Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

«Πράσινο φως» για την ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων φυσικού αερίου

Το «πράσινο φως»« για την ίδρυση και λειτουργία αμιγών και μικτών πρατηρίων φυσικού αερίου δίνει η απόφαση με την οποία ρυθμίζονται οι όροι και προϋποθέσεις της αγοράς και η οποία υπεγράφη από τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.




«Η ρύθμιση αυτή θα βοηθήσει την χρήση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, καύσιμο που εξασφαλίζει αφενός μεν οικονομία στους καταναλωτές αφετέρου είναι φιλικό προς το περιβάλλον» αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του υπουργείου.

Υπενθυμίζεται ότι το Δεκέμβριο του 2013 κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο με το οποίο δινόταν ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.

Στο νομοσχέδιο θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος. Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας,

Την είσοδο των «καθαρών» αυτοκινήτων στη χώρα μας, την αύξηση των σημείων ανεφοδιασμού με την εγκατάσταση φυσικού αερίου ακόμα και μέσα στα πρατήρια βενζίνης, αλλά και την χρήση υβριδικών αυτοκινήτων από επαγγελματίες οδηγούς είχε προαναγγείλει το 2008 ο τότε υπουργός Μεταφορών – Επικοινωνιών κ. Κ. Χατζηδάκης.

Σήμερα η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Ωστόσο εκτιμάται ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.

Το βασικότερο πλεονέκτημα της κίνησης με φυσικό αέριο, είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος, καθώς πρόκειται για το φθηνότερο καύσιμο. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της ΔΕΠΑ, το καύσιμο είναι κατά μέσον όρο περίπου 66% φθηνότερο από την αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης, περίπου 33% φθηνότερο κατά μέσον όρο, διεθνώς, από το ντίζελ και περίπου 30% από το υγραέριο.

Την ίδια στιγμή θεωρείται «πιο αποδοτικό καύσιμο με απόδοση που αντιστοιχεί σε βενζίνη 105 οκτανίων» επισημαίνεται, ενώ οι συγκεκριμένοι κινητήρες θεωρούνται περισσότερο φιλικοί με το περιβάλλον.

Στην Ελλάδα με φυσικό αέριο τροφοδοτούνται περισσότερα από 600 λεωφορεία της ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Ωστόσο ελάχιστα είναι τα Ι.Χ. που κινούνται με φυσικό αέριο καθώς μετατροπές δε γίνονταν έως τώρα, ενώ η αγορά ενός καινούριου οχήματος αυτής της τεχνολογίας αν και προσφέρεται ως δυνατότητα από τους περισσότερους κατασκευαστές, είναι ακριβότερη από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Οι ειδικοί ωστόσο εκτιμούν ότι πρόκειται για επένδυση με δυνατότητα σχετικά γρήγορης απόσβεσης.

Ήδη υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύριο οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο τα οχήματα που κινούνται με το συγκεκριμένο καύσιμο φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com