Σε «ναυάγιο» οδηγήθηκε τελικά, πέντε χρόνια μετά την προκήρυξή του και δύο μετά την ανακήρυξη αναδόχου, ο διαγωνισμός για τους δύο πλωτούς χώρους στάθμευσης, που επρόκειτο να λειτουργήσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στον χώρο μπροστά από την πρώτη προβλήτα.
Συγκεκριμένα,
η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ) αποφάσισε «αμετάκλητα» τη ματαίωση του διαγωνισμού και την ακύρωση της από 30/10/2007 απόφασης κατακύρωσής του στην ένωση εταιριών Acte-Park Β.Ελλάδος ΕΠΕ/Capital Connect ΑΕ Διαχείριση ΑΚΕΣ.
Μάλιστα, η εγγυητική επιστολή των 100.000 ευρώ, που είχε καταθέσει η ανάδοχος, αποδείχτηκε χωρίς αντίκρισμα, αφού είχε λήξει πριν την κατακύρωση του διαγωνισμού (το 2005, η προσφορά της ετέρας υποψήφιας, «Πλωτά Πάρκινγκ ΑΕ», απορρίφθηκε και ο διαγωνισμός είχε συνεχιστεί με έναν υποψήφιο, εν μέσω ισχυρών αντιδράσεων και δικαστικών προσφυγών από την απορριφθείσα εταιρία).
«Η διακήρυξη για τα πλωτά πάρκινγκ είχε γίνει εσπευσμένα, γιατί από την ημερομηνία κύρωσης στη Βουλή της σύμβασης της υποθαλάσσιας αρτηρίας, ο ΟΛΘ δεν θα είχε πλέον τη δυνατότητα να λειτουργεί τα χερσαία πάρκινγκ του (σ.σ. τα έργα κατασκευής της υποθαλάσσιας θα «αχρήστευαν» μέρος αυτών). Από τη στιγμή που -από ό,τι φαίνεται- εξέλιπεν ο λόγος καταστροφής των χερσαίων πάρκινγκ, δεν βλέπω κανέναν λόγο για πλωτά στο ορατό μέλλον», ξεκαθάρισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Γιάννης Τσάρας.
Κατά τον ίδιο, παρά τις φήμες για διαφυγόντα κέρδη 500.000 ευρώ, εξαιτίας των καθυστερήσεων στον διαγωνισμό, «δεν υπάρχει κανένα διαφυγόν κέρδος».
Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργουρη, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Ελπίζουμε με αυτή την απόφαση να κλείσει οριστικά η υπόθεση με τα πλωτά πάρκινγκ. Η δημιουργία τους θα αλλοίωνε τη μορφή του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης και του ιστορικού της κέντρου και, σίγουρα, η όποια απόφαση για ένα τέτοιο θέμα, που αφορά όλη την πόλη, δεν μπορούσε να ληφθεί μονομερώς από τον ΟΛΘ, με έναν διαγωνισμό».
Σήμερα ο διαγωνισμός για τα τεύχη δημοπράτησης της 6ης προβλήτας
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ.Τσάρα, αύριο αναμένεται να αξιολογηθούν οι προτάσεις που κατατέθηκαν (στο πλαίσιο διαγωνισμού) για την τροποποίηση της μελέτης της 6ης προβλήτας και την ετοιμασία των τευχών δημοπράτησης των υπολειπόμενων έργων επέκτασης/αναβάθμισής της (προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία).
Βάσει χρονοδιαγράμματος, τα τεύχη αναμένεται να έχουν συνταχθεί μέχρι τέλους 2009, ώστε ακολούθως να βγει «στον αέρα» ο διαγωνισμός για την εκτέλεση και των υπολειπόμενων έργων στην προβλήτα. Τα έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν στις αρχές του 2010, με στόχο τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), στο 1 εκατ. TEUs.