Απευθείας πρόσβαση σε όλες τις συμβάσεις τραπεζικών προϊόντων εξασφαλίζει η Εθνική Τράπεζα στους πελάτες της. Η πρόσβαση θα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Εθνικής με στόχο ο πελάτης να ενημερώνεται αναλυτικά πριν υπογράψει.
Την πρωτοβουλία της Εθνικής Τράπεζας ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ο Δημήτρης Παυλάκης, "Συνήγορος του Πελάτη της Εθνικής". Ο Ombudsman της Εθνικής υποστήριξε ότι οι συμβάσεις και οι πρόσθετες πράξεις που έχουν υπογράψει ή καλούνται να υπογράψουν οι περίπου έξι εκατομμύρια πελάτες της Εθνικής, έχουν ήδη επαναδιατυπωθεί με "στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας" όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Συνολικά, έγιναν 61 τροποποιήσεις οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Παυλάκη, λειτουργούν υπέρ των καταναλωτών.
Ειδικότερα:
1. Στον τομέα των καταθέσεων και των επενδυτικών προϊόντων έγιναν 27 τροποποιήσεις επί των συμβάσεων. Αυτές αφορούν σε ειδικούς όρους των λογαριασμών, στις υποχρεώσεις και στα δικαιώματα του καταθέτη καθώς και στο προσάρτημα των συμβάσεων το οποίο πλέον περιλαμβάνει περισσότερα στοιχεία. Ο κ. Παυλάκης, υποστήριξε ότι με αυτές τις αλλαγές έγινε πλήρης ευθυγράμμιση των συμβάσεων με την νομολογία των δικαστηρίων και του Αρείου Πάγου.
2. Στον τομέα της καταναλωτικής πίστης, έγιναν 11 αλλαγές με στόχο, μεταξύ άλλων, να αποσαφηνιστούν οι επιβαρύνσεις και ο τρόπος προσδιορισμού του επιτοκίου αλλά και των όποιων μεταβολών επέρχονται σε αυτό
3. Για τα στεγαστικά δάνεια, στις συμβάσεις περιγράφονται πλέον αναλυτικά τα έξοδα που βαρύνουν τον δανειολήπτη αλλά και οι συνέπειες που θα υποστεί σε περίπτωση που υπάρξει προσωρινή ή οριστική καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση των δανείων.
Στον "Συνήγορο του Πελάτη", όπως τόνισε ο κ. Παυλάκης, θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να καταφεύγουν καταθέτες και δανειολήπτες εφόσον το αίτημά τους δεν θα ικανοποιηθεί από το κατάστημα της τράπεζας. Από τη στιγμή που θα διατυπωθεί το παράπονο ή το αίτημα ενός πελάτη, μέχρι την διευθέτησή του, δεν θα πρέπει να μεσολαβεί χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 45 ημερών.