Τρίτη 24 Ιουλίου 2018

Νέα όψη αποκτούν εμπορικοί δρόμοι στη Θεσσαλονίκη

Στην αναβάθμιση εμπορικών δρόμων στη Θεσσαλονίκη και στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή στοχεύει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, μέσα από την δράση «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου», στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία».



Οι ενδιαφερόμενοι δήμοι, εμπορικοί σύλλογοι και επιμελητήρια καλούνται να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου, αν δεν δοθεί κάποια παράταση.

Ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης σημείωσε σε δηλώσεις του, στο πλαίσιο σημερινής εκδήλωσης για τα «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου» ότι «ήδη ξεκινήσαμε την προετοιμασία, όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Είναι ένα πρόγραμμα, το οποίο γίνεται με συνέργεια του δήμου της περιοχής και του Εμπορικού Συλλόγου αν υπάρχει και αν δεν υπάρχει του επιμελητήριου».

Ο ίδιος χαρακτήρισε σημαντική την πρωτοβουλία του υπουργείου, τονίζοντας παράλληλα ότι «θα βοηθήσει πάρα πολύ τους εμπορικούς δρόμους και τις περιοχές των πόλεων».

Συγκεκριμένα για το ποιες περιοχές είναι αυτές στη Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι επιλέχτηκαν τρεις περιοχές στον νομό Θεσσαλονίκης, στον δήμο Ευόσμου, στον δήμο Θερμαϊκού και στον δήμο Θεσσαλονίκης και είναι από την Τσιμισκή και πάνω μέχρι το ύψος της Ίωνος Δραγούμη και φτάνει σχεδόν μέχρι την Καμάρα.

«Στόχος μας είναι να κάνουμε κάτι μεγάλο, κάτι πολύ καλό και το πιο σημαντικό είναι να μείνει το στίγμα του Εμπορικού Συλλόγου στην πόλη, υπό την έννοια ότι εμείς θέλουμε αυτό που θα βάλουμε στην περιοχή να μείνει για πάντα. Νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε, αρκεί να προκριθούμε στο πρόγραμμα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Από την πλευρά της, η συνεργάτιδα ειδικής γραμματέως ΕΤΠΑ & ΤΑ του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης κας Ε. Φοτονιάτα, Μαρία Πουλάκη τόνισε ότι «η δράση «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου χρηματοδοτείται από το “Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία” και προσπαθεί να αναδείξει ότι η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της αισθητικής των εμπορικών καταστημάτων μπορεί να αποτελέσει ένα συντελεστή ανάπτυξης. Είναι μία δράση 50 εκατομμυρίων. Επιλέξιμα είναι σχήματα ανάμεσα σε δήμους και εμπορικούς συλλόγους και όποιος εμπορικός σύλλογος δεν θέλει να συμμετάσχει είναι τα επιμελητήρια. Ο προϋλογισμός του έργου είναι 1.900.000 ευρώ, εκ των οποίων  το 1. 500.000 αφορά τον δήμο και 400.000 ευρώ τα εμπορικά καταστήματα. Μίνιμουμ προϋποθέσεις είναι 50 καταστήματα σε ένα εμπορικό δρόμο, ένας εμπορικός δρόμος τουλάχιστον 400 μέτρων εκ των οποίων 200 μέτρα αφορούν σε πεζόδρομο ή και σε ήπιας κυκλοφορίας δρόμο». Παράλληλα, διευκρίνισε ότι στην δράση μπορούν να συμμετάσχουν εκτός από εμπορικά καταστήματα και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοπούνται στην περιοχή.

Όπως τόνισε η κα Πουλάκη,  θα αλλάξουν οι προσόψεις των καταστημάτων, έτσι ώστε να αναδειχθεί η ταυτότητα της περιοχής. «Θα βασιστεί πάνω σε αρχιτεκτονική μελέτη. Όλη η παρέμβαση θα γίνει από τον εμπορικό σύλλογο ή το επιμελητήριο. Για τις δράσεις δε του δήμου την ευθύνη την έχει ο δήμος. Προσπαθούμε να βάλουμε ένα καινούργιο τρόπο συνεργασίας στους βασικούς παίκτες σε μία περιοχή, να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να δουν τι είναι πεωφελές και για τους δύο, έτσι ώστε να το κατεβάσουν σε μία πρόταση».

Σύμφωνα με την κα Πουλάκη κάθε δήμος μπορεί να καταθέσει μία πρόταση, ωστόσο για τον δήμο Θεσσαλονίκης μπορούν να υπάρξουν δύο προτάσεις.

«Σκοπός μας είναι να αναβαθμίσουμε την οικονομική δραστηριότητα ειδικά σε περιοχές που έχουν και τουριστικά αξιοθέατα έτσι ώστε να μπορούν να φέρουν τον τουρίστα και ταυτόχρονα να εκμεταλλευτούμε την αγοραστική του δύναμη και να αυξήσουμε τον τζίρο των καταστημάτων».
 
website counter
friend finderplentyoffish.com