Δύο προτάσεις προκειμένου να καλυφθούν προσωρινά οι έκτακτες ανάγκες των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου για περίπου ένα μήνα, πριν το υπουργείο προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, υιοθέτησε στη σημερινή του συνεδρίαση το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) μετά την έκπτωση από δύο άγονες γραμμές της ΝΕΛ και της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που έγινε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις αυτές σύμφωνα με τη διαδικασία αφού ανακοινωθούν, όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα κληθούν να καταθέσουν τη Δευτέρα τις προτάσεις τους και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου με βάση τη συμφερότερη και την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος θα προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση.
Η πρώτη πρόταση είναι δύο δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά για Ικαρία-Σάμο-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα, με επιδότηση και η δεύτερη από Πειραιά για Μυτιλήνη να προεκτείνεται δύο φορές την εβδομάδα για Λήμνο-Καβάλα με προσέγγιση δωρεάν στα Ψαρά.
Στο σημερινό συμβούλιο η ακτοπλοϊκή εταιρεία HELLENIC SEAWAYS υπέβαλε στο Συμβούλιο πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το «Νήσος Μύκονος» που μπορεί να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της γραμμής Ικαρίας-Σάμου-Λήμνου-Καβάλας και σύνδεσης με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζεται και για τρεις φορές.