Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ «Ο Αλέξης φοβόταν πραξικόπημα - Σε επιφυλακή ΠτΔ, Στουρνάρας, μυστικές υπηρεσίες»

Πραξικόπημα φοβόταν ο  Αλέξης Τσίπρας, μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος και το «Όχι», τον Ιούλιο του 2015, όπως ισχυρίζεται ο πρώην  υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης ότι  του εκμυστηρεύθηκε ο πρωθυπουργός, λίγες ώρες αφού έκλεισαν οι κάλπες, σε αποσπάσματα του  βιβλίου του «Adults in the room», που δημοσιεύει η Daily Telegraph.

 
Στο  κεφάλαιο του βιβλίου σχετικά με την συζήτηση που είχε με τον  Αλέξη Τσίπρα,  το βράδυ του δημοψηφίσματος (στη 1.30 π.μ) , ο Γιάνης Βαρουφάκης  ισχυρίζεται ότι του είπε ο Αλέξης Τσίπρας αρχικά – και εμμέσως απειλητικά – ενώ ήταν φανερό ότι ήθελε να συμβιβαστεί:
«Η πρώτη φορά που μου μίλησε αποφασιστικά στη συγκεκριμένη συζήτηση, ήταν όταν μου είπε «Κοίτα, Γιάννη, είσαι ο μόνος που οι προβλέψεις του επαληθεύτηκαν. Όμως να το πρόβλημα: Αν οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση τους είχε δώσει, όσα τους έδωσα, η τρόικα θα είχε κλείσει τη συμφωνία. Τους έδωσα περισσότερα απ' όσα θα τους έδινε ποτέ ο Σαμαράς, και ακόμα θέλουν να με τιμωρήσουν, όπως έλεγες ότι θα κάνουν. Ας είμαστε ειλικρινείς. Θέλουν να μας ρίξουν. Παρόλα αυτά, με το 61,3%, δεν μπορούν να αγγίξουν εμένα. Μπορούν όμως να καταστρέψουν εσένα».
«Μην ανησυχείς για μένα, Αλέξη” του απάντησα. Να ανησυχείς, ώστε να τιμήσεις τον κόσμο που βρίσκεται έξω και πανηγυρίζει, την ώρα που εσύ σχεδιάζεις να παραδοθείς».
Όπως συμπληρώνει, στο ίδιο απόσπασμα, ο κ. Τσίπρας του αναφέρθηκε ευθέως στη συνέχεια στο ενδεχόμενο πραξικοπήματος, όχι με την μεταφορική έννοια αλλά κυριολεκτικά, ενώ το αποκάλυψε τους φόβους του για την επανάληψη όσων είχαν συμβεί το 1922, μετά την Μικρασιατική Καταστροφή,  και την εκτέλεσή τους στο Γουδή!

Γράφει στο σχετικό απόσπασμα ο Γ. Βαρουφάκης:         
«Σε εκείνη τη φάση, ο Αλέξης ομολόγησε ότι φοβόταν μια μοίρα όπως εκείνη που επεφύλασσε η ιστορία για τους 6 που εκτελέστηκαν στο Γουδή το 1922, έπειτα από την Μικρασιατική Καταστροφή. Γέλασα, λέγοντάς του πως αν μας εκτελούσαν ενώ έχουμε κερδίσει 61,3% των ψήφων, τότε έχουμε εξασφαλισμένη μια θέση στην ιστορία.
Ο Αλέξης τότε υπαινίχθηκε πως φοβόταν την περίπτωση πραξικοπήματος, λέγοντάς μου πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Στουρνάρας, οι μυστικές υπηρεσίες και μέλη της κυβέρνησης βρίσκονταν σε επιφυλακή. Και πάλι αντέκρουσα: «Ασ' τους να κάνουν το χειρότερό τους! Συνειδητοποιείς τι σημαίνει 61,3%;. Του είπα: Κοίτα, απόψε ο κόσμος ψήφισε. Δεν ψήφισαν “Όχι” για να το μετατρέψεις σε “Ναι”. Του είπα ότι έπρεπε να βγει και να πει αυτό που είχα πει και εγώ σε δήλωσή μου στον Τύπο, νωρίτερα ότι η ψήφος στο “Όχι” ήταν η εντολή που ζητούσε ώστε να φέρει μια συμφωνία σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους» .
Σύμφωνα με το ίδιο απόσπασμα και τους ισχυρισμούς του πρώην υπουργού Οικονομικών,  όταν τον ρώτησε αν «θα τιμούσε την εντολή που είχε πάρει» η  απάντησή του «ήταν ελλειπτική, όμως η κατεύθυνση που είχε πάρει ήταν εμφανής: προς την συνθηκολόγηση άνευ όρων».
Συνεχίζει για το ίδιο ζήτημα ο Γ. Βαρουφάκης.     
«Του είπα ότι έπρεπε να δηλώσουμε καθαρά ότι προετοιμαζόμαστε για τη ρευστότητά μας, ως είχαμε καθήκον από τη στιγμή που η ΕΚΤ κρατούσε τις τράπεζές μας κλειστές. «Θα είναι πολύ δύσκολο για εκείνους να μας δώσουν μια λύση, Γιάνη» μου είπε. «Συνεχίζεις να κάνεις το λάθος να σκέφτεσαι τη λύση ως κάτι που θα μας δώσουν» του απάντησα. Δεν είναι σωστός ο τρόπος που το σκέφτεσαι. Χρειάζονται τη λύση, όσο και εμείς».
Ο Αλέξης μου είπε ότι σκεφτόταν τον ανασχηματισμό, ώστε να αποφευχθεί η στοχοποίησή μου από την τρόικα, τους δανειστές και τα ΜΜΕ. «Θέλω να πάρεις το υπουργείο Οικονομικών» μου είπε. «Όχι, Αλέξη, δεν ενδιαφέρομαι» του απάντησα . «Θυμάσαι γιατί ήρθα από την Αμερική; Γιατί μου ζήτησες να σε βοηθήσω να απελευθερώσουμε την Ελλάδα από τα δεσμά του χρέους. Έβαλα υποψηφιότητα όχι επειδή πέθαινα να γίνω βουλευτής αλλά γιατί δεν ήθελα να είμαι ένας μη εκλεγμένος υπουργός Οικονομικών την ώρα που θα διαπραγματευόμασταν αναδιάρθρωση του χρέους μας. Από την στιγμή που εγκατέλειψες αυτό τον στόχο, δεν έχω κανέναν λόγο να είμαι υπουργός, στην φυλακή του χρέους μας. Είναι OK. Άσε κάποιον άλλο να το κάνει».
Όταν είδα τη Δανάη, με ρώτησε τι είχε συμβεί. «Σήμερα είχαμε ένα περίεργο φαινόμενο, μιας κυβέρνησης που... ανατρέπει τον λαό της, της είπα».
 
website counter
friend finderplentyoffish.com