Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

Ετοιμο να αλλάξει το τοπίο στη συνδρομητική τηλεόραση

Το τοπίο των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, όπου πρακτικά αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο ισχυροί «παίκτες» (Cosmote και Nova) είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν οι συνεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες εμπλέκουν τόσο τους υπόλοιπους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους αλλά και τα ελεύθερης μετάδοσης τηλεοπτικά κανάλια που είναι μέτοχοι της Digea.





Οι πληροφορίες που υπάρχουν κάνουν λόγο αφενός για συζητήσεις μεταξύ της Vodafone Ελλάδος και της Wind Ελλάς προκειμένου να συνεργαστούν όσον αφορά την «προμήθεια» περιεχομένου, ενώ παράλληλα τα κανάλια της Digea συζητούν την περίπτωση για τη δημιουργία μίας συνδρομητικής πλατφόρμας μέσω της οποίας οι Έλληνες καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο των μεγάλων τηλεοπτικών σταθμών της χώρας. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κάτι πιο επίσημο αναφορικά με τα πλάνα των προαναφερθέντων, πέραν της δεδηλωμένης πρόθεσης της Wind Ελλάς να λανσάρει τις δικές της υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι πληροφορίες που υπάρχουν αναφέρουν πως η Wind Ελλάς έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού. Όσον αφορά το ενδεχόμενο συνεργασίας με τη Vodafone, θεωρείται εξαιρετικά πιθανό δεδομένου των καλών σχέσεων των δύο παρόχων. Υπενθυμίζεται ότι Vodafone και Wind έχουν δημιουργήσει τη Victus, στην οποία έχουν «ενσωματώσει» τις υποδομές τους όσον αφορά τις κεραίες για τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 2ης και 3ης γενιάς των δύο εταιρειών.

Περιεχόμενο στη χονδρική
Όμως, το μεγαλύτερο ζήτημα που αντιμετωπίζουν όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν είναι άλλο από τον εντοπισμό του περεχομένου εκείνου που θα κάνει ελκυστικό το πακέτο που προσφέρουν. Αυτός είναι και ο λόγος που το αθλητικό περιεχόμενο και ειδικά το εγχώριο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (π.χ. Super League) αλλά και κορυφαίες διοργανώσεις όπως το UEFA Champions League ή η Euroleague, φθάνουν να κοστίζουν αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Μία τάση που έχει αρχίσει να υπάρχει στο εξωτερικό αφορά τη χονδρική διάθεση περιεχομένου και είναι κάτι για το οποίο φαίνεται πως έχει αρχίσει η σχετική συζήτηση και στην Ελλάδα, αν κρίνει κανείς από τις δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών μεγάλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.

Το μοντέλο της χονδρικής διάθεσης αφορά ουσιαστικά την μεταπώληση περιεχομένου σε διάφορους παρόχους υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης. Αυτό θεωρητικά μπορεί να το κάνει τόσο ένας από τους υφιστάμενους παρόχους που έχει αποκτήσει τα δικαιώματα και θέλει να αυξήσει τα έσοδα του όσο και ένας τρίτος «παίκτης» ο οποίος αποκτά τα δικαιώματα μετάδοσης περιεχομένου και στη συνέχεια τα μεταπωλεί σε διάφορους παρόχους υπηρεσιών. Για παράδειγμα, μία τέτοια εταιρεία θα μπορούσε να έχει τα δικαιώματα της Euroleague και άλλη πλατφόρμα να μεταδίδει τους αγώνες του Ολυμπιακού, άλλη εκείνους του Παναθηναϊκού και μία άλλη τους υπόλοιπους αγώνες. Βέβαια, κάτι τέτοιο θα πρέπει να περιλαμβάνεται στην αρχική συμφωνία για την απόκτηση των δικαιωμάτων. Από την άλλη πλευρά, ένας πάροχος θα μπορούσε να «εκχωρήσει» ένα κανάλι σε κάποια πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης. Γενικότερα, έχουν πλέον αρχίσει να εμφανίζονται διάφορα μοντέλα διαχείρισης περιεχομένου, τα οποία αναμένεται να επηρεάσουν αρκετά το τοπίο. Όπως, θα το επηρεάσει και μία κίνηση από την πλευρά των τηλεοπτικών καναλιών ελεύθερης μετάδοσης να δημιουργήσουν μία συνδρομητική πλατφόρμα που θα έδινε πρόσβαση στο αρχείο αυτών των καναλιών. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι των Ελλήνων καταναλωτών που αρέσκεται να παρακολουθεί παλαιότερες τηλεοπτικές σειρές, κάτι που φαίνεται και από τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης που παρατηρούνται στις επαναλήψεις παλαιότερων τηλεοπτικών σειρών.

Η εικόνα της αγοράς
Ένα ερώτημα που υπάρχει είναι τι περιθώρια υπάρχουν για περαιτέρω αύξηση της πίτας της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Σε τελευταία μελέτη της, η οποία αφορά το γ' τρίμηνο του 2016, η Focus Bari κάνει λόγο για περίπου 940.000 νοικοκυριά με συνδρομητική τηλεόραση, κάτι που σημαίνει ότι το ποσοστό διείσδυσης ανέρχεται στο 25,3%. Σημειωτέον πως το ποσοστό ανεβαίνει στο 33,2% στα νοικοκυριά με περισσότερα από 4 μέλη.

Οι δύο μεγαλύτεροι «παίκτες» είναι η Cosmote και η Nova. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία τους, οι συνδρομητές του Cosmote TV στο τέλος Σεπτεμβρίου 2016 έφθαναν στις 478 χιλιάδες, ενώ εκείνοι της Nova στο τέλος Ιουνίου 2016 ήταν στις 459 χιλιάδες. Σημειωτέον πως υπάρχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο -αλλά άγνωστο- ποσοστό επικάλυψης, δεδομένου ότι ένας σημαντικός αριθμός καταστημάτων εστίασης, κατά κύριο λόγο, έχουν συνδέσεις τόσο Nova όσο και Cosmote TV.

Από εκεί και πέρα, ο αριθμός των συνδρομητών στις υπόλοιπες διαθέσιμες πλατφόρμες όπως είναι το Vodafone TV και το Cytavision, δεν είναι γνωστός, αλλά εκτιμάται ότι κυμαίνεται σε επίπεδα μεταξύ 60 και 80 χιλιάδων.

Άγνωστο παραμένει επίσης ο αριθμός των ελληνικών νοικοκυριών που έχουν αποκτήσει συνδρομή στο αμερικανικό Netflix, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό και προσφέρει πρόσβαση σε πληθώρα τηλεοπτικών σειρών και ταινιών. Όμως, η απουσία, τουλάχιστον προς το παρόν, ελληνικού περιεχομένου και η εξαιρετικά περιορισμένη διάθεση ελληνικών υποτίτλων θεωρείται παράγοντας ανάσχεσης για την ταχύτερη διείσδυση του Netflix στη χώρα μας, όπως και άλλων αντίστοιχων διεθνών πλατφόρμων όπως είναι, για παράδειγμα, το Amazon Prime Video.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com