«Κλείδωσαν» τα πράσινα τέλη και τη Δευτέρα αναμένονται οι επίσημες αποφάσεις της κυβέρνησης τόσο γι’ αυτό το θέμα όσο και για τις αλλαγές στην απόσυρση.
Πρόκειται για δύο θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη και του υπουργού Οικονομικών Γ Παπακωνσταντίνου χθες, ενώ πηγές του υπουργείου Οικονομικών άφηναν ανοιχτό ακόμη και το θέμα «παγώματος» της απόσυρσης. Το τοπίο παραμένει ομιχλώδες και σε αυτό το θέμα, ενώ οι εφορίες δεν έχουν πληρώσει όσους απέσυραν το Ι.Χ. τους.
Πάντως, όσοι αποσύρουν το όχημά τους μέχρι την ισχύ των νέων μέτρων θα πάρουν τα κίνητρα της προηγούμενης ρύθμισης, που είναι οικονομικά γενναιόδωρα και ξεκινούν από 500 ευρώ για την απόσυρση μικρών Ι.Χ., ενώ φτάνουν μέχρι τα 2200 ευρώ. Για την αγορά νέου Ι.Χ. οι υποψήφιοι αγοραστές θα πάρουν επιπλέον 1.000 ευρώ. Τα νέα πράσινα τέλη παραμένουν στη φιλοσοφία του πρώην υπουργού Γ Σουφλιά και πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προβλέπουν επιπλέον επιβάρυνση για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ελάφρυνση στα μικρότερου κυβισμού. Προτείνονται χαμηλότερα τέλη σε σχέση με τη ρύθμιση Σουφλιά για τα μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα από 1.357 κυβικά και κάτω. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα Ι.Χ. 786-1.357 κ.ε. προτείνονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία είναι χαμηλότερα κατά 25 έως 75 ευρώ σε σχέση με τα τέλη που προέβλεπε η ρύθμιση Σουφλιά. Μάλιστα, η μεγαλύτερη «έκπτωση», των 75 ευρώ (από 212 στα 187 ευρώ), γίνεται στα οχήματα 786-1.357 κ.ε. που είναι παλαιά, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν την 31/12/1995. Στα νεότερα τα τέλη θα μειωθούν στα 94 ευρώ. Στην κατηγορία των 1.358 κ.ε.-1.928 κ.ε. η πρόταση είναι να παραμείνουν τα τέλη κυκλοφορίας στο επίπεδο που ρυθμίστηκαν, ενώ στη μεγαλύτερη κατηγορία φαίνεται ότι θα υπάρξουν σημαντικές αυξήσεις. Ειδικότερα, αναμένεται στην κατηγορία από 1.929-2.357 κ.ε. να υπάρξει αύξηση στα τέλη μέχρι και 150 ευρώ για όσα οχήματα είναι παλιά.