Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για ΤΠΔ, ΔΕΚΟ, δημόσια περιουσία και ενίσχυση τραπεζών

Προς διαβούλευση αναρτήθηκε στο διαδίκτυο το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την «Αναμόρφωση πλαισίου λειτουργίας Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και άλλες διατάξεις». Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και την Τρίτη 29 Μαρτίου 2011.



Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η επίμαχη διάταξη για την παροχή 30 δισ. στις τράπεζες, η οποία αποτέλεσε θέμα συζήτησης στο χθεσινό υπουργικό. Σύμφωνα με τη διάταξη, προϋπόθεση για την ενίσχυση "αποτελεί η υιοθέτηση και εφαρμογή σχεδίων για μεσοπρόθεσμες ανάγκες χρηματοδότησης ανά πιστωτικό ίδρυμα, το οποίο βεβαιώνεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Η προετοιμασία, η ολοκλήρωση και η εφαρμογή των εν λόγω σχεδίων, τελούν υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος και προϋποθέτουν την έγκριση της ίδιας και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο".

Επίσης διευρύνονται οι αρμοδιότητες του εκπροσώπου του ελληνικού Δημοσίου. Ειδικότερα, παρέχεται πρόσβαση εκτός από τα βιβλία και στοιχεία και στις εκθέσεις αναδιάρθρωσης και βιωσιμότητας, στα σχέδια για μεσοπρόθεσμες ανάγκες χρηματοδότησης της κάθε τράπεζας και της χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας. Σε περίπτωση διανομής μερίσματος, προβλέπεται ότι οι τράπεζες που συμμετέχουν στο πλαίσιο ενίσχυσης, με τη μορφή προνομιούχων μετοχών, υποχρεούνται στη διανομή αποκλειστικά μετοχών, ως μέρισμα και για τη χρήση του 2010.

Το νομοσχέδιο προβλέπει:


α) Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας στο υπουργείο Οικονομικών, στην οποία θα συγκεντρωθούν όλες οι διάσπαρτες αρμοδιότητες σχετικά με την προστασία της δημόσιας γης και της εποπτείας της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου και των εθνικών κληροδοτημάτων, με σκοπό τον συντονισμό τους.

β) Σύσταση ιδιαίτερου κλάδου με λογιστική αυτοτέλεια για τις εμπορικές λειτουργίες του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (χορήγηση δανείων προς ιδιώτες, αποδοχή καταθέσεων κτλ). Οι λογαριασμοί τόσο του δεσμευμένου τομέα όσο και του κλάδου εμπορικών δραστηριοτήτων θα ακολουθούν τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης. Προς τα παρόν δεν θίγεται η ενότητα της νομικής προσωπικότητας του Ταμείου, το οποίο παραμένει ενιαίο ωστόσο αν κριθεί αναγκαίο το νομοσχέδιο παρέχει τη δυνατότητα απόσχισης και εισφοράς του κλάδου εμπορικών δραστηριοτήτων σε υφιστάμενη ή νεοϊδρυόμενη εταιρεία του Ταμείου.

γ) Εκσυγχρονισμό του Οργανισμού Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) μέσο τροποποιήσεων επιμέρους διατάξεων του ιδρυτικού του νόμου. Κύριες κατευθύνσεις είναι η ανάληψη νέων αρμοδιοτήτων όπως η σύναψη πράξεων δανεισμού και διαχείρισης χρέους για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, την ενεργοποίηση και επέκταση υφιστάμενων λειτουργιών όπως η ανάπτυξη συστηματικών σχέσεων με τους επενδυτές, και την αναδιάρθρωση του οργανωτικού σχήματος του Οργανισμού στα πρότυπα αντίστοιχων Ευρωπαϊκών Οργανισμών Χρέους.

δ) Αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των ΔΕΚΟ, προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τη διοίκησή τους και την ορθολογική εφαρμογή του επιχειρησιακού τους σχεδίου. Οι διοικητικές αλλαγές είναι οι εξής:

1. Μείωση του αριθμού των μελών του ΔΣ από εννέα σε επτά με υποχρεωτική συμμετοχή ενός εκπροσώπου των εργαζομένων.

2. Σύσταση επιτροπής ελέγχου η οποία θα αποτελείται από μη εκτελεστικά μέλη της διοίκησης που ορίζονται και παύονται και κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του εποπτεύοντος υπουργού. Μεταξύ άλλων υποχρέωση της Επιτροπής, είναι να παρακολουθεί την ορθή λειτουργία της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου. Η Επιτροπή θα αξιολογεί τα εκτελεστικά μέλη των ΔΕΚΟ με βάση την υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου το οποίο περιλαμβάνει το βαθμό αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, τη μέριμνα που λαμβάνεται για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους.

3. Υποβολή επιχειρησιακού σχεδίου προς την διϋπουργική επιτροπή και τριμηνιαίων στοιχείων δράσεων προς την ειδική γραμματεία ΔΕΚΟ, αποτελούν επιπρόσθετους όρους πρόσληψης προσωπικού

4. Η μισθολογική πολιτική της ΔΕΚΟ, συμπεριλαμβάνεται στις θέσεις της διοίκησης της και εγκρίνονται με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

5. Διευρύνονται τα στοιχεία τα οποία οι ΔΕΚΟ οφείλουν να υποβάλουν στην Ειδική Γραμματεία. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται ετήσιοι κατάλογοι όλων των στοιχείων της ακίνητης περιουσίας της δημόσιας επιχείρησης , της νομικής και πραγματικής τους κατάστασης, τριμηνιαία έκθεση που θα αφορά σε τυχόν αποκλίσεις από τον ετήσιο προϋπολογισμό ή το επιχειρησιακό σχέδιο κ.ά.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com