Χωρίς ούτε έναν καθηγητή ειδικότητας, όπως Πληροφορικής, Αγγλικής Γλώσσας ή Φυσικής Αγωγής και με πολλές ελλείψεις σε δασκάλους χτύπησε χθες το «πρώτο κουδούνι» στα ολοήμερα σχολεία της χώρας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), στα ολοήμερα σχολεία κενές παραμένουν όλες οι θέσεις των καθηγητών ειδικοτήτων -περί τις 3.500- και περισσότερες από 1.000 θέσεις δάσκαλων. Στην πρωτεύουσα, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στα ολοήμερα σχολεία της Δυτικής Αττικής, του Πειραιά και της Ανατολικής Αττικής, ενώ στην περιφέρεια μεγάλες είναι οι ελλείψεις στα ολοήμερα σχολεία της Ηλείας, του Ηρακλείου και της Λακωνίας.
Ολοήμερα
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από το σύνολο των 10.350 σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι 3.874 λειτουργούν ως ολοήμερα δημοτικά και οι 3.278 ως ολοήμερα νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτούν συνολικά 150.000 παιδιά εργαζομένων οικογενειών.
Το πρόβλημα των ελλείψεων στα ολοήμερα σχολεία παραδέχθηκε, σε δηλώσεις του, ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, ενώ εκδόθηκε εγκύκλιος με οδηγίες για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.
Ειδικότερα, προς τους διευθυντές των ολοήμερων σχολείων συστήνεται να φροντίσουν ώστε «όλοι οι εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου εξαώρου (08:00-14:00/10:15-16:15). Σε περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες δασκάλων, αυτές διατίθενται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος». Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις σε καθηγητές ειδικοτήτων, από το υπουργείο δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικού συγκεκριμένης ειδικότητας γίνεται αντικατάσταση του διδακτικού αντικειμένου με άλλο για το οποίο υπάρχει διαθέσιμος αριθμός εκπαιδευτικών.
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Αγγλικής, οι ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου, για την προετοιμασία και την ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Πληροφορικής ΠΕ 19 ή ΠΕ 20, οι 2 ώρες του διδακτικού αντικειμένου διατίθενται για άλλο διδακτικό αντικείμενο επιλογής, ενώ εάν αυτό δεν καταστεί δυνατό, οι 2 ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου.
«Στα ολοήμερα σχολεία έχουμε λιγότερες παρουσίες από αυτές που θα θέλαμε. Μην περιμένετε από εμένα μεγάλα λόγια σε κακές εποχές», παραδέχθηκε ο κ. Λοβέρδος, επισημαίνοντας πάντως ότι δεν θα υπάρξει ολοήμερο που δεν θα λειτουργεί με τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό. Ήδη, με προηγούμενη εγκύκλιό του το υπουργείο είχε υποδείξει ότι οι δάσκαλοι πρέπει να τοποθετούνται κατά προτεραιότητα ως εξής:
• Στο πρωινό πρόγραμμα (8 π.μ. -2 μ.μ.) ώστε να στελεχωθούν όλα τα πρωινά τμήματα.
• Στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, πλην εκείνων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
Με βάση την ίδια εγκύκλιο, προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στην κάλυψη των αναγκών των μικρότερων τάξεων όσον αφορά το ολοήμερο πρόγραμμα.