Νομικό «παράθυρο», ώστε να μην πληρώνονται οι κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα στο μεγαλύτερο μέρος του εθνικού δικτύου, μήκους 9.500 χιλιομέτρων, άνοιξε με την αναθεώρηση του ΚΟΚ το 2007. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με την αναθεώρηση του ΚΟΚ προβλέπεται ότι για να οριστούν όρια κυκλοφορίας πρέπει να υπάρχει σχετική μελέτη και Κοινή Υπουργική Απόφαση που να τα ορίζει, ώστε να ισχύουν. Σήμερα τέτοιες ΚΥΑ υπάρχουν μόνο για το δρόμο Κόρινθος-Πάτρα και για το δρόμο Κόρινθος– Τρίπολη, γεγονός που αφήνει νομικά στον αέρα τα όρια ταχύτητας στο υπόλοιπο εθνικό δίκτυο. Έτσι τα όρια ταχύτητας δεν είναι νομικά κατοχυρωμένα και όσοι προσφύγουν στα δικαστήρια το πιθανότερο είναι να δικαιωθούν, αν και πραγματοποίησαν μια σοβαρή παράβαση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το πρωτεύον εθνικό δίκτυο της χώρας ανέρχεται σε 9.500 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 1.500 χιλιόμετρα είναι οι συμβάσεις παραχώρησης, 1.700 χιλιόμετρα είναι αυτοκινητόδρομοι και τα υπόλοιπα αποτελούν παλιότερες κατασκευές.
Σύμφωνα με το ΤΕΕ, που χθες παρουσίασε την πρότασή του για να μειωθούν στο μισό τα θύματα από τροχαία το 2020, χρειάζονται παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, χρειάζεται βελτίωση του επιπέδου συντήρησης του οδικού δικτύου, με διάθεση συγκεκριμένου ποσού ανά χιλιόμετρο, ανάλογα με τη λειτουργική κατάταξη των οδών και τον κυκλοφοριακό φόρτο. Για το εθνικό δίκτυο, το ΠΟΑ/ΤΕΕ έχει εκτιμήσει ότι το μέσο κόστος κυμαίνεται περί τα 30.000,00 € ανά χιλιόμετρο.
Επίσης, είναι αναγκαίο ένα εκτεταμένο πρόγραμμα βελτίωσης της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης, η οποία παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, ιδιαίτερα στο επαρχιακό δίκτυο. Αρκεί να σημειωθεί ότι στο επαρχιακό δίκτυο της Εύβοιας λείπουν 2.000 πινακίδες σήμανσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Το πρόβλημα εντείνεται στις τουριστικές περιοχές και στα νησιά, όπου οι ελλείψεις είναι εκτεταμένες και κρίσιμες για την οδική ασφάλεια.