Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Τον Αύγουστο του 2015 η παράκαμψη των Τεμπών

Σε καθολική μεταμόρφωση του πιο επικίνδυνου οδικού τμήματος στη εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης από τον Αύγουστο του 2015, οδηγούν τα έργα στον οδικό άξονα Μαλιακός-Κλειδί, τα οποία είναι πλέον στη φάση της ολοκλήρωσης και θα απαλλάξουν τους οδηγούς από τις φονικές στροφές στα Τέμπη.




Οι απαλλοτριώσεις που απομένουν αναμένεται να περατωθούν εντός του Απριλίου, ενώ από τις 20 γέφυρες στα καινούργια οδικά τμήματα 10 είναι έτοιμες, σε εξέλιξη βρίσκονται 9 και απομένει μια να ξεκινήσει. Από τις τρεις σήραγγες του έργου, οι δύο έχουν τελειώσει και σταδιακά περατώνεται και η τρίτη, ενώ το σύνολο του έργου έχει περατωθεί σε ποσοστό 77%. Από τα τρία τούνελ, το Τ2 έχει μήκος 6 χλμ και είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στα Βαλκάνια. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το έργο περιλαμβάνει τις μοναδικές σήραγγες στην Ελλάδα με λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Στα μεγάλα οφέλη από την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνεται το γεγονός πως γίνεται κατά 30 λεπτά πιο σύντομη η διαδρομή από την περιοχή Ευαγγελισμός στη Λάρισα μέχρι τη Σκοτίνα Πιερίας όταν αποπερατωθούν και οι τρεις αμφίδρομες σήραγγες συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων. Ακόμη, η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα διανύεται με μεγάλη ασφάλεια σε 17 λεπτά, γεγονός που αλλάζει τα δεδομένα στα Τέμπη, που έχουν απασχολήσει, κατά καιρούς, την επικαιρότητα είτε λόγω βραχοπτώσεων είτε εξαιτίας θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Για τα διόδια
Στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συμμετέχουν η Hochtief PPP Solutions (30%), η «Άκτωρ Παραχωρήσεις» (20%), η J&P Άβαξ (16,25%), η Vinci Concessions (13,75%), η ΑΕΓΕΚ (10%) και η Αθηνά (5%). Όσον αφορά στα διόδια, ελαχιστοποιείται το ποσοστό των οδηγών που διέρχονται από τους σταθμούς χωρίς να πληρώνουν και είναι ως επί το πλείστον οδηγοί φορτηγών. Στη μεγάλη μείωση όσων δεν πληρώνουν συνέβαλε και το γεγονός ότι όσοι εντοπίζονται να μην καταβάλουν διόδιο, καλούνται να διακανονίσουν τις οφειλές τους. Αναφερόμενος χθες στα διόδια ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης, που πραγματοποίησε επίσκεψη στα Τέμπη, τόνισε πως το κόστος τους στην Ελλάδα είναι φθηνό συγκρινόμενο και με άλλες χώρες της Ευρωζώνης, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία. «Τα διόδια πηγαίνουν για την κατασκευή του έργου και μόνο, αφορούν στα έργα της Ελλάδας και τα πληρώνουν αυτοί που τα χρησιμοποιούν», είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Επίσης, το υπουργείο, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης, ετοιμάζει την εισαγωγή τέλους διοδίων για τις εταιρείες που κάνουν μεταφορές (κατ' αντιστοιχία των τελών λιμανιών και αεροδρομίων). Οι κατασκευαστικές εργασίες (συνολικού προϋπολογισμού 8 δισ. ευρώ), που πραγματοποιούνται σήμερα στο εθνικό οδικό δίκτυο αποτελούν τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα, ανέφερε, από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Task Force, Χορστ Ράιχενμπαχ.

Ο ίδιος σημείωσε πως τα οδικά έργα (αυτοκινητόδρομοι) χρηματοδοτούνται με 3 δισ. ευρώ από κοινοτικά κονδύλια (από τα διαρθρωτικά ταμεία), αλλά και με 750 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Και κάνοντας ένα συσχετισμό με την ελληνική οικονομία, δήλωσε: «Η παρουσία μου εδώ είναι συμβολική σε δύο επίπεδα. Δείχνει ότι η επιμονή σε αυτό που θες να πετύχεις, αποδίδει. Επίσης, βρισκόμαστε σε ένα τούνελ και τόσες φορές οι Έλληνες έχουν μιλήσει για την ανάγκη να δουν φως στο τούνελ. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα το δούμε», υπογράμμισε ο κ. Ράιχενμπαχ.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com