Κυρώσεις εις βάρος τραπεζών που εκδίδουν σε καταναλωτές πιστωτικές κάρτες χωρίς την αίτησή τους, ζήτησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ύστερα από καταγγελίες πολιτών.
Η εν λόγω πρακτική συνίσταται στην ταχυδρομική αποστολή πιστωτικής κάρτας στην οικία του καταναλωτή, ο οποίος για να την ακυρώσει είναι υποχρεωμένος να απευθυνθεί με δική του πρωτοβουλία σε κάποιο κατάστημα για να ακυρώσει την κάρτα. Αν απλώς την αγνοήσει ή την καταστρέψει, παραμένει οφειλέτης ετήσιας συνδρομής.
O Συνήγορος του Καταναλωτή πρότεινε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης την επιβολή κυρώσεων σε βάρος των υπαίτιων και ζήτησε από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών να υποδείξει άμεσα στα μέλη της να μην προβαίνουν σε έκδοση πιστωτικών καρτών αυθαιρέτως επ' ονόματι καταναλωτών, οι οποίοι δεν έχουν προηγουμένως αιτηθεί τη χορήγησή τους.
Παράλληλα συστήνει στους καταναλωτές να ζητούν από τους υπαίτιους την άμεση άρση της προσβολής της οικονομικής και συμβατικής τους ελευθερίας εξαιτίας της αυθαίρετης έκδοσης πιστωτικών καρτών στο όνομά τους και, επιπλέον, να απαιτούν τον άμεσο αντιλογισμό εγγραφής χρέωσης ετήσιων συνδρομών που συνδέονται με τέτοιες πιστωτικές κάρτες.
Οι καταναλωτές μπορούν, πάντα, να ζητούν δια της δικαστικής οδού την καταβολή χρηματικής ικανοποίησης και για ηθική βλάβη.