Πέμπτη, 13 Ιουλίου 2017

Νέα υποχώρηση της κατανάλωσης "βλέπει" η αγορά το β’ εξάμηνο

Ταύτιση απόψεων με τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, οι οποίες δεν βλέπουν φως στην άκρη του τούνελ, αντιθέτως εκτιμούν ότι και τη φετινή χρονιά η αγορά θα κινηθεί σε αρνητικό έδαφος, καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Από την έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο, που έγινε σε δείγμα 166 ανώτερων και ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων (λιανεμπόριο - αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), προκύπτει πως οι πωλήσεις θα συνεχίσουν να υποχωρούν και κατά το δεύτερο εξάμηνο και θα μειωθούν κατά 2,12% περίπου.

Συγκεκριμένα το 68% του δείγματος θεωρεί ότι οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016, το 19% αναμένει σχεδόν αμετάβλητες πωλήσεις και το 13% αύξηση. Σε ότι αφορά το πρώτο εξάμηνο, η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 80% δήλωσε πως η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε, το 16% ότι έμεινε αμετάβλητη και μόλις το 4% ότι βελτιώθηκε.

Ο προβληματισμός των στελεχών επικεντρώνεται στις μακροοικονομικές εξελίξεις στη χώρα, ενώ ανησυχία εκφράζεται για την αβεβαιότητα του περιβάλλοντος (που επηρεάζει την ψυχολογία των καταναλωτών) και την υψηλή φορολογία. Παρ’ όλα αυτά ο υψηλός ΦΠΑ ο οποίος στις προηγούμενες μετρήσεις εμφανιζόταν ως το νούμερο 1 πρόβλημα εξακολουθεί μεν να απασχολεί το 47% του δείγματος (68% ήταν στην προηγούμενη έρευνα) αλλά πλέον βρίσκεται στην 3η θέση των προβλημάτων.

Αντίθετα το πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων σκαρφάλωσε στη 2η θέση και απασχολεί πλέον 6 στα 10 στελέχη (ποσοστό 59%) από 5 στα 10 (ποσοστό 52%) που ήταν στην προηγούμενη μέτρηση. Άλλα σημαντικά προβλήματα θεωρούνται οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, κυρίως λόγω του κοινωνικο - οικονομικού περιβάλλοντος και της αρνητικής ψυχολογίας, τα υψηλά κόστη λειτουργίας και η χαμηλή κερδοφορία. Την ίδια ώρα το 20% του δείγματος θεωρεί βασικό πρόβλημα τη γραφειοκρατία ενώ τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τους ελέγχους κεφαλαίων και την ρευστότητα παρουσιάζουν πτώση από το 27% στο 16%.

Ποιες είναι όμως οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων σε αυτό το περιβάλλον; Η πρώτη είναι η ενίσχυση των πωλήσεων, (σ.σ. στην έρευνα δεν γίνεται αναφορά για το τι δήλωσαν τα στελέχη για το πως θα επιτύχουν αυτό τον στόχο) ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η μείωση του κόστους λειτουργίας και ακολουθούν η αναβάθμιση των δικτύων, η εξυπηρέτηση πελατών και η πολυκαναλική διάθεση προϊόντων (στο οποίο δίνουν ιδιαίτερη σημασία οι προμηθευτές). Ένα σημαντικό εύρημα είναι ότι για πρώτη από την αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ καταγράφεται η εκτίμηση ότι οι τιμές θα μείνουν αμετάβλητες και μάλιστα το 22% εκτιμά ότι θα παρουσιάσουν πτώση, όπως αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
website counter
friend finderplentyoffish.com