Τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), η οποία αναμένεται σήμερα, περιμένει ο υπουργός Ναυτιλίας, προκειμένου να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των ακτοπλοϊκών γραμμών που έμειναν «ορφανές» μέχρι τρεις μήνες, μετά την έκπτωση της ΝΕΛ και της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΙΣ.
Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Καρλόβασι - Αγ. Κήρυκο και τη Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου. Η αγωνία των κατοίκων στα νησιά αλλά και τις περιοχές που εξυπηρετούν αυτές οι γραμμές είναι μεγάλη και όλοι περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την απόφαση του υπουργού, η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για την αποκατάσταση της ομαλότητας.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα με τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης, αναμένεται να προκηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, μέσα από τον οποίο θα προκύψει η εταιρεία που θα υπογράψει σύμβαση και θα εξυπηρεί σε μόνιμη βάση τις παραπάνω γραμμές. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» στον διαγωνισμό εκτιμάται ότι θα δώσουν τόσο η Blue Star Ferries όσο και η Hellenic Seaways, η οποία πραγματοποιεί ήδη δρομολόγια στη γραμμή Πειραιά - Ικαρία - Σάμο.
Στα δικαστήρια
Εν τω μεταξύ, αποφασισμένη να διεκδικήσει δικαστικώς τα χρήματα που της οφείλει το Δημόσιο εμφανίζεται η διοίκηση της ΝΕΛ, τονίζοντας ότι «θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες δικαστικές ενέργειες ώστε το ελληνικό δημόσιο να εξαναγκαστεί σε εκτέλεση των νομίμων υποχρεώσεών του έναντι της εταιρείας».