Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

«Εκπτώσεις» πωλήσεων παρατηρούν οι έμποροι

Ύφεση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων σε ποσοστό 15% με 20% σε σχέση με πέρυσι, αναμένουν για φέτος οι έμποροι. Ζητούν από την κυβέρνηση σωστή διαχείριση της δυσφορίας και της κακής ψυχολογίας του καταναλωτή με σαφείς ανακοινώσεις για τα νέα φορολογικά, ασφαλιστικά και εργασιακά μέτρα.


Αναφερόμενος στην αγοραστική κίνηση την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Β. Κορκίδης τόνισε: "Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει η αγορά λιανεμπορίου που ασφυκτιά από την ελεύθερη πτώση της κατανάλωσης τις πρώτες έξι εβδομάδες του έτους, με μόνη εξαίρεση την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων. Άφαντοι είναι οι καταναλωτές από τα μαγαζιά των μεγάλων και μικρών αγορών από τις αρχές του Φεβρουαρίου, ενώ η υποχώρηση του τζίρου των χειμερινών εκπτώσεων υπολογίζεται να κυμανθεί μεταξύ 15% έως και 20% σε σχέση με την περσινή περίοδο".

Και πρόσθεσε: "Τα «υπερβολικά» ποσοστά εκπτώσεων και οι «τιμές ευκαιρίας» δεν έπεισαν το καταναλωτικό κοινό να αγοράσει και δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, με συνέπεια οι μισές επιχειρήσεις να έχουν μπει σε περιπέτειες ρευστότητας και αρκετές δύσκολα θα ανακάμψουν. Χαρακτηριστικό στοιχείο του αρνητικού κλίματος είναι η μεγάλη μείωση της ίδρυσης νέων εμπορικών επιχειρήσεων από την αρχή του έτους. Στη δραστική μείωση των λιανικών πωλήσεων το τελευταίο διάστημα συνέβαλλαν κυρίως οι ασαφείς ανακοινώσεις των οι οποίες δημιούργησαν ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα και δυσφορία στον Έλληνα καταναλωτή".

Ο ίδιος σχολίασε ότι "οι συνθήκες απραξίας που βιώνει η το εμπόριο σήμερα είναι πρωτοφανείς και χρειάζονται άμεσα μέτρα τόνωσης της αγοράς και όχι μόνο εισπρακτικά μέτρα περιστολής του ελλείμματος".

Επίσης, τόνισε ότι "οι περικοπές αμοιβών κατά 1,2 δισ. ευρώ και η επιβολή έμμεσων φόρων ύψους 1 δισ. ευρώ θα γίνουν σύντομα αισθητές στην τσέπη μας και υπολογίζεται ότι θα λείψουν επιπλέον από την κατανάλωση, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις".

Καταλήγοντας επισήμανε: "Η ύφεση είναι βαθιά και για να μην γίνει βαθύτερη, απαιτείται σωστή διαχείριση της δυσφορίας και της κακής ψυχολογίας του καταναλωτή, ώστε η «ευρωπαϊκή» απαισιοδοξία να μην πλήξει περισσότερο την ελληνική αγορά".

 
website counter
friend finderplentyoffish.com