Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

Crash test στις τιμές του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού

Σε υψηλότερα επίπεδα από τα περσινά αναμένεται να διαμορφωθεί εφέτος το κόστος στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Και αυτό λόγω της πορείας των τιμών των κρεάτων –χοιρινό και αρνί- που σήμερα πωλούνται ήδη κατά 13% υψηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.



Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι τιμές των κρεάτων δεν αποκλείεται να παρουσιάσουν αυξήσεις στα επίπεδα του 10%. Επίσης είδη όπως η νωπή γαλοπούλα που σήμερα παρουσιάζουν μείωση ζήτησης εκτιμάται ότι θα εμφανίσουν επίσης αύξηση στην τιμή, καθώς δεν προτιμώνται από το καταναλωτικό κοινό στον ίδιο βαθμό με τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τα κρέατα, ακόμη 7 κατηγορίες προϊόντων, από τις συνολικά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.) που εξέτασε το ΙΕΛΚΑ παρουσιάζουν αύξηση και σε 12 υποκατηγορίες προϊόντων οι τιμές παρουσιάζουν μείωση. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στα είδη παντοπωλείου και συγκεκριμένα το φύλλο κρούστας παρουσιάζει μείωση 22%, τα αναψυκτικά 20% και οι πατάτες – των οποίων οι τιμές το 2018 ήταν ασυνήθιστα αυξημένες – παρουσιάζουν μείωση 15%.

Με βάση τις ισχύουσες τιμές το Χριστουγεννιάτικο "καλάθι" στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2019 είναι "ελαφρύτερο" κατά 1% σε σχέση με το 2018, ενώ βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το 2014. Ενώ η τελική αξία του καλαθιού είναι σχεδόν ίδια με το 2014, η αξία με τις τιμές προ ΦΠΑ είναι μειωμένη 4% (λόγω των αυξήσεων του ΦΠΑ του 2015-2016). Συνολικά για το τυπικό αυτό καλάθι, ο αναλογούν ΦΠΑ παραμένει αυξημένος κατά 20% σε σχέση με το 2014 παρά τις τελευταίες μειώσεις του 2019, καθώς τα συγκεκριμένα είδη που εξετάζονται στο πλαίσιο της έρευνας δεν εντάσσονται στις κατηγορίες με μειώσεις στους συντελεστές.

Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του μέσω των προσφορών, ενώ με έξυπνες αγορές η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει και το 20% της αξίας του καλαθιού.

Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35% της αξίας τους, αναφέρει το ΙΕΛΚΑ. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια. Συγκεκριμένα εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο), εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές για επόμενες αγορές και επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com