Ακινητοποιημένα στα μπλόκα κρατούν τα οχήματά τους οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών ΔΧ της Θεσσαλονίκης. Την ίδια ώρα, διογκώνονται τα προβλήματα στην αγορά, καθώς οι ελλείψεις έγιναν ήδη ορατές, ενώ χιλιάδες κοντέινερ στοιβάζονται στον εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού.
Υπολογίζεται ότι τα «εγκλωβισμένα» κοντέινερ στο λιμάνι έχουν αυξηθεί σε 3.700 (από 3.000 που ήταν την περασμένη εβδομάδα). Από αυτά τα περίπου 150 φυλάσσονται σε ψυγεία και χώρους συντήρησης.
Στην αγορά πληθαίνουν οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που υπολειτουργούν καθώς δεν έχουν παραλάβει εμπορεύματα ή πρώτες ύλες, ενώ άλλες δέχονται ακυρώσεις παραγγελιών και παράπονα από πελάτες τους, του εξωτερικού, γιατί δεν έχουν τηρήσει τη συμβατική τους υποχρέωση για αποστολή προϊόντων. Ελλείψεις παρατηρούνται και στα ράφια των σούπερ μάρκετ και μάλιστα σε βασικά είδη.
Μεγάλο το πρόβλημα και για τους εξαγωγείς. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται και οι κομποστοβιομηχανίες που αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρότατο κίνδυνο να μείνει στα αζήτητα η φετινή παραγωγή τους.
Οι φορείς έχουν εκπέμψει SOS όλες τις προηγούμενες ημέρες, ζητώντας και από τις δύο πλευρές (κυβέρνηση και αυτοκινητιστές) να βρουν λύση, το ταχύτερο δυνατό.
Η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ), με ανακοίνωση του επαναλαμβάνει την έκκλησή της για άμεση αποκατάσταση της ομαλότητας των μεταφορών. Τονίζει μεταξύ άλλων πως «Είναι πλέον γεγονός ότι η πλειοψηφία των εξαγωγικών βιομηχανιών σήμερα δεν διαθέτουν τις πρώτες ύλες για την ομαλή λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας, με αποτέλεσμα την αναστολή της, ενώ για τρίτη φορά μέσα στο 2010, οι αγοραστές ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό γίνονται μάρτυρες της ασυνέπειας των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, για την οποία όμως οι ίδιες οι επιχειρήσεις δεν ευθύνονται».