Η ίδρυση ανεξάρτητης αρχής, στα πρότυπα του ΑΣΕΠ, η οποία θα προκηρύσσει τις μελέτες, θα διενεργεί τους διαγωνισμούς και θα παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης των δημόσιων έργων, βρίσκεται ανάμεσα στις προτάσεις που εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Όσον αφορά στα διόδια των υπό κατασκευή εθνικών οδών, παραδέχτηκε ότι η μείωσή τους είναι δύσκολη, καθώς απαιτεί επαναδιαπραγμάτευση των συμφωνιών με τις εταιρείες παραχώρησης και εκ νέου έγκρισή τους από Βουλή και Κομισιόν.
Σύμφωνα με το υπουργείο, θα καταβληθεί προσπάθεια για την επίτευξη συμφωνίας, όπως και για το ζήτημα των αυξήσεων στις τιμές των διοδίων από το νέο έτος, αλλά και του εξορθολογισμού των σταθμών των διοδίων. Παράλληλα, αποφασίστηκε η επιτάχυνση της εγκατάστασης διοδίων στην Εγνατία Οδό, εξαιτίας του μεγάλου κόστους λειτουργίας και των δανειακών υποχρεώσεων.
Τι θα γίνει με τα έργα
Όσον αφορά στα δημόσια έργα για τα οποία έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες δημοπράτησης, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Αττικής και το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης, το υπουργείο Υποδομών προτίθεται να τα συνεχίσει, δίνοντας μικρή παράταση στις διαδικασίες, ώστε να γίνει διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και να γίνουν οι όποιες βελτιώσεις. Για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, θα προκηρυχθεί νέα μελέτη. Στα σχέδια του υπουργείου είναι και η αλλαγή του τρόπου ανάθεσης των μελετών και των έργων, ο ποίος αναμένεται να βασίζεται, πάντως, στο μειοδοτικό σύστημα, με την παράλληλη εφαρμογή και άλλων κριτηρίων.
Όπως έγινε γνωστό, η κάλυψη των θέσεων προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου των εποπτευόμενων οργανισμών θα γίνει με τη διαδικασία του διαγωνισμού που ακολουθήθηκε για την πλήρωση των θέσεων γενικών και ειδικών γραμματέων.