Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Συρρίκνωση του τζίρου των σούπερ μάρκετ

Με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 3,7% μειώθηκαν την περίοδο 2011-2014 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, ενδεικτικό της δραστικής συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος στα χρόνια της βαθιάς ύφεσης.



Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών έδειξε ότι η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών για τα προϊόντα των σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 262 ευρώ το 2014, μειωμένη κατά 9,7% σε σχέση με το 2013 και κατά 21,1% σε σύγκριση με το 2012. Όπως σημειώνει το στέλεχος της ICAP, Σταματίνα Παντελαίου το 2010 ήταν η πρώτη χρονιά, έπειτα από μια εικοσαετία ανοδικής πορείας, κατά την οποία η αξία της συνολικής αγοράς των σούπερ μάρκετ παρουσίασε αρνητικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής (-1,4%), παρότι ο κλάδος θεωρείται από τους πιο «ανθεκτικούς» στην κρίση. Να σημειωθεί ότι το 2014, οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 11 δισ. ευρώ.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com