Ανοιχτό το ενδεχόμενο για να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη άφησε από τη Θεσσαλονίκη η υπουργός περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη.
«Δεν κινούμαστε δογματικά. Θα δούμε τι επιβάρυνση θα έχει στην ατμόσφαιρα με τα σωματίδια και με τι είδους καύσιμο επιτυγχάνεται η μικρότερη επιβάρυνση και θα αποφασίσουμε», είπε η υπουργός.
Η υπουργός εξήγγειλε τον συνολικό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης ο οποίος θα είναι έτοιμος να ανακοινωθεί στο τέλος του χρόνου. Είχε συνάντηση με φορείς της πόλης στον Οργανισμό Ρυθμιστικού (ΟΡΘ), με τη συμμετοχή του υφυπουργού υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη.
«Πάμε σε ένα συνολικό σχεδιασμό για την πόλη τόσο σε ένα σύνολο υποδομών αλλά κυρίως σε επίπεδο χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Στόχος μας είναι η προώθηση βιώσιμων, ήπιων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων που θα στοχεύουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής της », σημείωσε η υπουργός Περιβάλλοντος, αιτιολογώντας την άνοδο της στη Θεσσαλονίκη.
Από τη μεριά του ο υφυπουργός υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης δήλωσε:
«Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που έχει η Θεσσαλονίκη αποφάσισε να την αντιμετωπίσει ενιαία ως ένα μεγάλο έργο το οποίο επιβάλει τα βασικά υπουργεία να συνεργαστούν για ένα κοινό σχεδιασμό. Πάμε σε ένα σχέδιο συναινετικό από όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης».
Κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης θα έχει ο Οργανισμός ρυθμιστικού ο ρόλος του οποίου αναβαθμίζεται όπως η ίδια η υπουργός υπογράμμισε.
Οι παρεμβάσεις θα κατευθύνονται σε τρεις άξονες ανακοίνωσε η Τίνα Μπιρμπίλη:
• Ανάδειξη του παραλιακού μετώπου και δημιουργία του Θερμαϊκού ως μιας ζωντανής και όχι μια νεκρής θάλασσας όπως είναι σήμερα. Στα πλαίσια αυτά η υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μικρής και ευέλικτης αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας
• Προστασία των δικτύων πρασίνου και πεζοδρομήσεων
• Αναπλάσεις-ανασυγκροτήσεις περιοχών που αρχίζουν να βρίσκονται σε μια παρακμιακή φάση