Με αίτηση ενδιαφέροντος που κατέθεσε η ΑΔΕΔΥ επιδιώκεται (λόγω γενικότερου ενδιαφέροντος για ευρύ κύκλο προσώπων και ενόψει υποβολής «μπαράζ» προσφυγών από θιγόμενους) να κριθεί σε «πιλοτική δίκη» στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας το ζήτημα της συνταγματικότητας του μέτρου της διαθεσιμότητας, αλλά και της αυτοδίκαιης αργίας που επιβλήθηκε στο Δημόσιο με αλλεπάλληλες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ).
Δικαστικές αποφάσεις πολλών πρωτοβάθμιων δικαστηρίων της χώρας έχουν «μπλοκάρει» το μέτρο της διαθεσιμότητας, «παγώνοντας» τις σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και επιτρέποντας στους υπαλλήλους (κυρίως ΟΤΑ) να συνεχίσουν την εργασία τους αμειβόμενοι μέχρι τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων κ.λπ.
Η ΑΔΕΔΥ προσβάλλει δικαστικά 4 ΠΝΠ και 2 εγκυκλίους του υπουργείου για τη διαθεσιμότητα ως αντίθετες στο Σύνταγμα και στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο, υποστηρίζοντας ότι ενώ από το μέτρο προκύπτει εξαιρετικά μικρό οικονομικό όφελος για το Δημόσιο, την ίδια στιγμή προσβάλλονται βάναυσα θεμελιώδη δικαιώματα των υπαλλήλων και κινδυνεύουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους με οικονομική εξαθλίωση.
Στην αίτηση ακύρωσης υποστηρίζεται ότι είναι αντισυνταγματικές και οι νέες ρυθμίσεις (ν. 4057 και 4093/12) που προβλέπουν ότι τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία (και στις ήδη εκκρεμείς υποθέσεις) ο υπάλληλος που καταδικάζεται ή παραπέμπεται για διάφορα κακουργήματα ή και πλημμελήματα (κυρίως οικονομικά εγκλήματα, αλλά και κατά τις γενετήσιας ελευθερίας), η οποία είχε αποσυρθεί από τη Βουλή ύστερα από έντονες αντιδράσεις κατά την ψήφιση νομοσχεδίου και επανήλθαν λάθρα με ΠΝΠ. Ετσι όμως παραβιάζεται -κατά την ΑΔΕΔΥ- το συνταγματικό δικαίωμα για προηγούμενη ακρόαση πριν να ληφθεί ένα δυσμενές για τον πολίτη μέτρο.