Ολοκληρώθηκε η προκαταρκτική έρευνα των Διωκτικών Αρχών σχετικά με το θέμα πώλησης μεταχειρισμένων ΙΧ για καινούργια και σύμφωνα με πληροφορίες στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας θα δοθεί εντολή διενέργειας ένορκης διοικητικής εξέτασης με πρόβλεψη νομικής στήριξης λόγω της πολυπλοκότητας των στοιχείων αλλά και της εμπλοκής άλλων ανακριτικών αρχών.
Παράλληλα στην υπόθεση έχει εμπλακεί και το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Οι Διωκτικές Αρχές έχουν πλέον στα χέρια τους όλα τα απαραίτητα έγγραφα, τα οποία πιστοποιούν πως κάτι δεν πηγαίνει καλά με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Ειδικότερα ο τύπος του κινητήρα που μνημονεύει το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης δεν είναι ο ίδιος με εκείνον που αναγράφει το μπλοκ του κινητήρα, τα ελαστικά είναι παραγωγής του 2004, ενώ η διάσταση ζάντας της ρεζέρβας είναι διαφορετικής διάστασης από την αντίστοιχη των ελαστικών. Επίσης η έγκριση τύπου που αναγράφεται σε κάποιο από τα αυτοκίνητα είναι ελλιπής και δεν φέρει όλα τα στοιχεία που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης.
Το «καινουργές» όχημά σας είναι μεταχειρισμένο...
Νέα δεδομένα
Η ανάσυρση των φακέλων των εμπλεκομένων πολυτελών αυτοκινήτων έχει φέρει στην επιφάνεια νέα δεδομένα που σίγουρα χρίζουν περαιτέρω εξηγήσεων. Ειδικότερα στο Πιστοποιητικό Ταξινόμησης αναγράφεται ως Αποστολέας ένα αυτοκίνητο που πληροί την οδηγία ρύπων 98/69 αντί για το εργοστάσιο κατασκευής. Στο μέσο μεταφοράς αναγράφεται το πλοίο που μετέφερε κάποια από τα οχήματα αλλά μετά από έρευνα φαίνεται πως το συγκεκριμένο πλοίο μεταφέρει κοντέινερ! Μάλιστα τελωνειακοί που έλεγξαν τα στοιχεία ανέφεραν χαρακτηριστικά πως η λέξη «παρτίδα» που αναγράφεται αλλά και ο κωδικός εμπορεύματος παραπέμπει σε κοντέινερ... Επίσης ο κωδικός εμπορευμάτων που αναγράφεται στο έγγραφο είναι γενικός κωδικός και όχι ειδικός που φέρουν τα αυτοκίνητα κατά τη μεταφορά τους. Οσον αφορά στον κωδικό ΙΜΟ του πλοίου που μεταφέρει αυτοκίνητα επίσης λείπει και αυτό το στοιχείο από τα έγγραφα.
Το «καινουργές» όχημά σας είναι μεταχειρισμένο...
Ενα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο έχει να κάνει με τον τόπο προορισμού του πλοίου που φέρεται να έχει μεταφέρει κάποια από τα συγκεκριμένα οχήματα που ορίζεται ο Πειραιάς αλλά όπως αποδείχθηκε μετά από έρευνα στον Πειραιά δεν έφθασε ποτέ. Το λιμάνι που φέρεται να έχει δέσει το πλοίο εντοπίζεται στον... Βόλο και φαίνεται να έχει μεταφέρει πάνω από 150 «ίδια» αυτοκίνητα!
Το κόλπο
Μία λέξη μπορεί να κάνει τη διαφορά και στην συγκεκριμένη περίπτωση η λέξη «Καινουργές» που αναγράφεται στη Δήλωση Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και Λοιπών Στοιχείων των αυτοκινήτων παραπέμπει σε ΙΧ που έχουν ταξινομηθεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος.
Ειδικότερα ιδιοκτήτης οχήματος που είχε επικοινωνία με Διευθύνσεις Τελωνείων του βεβαίωσαν πως η λέξη «Καινουργές» που αναγράφεται στο σχετικό έγγραφο παραπέμπει σε όχημα που έχει κυκλοφορήσει έως 6 μήνες σε κάποιο άλλο κράτος ή έχει διανύσει έως 6.000 χλμ. Σε αντίθετη περίπτωση, η λέξη που συμπληρώνεται στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι «Καινούριο».
Μάλιστα αιτιολόγησαν τη χρήση διαφορετικής λέξης για να διαχωρίζουν τα εντελώς καινούρια οχήματα από τα αντίστοιχα που εκτελωνίζονται ως... καινούργια.
Φαίνεται πως το έφερε ιδιώτης!
Ενα πολυτελές όχημα που ερευνούν οι Αρχές και έχει αποκτηθεί μέσω εξουσιοδοτημένου εμπόρου φαίνεται στα χαρτιά του φακέλου του πως το έχει αγοράσει ο ιδιώτης καταναλωτής μόνος του από το εργοστάσιο και βέβαια έχει κάνει ο ίδιος όλες τις ενέργειες για να το ταξινομήσει και εκτελωνίσει στην Ελλάδα.
Ο συγκεκριμένος ιδιώτης καταναλωτής που απέκτησε το καινούργιο του όχημα από εξουσιοδοτημένο έμπορο ποτέ δεν μετέβη στο εργοστάσιο παραγωγής να αγοράσει κανένα αυτοκίνητο, ούτε βέβαια έκανε τις περαιτέρω ενέργειες ο ίδιος για να εισαχθεί στην Ελλάδα. Το μόνο που έκανε ήταν να επισκεφθεί τον εξουσιοδοτημένο έμπορο της περιοχής του και να παραγγείλει το όχημά του όπως φαίνεται ξεκάθαρα και από το τιμολόγιο αγοράς. Πάντως το συγκεκριμένο όχημα εμφανίζεται στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών ως «Μεταχειρισμένο» και όχι ως καινούργιο...
Αριθμός κινητήρα «???»
Το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης αποτελεί το μοναδικό έγγραφο που συνοδεύει το εκάστοτε αυτοκίνητο από το εργοστάσιο παραγωγής. Ολοι όσοι ασχολούνται με το αυτοκίνητο το χαρακτηρίζουν ως την «Ταυτότητα» του οχήματος. Πρόσφατα παραλάβαμε στην «Η» κάποιο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης οχήματος που αντί για το γνωστό αριθμό κινητήρα ανέγραφε 6 λατινικά ερωτηματικά!
Ενα εξίσου εντυπωσιακό στοιχείο που μας απέστειλε κάτοχος οχήματος έχει να κάνει με Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης στα... ελληνικά. Μάλιστα στο συγκεκριμένο «ελληνικό» πιστοποιητικό αναγράφεται ξεκάθαρα πως ο κατασκευαστής δεν φέρει καμία ευθύνη για τις πληροφορίες που βρίσκονται μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται πως η εισαγωγική εταιρεία και όχι ο κατασκευαστής δηλώνει «υπεύθυνα» τον αριθμό του... κινητήρα.
Κλεμμένο ΙΧ πουλήθηκε για καινούργιο!
Στα ίχνη νέου κυκλώματος που εισάγει μεταχειρισμένα οχήματα και μάλιστα κλεμμένα τα οποία στη συνέχεια πουλούσαν ως καινούργια, φαίνεται ότι βρίσκονται οι Αρχές. Επίκεντρο των ερευνών βρίσκεται για ακόμη μια φορά η Θεσσαλονίκη και θύμα αυτή τη φορά έπεσε ανώτατος αξιωματικός της ΕΛΑΣ.
Ο αστυνομικός, που συνελήφθη από στελέχη της υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, είχε αγοράσει ένα πολυτελές τετρακίνητο όχημα από κατάστημα-συνεργείο οχημάτων της συμπρωτεύουσας. Εκεί, έκανε και τα σέρβις του οχήματος. Όταν όμως πριν από λίγες ημέρες αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με την αναβάθμιση του «εγκεφάλου» του οχήματος, αναγκάστηκε να πάει σε εξουσιοδοτημένο κέντρο της συγκεκριμένης εταιρείας, αφού ο μέχρι πρότινος φίλος του δεν ανήκε στο δίκτυο της κατασκευάστριας εταιρείας. Εκεί, οι υπάλληλοι διαπίστωσαν ότι το όχημα έχει δηλωθεί ως κλεμμένο πριν από περίπου τέσσερα χρόνια από τη γειτονική Ιταλία. Οι υπάλληλοι ενημέρωσαν την αστυνομία και μόλις διαπιστώθηκε ότι ο οδηγός του κλεμμένου οχήματος ήταν αστυνομικός, μπήκαν στη? μέση οι «αδιάφθοροι». Ο αστυνομικός, στην κατάθεσή του, ανέφερε ότι δεν γνώριζε ότι το όχημα ήταν κλεμμένο, όλα τα σέρβις πλην του συγκεκριμένου τα έκανε στο κατάστημα του φίλου του από τον οποίο αγόρασε το αυτοκίνητο, προσκόμισε όλα τα έγγραφα αγοράς και πληρωμής, ωστόσο οι κατηγορίες θα αποσυρθούν, εάν συμβεί κάτι τέτοιο, μόνο από τις εισαγγελικές αρχές.
Ο ιδιοκτήτης του συνεργείου, από την πλευρά του, υποστηρίζει ότι δεν γνώριζε πως το όχημα είχε δηλωθεί ως κλεμμένο, αρνήθηκε ότι έχει σχέση με τέτοιου είδους κυκλώματος εισαγωγής δηλαδή κλεμμένων αυτοκινήτων.
Και στην Κύπρο ΙΧ ελαφρώς... καινούργια!
Στα χνάρια των Ελλήνων βρίσκεται και κάποια εισαγωγική εταιρεία ΙΧ της Κύπρου για την οποία έχουν ξεκινήσει ήδη έρευνες οι Διωκτικές Αρχές με προσωπική εντολή του υπουργού Μεταφορών της Κύπρου κ. Τάσου Μητσόπουλου.
H «H» συνομίλησε με την εφημερίδα «Πολίτης» και τη συνάδελφο Σόφη Ορφανίδου, η οποία μας ανέφερε πως σύμφωνα με ανώτερες κυβερνητικές πηγές η υπόθεση είναι ιδιαίτερα σοβαρή, καθώς εμπεριέχει τόσο το στοιχείο της συνωμοσίας όσο και την εξαπάτηση του κυπριακού δημοσίου. Στην καλοστημένη κομπίνα της Κύπρου φέρονται να εμπλέκονται υψηλόβαθμα στελέχη του Τομέα Οδικών Μεταφορών, του Τελωνείου, αλλά και άλλων λειτουργών του Δημοσίου. Οι Αρχές της Κύπρου επίσης ξεκαθάρισαν πως η έρευνα θα πάει μερικά χρόνια πίσω.