Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Κατά 1,4% «έπεσαν» οι τιμές στα σούπερ μάρκετ το 2012

Ελαφρά αποκλιμάκωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ την περσινή χρονιά, δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Ειδικότερα, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 1,4% το 2012 σε σχέση με το 2011 ενώ τον Δεκέμβριο η κάμψη άγγιξε το 3% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2011.





Η πτωτική πορεία, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι κυρίως αποτέλεσμα των μειώσεων στα είδη παντοπωλείου (πρόκειται για τα είδη καθαριότητας, οικιακής και προσωπικής υγιεινής), τα οποία παρουσίασαν μείωση κατά 3,3%, επηρεαζόμενα σε μικρότερο βαθμό από εξελίξεις στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών. Πτωτικά αλλά με μικρότερη τάση κινήθηκαν και τα τρόφιμα, παρουσιάζοντας συνολική μείωση κατά 0,5%.

Η αποκλιμάκωση των τιμών έκανε την εμφάνιση της από το δεύτερο τρίμηνο του 2012 και είναι σημαντικά μεγαλύτερη το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ενδεικτικό είναι ότι οι τιμές κατά μέσο όρο εμφάνισαν στη συνέχεια συνολική πτώση 3,1% από τον Μάρτιο ως τον Δεκέμβριο, κλείνοντας τη χρονιά σε επίπεδα τιμών του 2009. Χαρακτηριστικό είναι επίσης πως ο μήνας (αυξημένου ενδιαφέροντος λόγω των εορτών) Δεκέμβριος του 2012 είχε κατά 3% χαμηλότερο δείκτη από το Δεκέμβριο του 2011. Η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ παρουσιάζει μείωση την τριετία 2010-2012 κατά σχεδόν 5%.

Ταυτότητα έρευνας

Ο Γενικός Δείκτης Οργανωμένου Λιανεμπορίου του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 843 κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος, από τους περίπου 1.500 που είναι συνολικά διαθέσιμοι. Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα. Ως εκ τούτου αποτελεί την πιο ασφαλή και με ακρίβεια μέτρηση για την εξέλιξη των τιμών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com