Με αφορμή την αυξημένη αεροπορική κίνηση λόγω των καλοκαιρινών διακοπών η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει τους καταναλωτές για τα δικαιώματα τους αλλά και τις υποχρεώσεις τους.
Αναλυτικά τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των επιβατών σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ έχουν ως εξής: "Αν έχετε εισιτήριο, φθάστε την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήστε τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά αν η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και για λόγους ασφάλειας επιβατών, έχετε δικαίωμα : -αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας ή
-επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης -διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματος και αναψυκτικού.
Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε: -Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν σας δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό σας με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερωθήκατε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη
-Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση -Γεύματα και αναψυκτικά
Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο από 2 ώρες (για πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ), 3 ώρες (από 1.500 μέχρι 3.500 χλμ) ή 4 ώρες για όλες τις άλλες πτήσεις, τότε έχετε δικαίωμα
: -Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
-Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά
Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε:
-Αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.
-Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχτε δηλώσει
Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:
-Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα
-Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες - όχι κατωτέρω των 20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
-Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή.
Για οποιαδήποτε καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε:
- στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (τηλ. 210-89 16000) και στα γραφεία της σε κάθε αεροδρόμιο.
-στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642
-στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., τηλ. 210-330 44 44, φαξ 210-33 00 591, e-mail : info@ekpizo.gr.