάθη λόγω της παρόδου μεγάλου χρονικού διαστήματος, έπειτα και από σχετική γνωμοδότηση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
Το μέτρο της δέσμευσης σε τραπεζικό λογαριασμό είναι κάτι στο οποίο ο Δήμος αναγκάζεται να προβεί, όχι με τιμωρητική ή με εισπρακτική διάθεση, αλλά επειδή έτσι προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, χωρίς να είναι καθόλου ευχάριστο στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία. Ωστόσο, πράττουμε τα δέοντα για την έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, προκειμένου εκείνοι που βρίσκονται σ’ αυτή τη δυσμενή θέση να έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από τις δυνατότητες που παρέχει ο νόμος για ρύθμιση των οφειλών τους, αλλά και να τηρηθεί η ίση μεταχείριση όλων των πολιτών. Γι’ αυτό το λόγο και παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο το σύνολο των λογαριασμών που δεσμεύονται».
 
website counter
friend finderplentyoffish.com