Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Τις εξαγωγικές μας προτεραιότητες στις αγορές «στόχους» καθορίζει το ΥΠΕΞ

Σύμφωνα με τελευταία επεξεργασία στοιχείων που έκανε το υπουργείο Εξωτερικών οι 10 περισσότερο εξαγωγικοί κλάδοι της χώρας μας, είναι: τρόφιμα, ενέργεια - ΑΠΕ- πράσινες τεχνολογίες, δομικά υλικά, κατασκευές, τουρισμός, υγεία - φαρμακευτικά προϊόντα - ιατρικός εξοπλισμός, συσκευές - μηχανολογικός και βιομηχανικός εξοπλισμός, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ποτά (αλκοολούχα και μη) και καλλυντικά.



Αντίστοιχα, οι κυριότεροι γεωγραφικοί στόχοι-προορισμοί των ελληνικών εξαγωγών θεωρούνται κατά σειρά προτεραιότητας οι: χώρες ΕΕ, Βορείου Αμερικής και Αυστραλία, Βαλκάνια, Μέση Ανατολή- Βόρειος Αφρική, Εύξεινος Πόντος - Καύκασος, Ασία - Άπω Ανατολή, Λατινική Αμερική, Υποσαχαρική Αφρική.

Η ιεράρχηση των εξαγωγικών προτεραιοτήτων και στόχων για κάθε περιοχή λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και προτιμήσεις στη ζήτηση κάθε μιας, το μέγεθος της αγοράς, τις συνθήκες ανταγωνισμού κλπ.

Έτσι εκτιμήθηκε ότι για την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία η πρώτη πεντάδα των προϊόντων στα οποία θα εστιαστούμε είναι με σειρά προτεραιότητας τρόφιμα, ενέργεια - ΑΠΕ - πράσινες τεχνολογίες, τουρισμός, υγεία - φαρμακευτικά προϊόντα - ιατρικός εξοπλισμός και τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενώ στα Βαλκάνια ανεβαίνει πρώτη στη λίστα η κατηγορία ενέργεια - ΑΠΕ- πράσινες τεχνολογίες, ακολουθούν τα τρόφιμα, μπαίνουν στη λίστα και οι κατασκευές και μετά το ενδιαφέρον εστιάζεται στον κλάδο υγεία - φαρμακευτικά προϊόντα - ιατρικός εξοπλισμός και στα δομικά υλικά.

Στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, οι πέντε σημαντικότεροι κλάδοι για τις εξαγωγές μας είναι τρόφιμα, ενέργεια - ΑΠΕ- πράσινες τεχνολογίες, κατασκευές, συσκευές - μηχανολογικός και βιομηχανικός εξοπλισμός και δομικά υλικά. Στην Ασία και την Απω Ανατολή ασφαλώς θα υπάρξουν αλλαγές μετά τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις, αλλά μέχρι στιγμής προτεραιότητα έχουν πάλι τα τρόφιμα, ενώ ακολουθούν ο κλάδος ενέργεια - ΑΠΕ- πράσινες τεχνολογίες, δομικά υλικά, τουρισμός και κατασκευές.

Με βάση τον καθορισμό των εξαγωγικών αγορών στόχων και τις προτεραιότητες σε επίπεδο προϊόντων, η οικονομική διπλωματία του Υπ. Εξωτερικών επεξεργάζεται δράσεις ικανές να συμβάλουν στην επίτευξη αυτών ων στόχων. Τέτοιες είναι η εκπόνηση ενός συνεκτικού και στοχευμένου προγράμματος επιχειρηματικών αποστολών, η συνέχιση της υλοποίησης του προγράμματος «Ημέρες πληροφόρησης Επιχειρηματιών», η πληροφόρηση της επιχειρηματικής κοινότητας για το πλήθος των ενημερωτικών εκδηλώσεων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, η υποστήριξη αποστολών και συμμετοχών σε εκθέσεις η διοργάνωση 7-8 διαδικτυακών σεμιναρίων αφιερωμένων σε ενδιαφέροντα θέματα, η εμβάθυνση των σχέσεων με τον απόδημο ελληνισμό κλπ.

Σημειώνεται, τέλος, πως όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Εξωτερικών το εξαγωγικό ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων αυξάνεται θεαματικά αφού τα αιτήματά στην διαδικτυακή πύλη του υπουργείου (Agora) σημείωσαν αύξηση 84% το 2010 συγκριτικά με το 2009 φθάνοντας τα 8.307 σε αριθμό.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com