Μετά την αρνητική εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για τη δημιουργία βάσης δεδομένων τύπου «Τειρεσία» για τους οφειλέτες της ΔΕΗ, η διοίκηση του οργανισμού αποφάσισε να δημιουργήσει ένα Point system που θα κατατάσσει τους οφειλέτες σε έξι κατηγορίες, δίνοντας τους διαφορετικά δικαιώματα.
Οι κατηγορίες στις οποίες θα κατατάσσονται οι καταναλωτές είναι:
1.Συνεπής χωρίς διακανονισμούς.
2.Συνεπής σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5.Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
6.Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Οι πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξόφληση των λογαριασμών τους θα κατανέμονται, στις παραπάνω κατηγορίες, ανάλογα με τη συνέπειά τους στην εξόφληση λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο και για κάθε μία θα ισχύουν διαφορετικοί όροι (διευκολύνσεις αποπληρωμής κλπ.). Για παράδειγμα, στους οικιακούς καταναλωτές που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, θα προβλέπεται δυνατότητα ρύθμισης του ληξιπρόθεσμου λογαριασμού έως και σε 4 διμηνιαίες δόσεις.
Ειδική κατηγορία θα αποτελούν οι πελάτες του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου όπου θα δικαιούνται περισσότερες δόσεις και χαμηλότερες προκαταβολές.
Η διαδικασία αυτή, τονίζει η ΔΕΗ θα διευκολύνει τους καταναλωτές και θα μειώσει τις καθυστερημένες πληρωμές. Τονίζεται παράλληλα, πως για τις ευπαθείς ομάδες καταναλωτών προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι δεν θα κόβεται το ρεύμα τους χειμερινούς και τους καλοκαιρινούς μήνες.