Οι περίπου 2.000 εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, που έχουν εκτιμηθεί, ως πλεονάζον προσωπικό, δεν θα απολυθούν αλλά θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες, δήλωσε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας και ότι η ΤΡAIΝΟΣΕ θα παραχωρηθεί ως το 49% σε ιδιώτες, είτε αφορά εμπορευματικές, είτε επιβατικές υπηρεσίες.
Απαντώντας σε επερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, ο Δημήτρης Ρέππας ανέφερε ότι από τις συζητήσεις που έχει κάνει μέχρι σήμερα με εκπροσώπους της COSCO, δεν φαίνεται να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένει να δει τις προθέσεις του Γάλλου ομολόγου του με τον οποίο θα συναντηθεί την 1η Ιουλίου. Μάλιστα, χαρακτήρισε τον ΟΣΕ, σαν "μια νύφη που κανείς δεν θέλει να παντρευτεί".
Στην επερώτησή τους, οι βουλευτές της Ν.Δ., Σταύρος Καλαφάτης, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, Κώστας Χατζηδάκης, και Κώστας Μουσουρούλης, κατηγόρησαν την κυβέρνηση για καθυστερήσεις και αδράνεια, που επιβάρυναν επιπλέον τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα η λειτουργία του να κοστίζει ακριβά στους Έλληνες φορολογούμενους, ενώ την κάλεσαν να υιοθετήσει το πακέτο μέτρων που είχε δρομολογηθεί για την εξυγίανση του Οργανισμού.
"Τροφό του σκανδάλου Siemens" χαρακτήρισε τον ΟΣΕ, σε παρέμβαση του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης, αναφέροντας: "Εκεί είναι ο πακτωλός των χρημάτων, εκεί είναι το μεγάλο πάρτι, από εκεί βγήκαν τα μεγάλα ηχηρά ονόματα".
Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Αντώνης Σκυλλάκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση καταργεί σε όλες τις ΔΕΚΟ την έννοια της κοινής ωφέλειας και ότι η αλλαγή κανονισμού στον ΟΣΕ σημαίνει γενναία ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων.
Για διαχρονικές, συνειδητές, ευθύνες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που οδήγησαν τον ΟΣΕ στην πλήρη απαξίωση του έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Μουλόπουλος.
Ανταπαντώντας ο Δημήτρης Ρέππας επισήμανε ότι "ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου λειτουργίας του Οργανισμού είναι ολοκληρωμένος με όρους ανταγωνιστικότητας". Υπογράμμισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει σε λειτουργία και ότι η υποδομή του ΟΣΕ παραμένει στον έλεγχο του δημοσίου.
"Ο Οργανισμός δεν θα απεμπολήσει τον εθνικό του ρόλο πρέπει όμως και οι εργαζόμενοι να συμβάλουν στην ανάπτυξη του. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο να τρομοκρατεί η επαναξιολόγηση του προσωπικού. Πρέπει όμως όλα να αλλάξουν για αυτό πάμε σε νέο κανονισμό", πρόσθεσε.