Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ «ΕΠΩΝΥΜΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ» ΠΑΡΕΡΧΕΤΑΙ ΔΙΕΘΝΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ ΜΕ 77% Η φτώχεια θέλει ιδιωτική ετικέτα

Πρωτοπόροι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας οι Ελληνες καταναλωτές, όπως προκύπτει από πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της εταιρείας Nielsen, αφού το 63% τα θεωρεί καλή εναλλακτική επιλογή από τα «επώνυμα» και πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη!



Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τις 3 έως τις 21 Σεπτεμβρίου του 2010, συμμετείχαν 27.000 καταναλωτές από 53 χώρες, από Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αμερική και την περιοχή Ασίας - Ειρηνικού.

Βέβαια, όσο περισσότερο βιώνουν οι πολίτες την οικονομική κρίση τόσο περισσότερο αναζητούν -στα ράφια των σουπερμάρκετ- προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αφού κοστίζουν λιγότερο από τα «επώνυμα», όχι γιατί κατ' ανάγκην υστερούν σε ποιότητα, αλλά γιατί το διαφημιστικό κόστος είναι σχεδόν ανύπαρκτο σε σύγκριση με τα «επώνυμα».

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της έρευνας, το μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών που στράφηκαν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας -από τότε που ξεκίνησε η παγκόσμια οικονομική κρίση- προέρχεται από τις χώρες που βρίσκονται στην πλέον δεινή οικονομική κατάσταση, παρουσιάζοντας μεγάλο δημοσιονομικό έλλειμμα και από αυτές όπου έχουν εφαρμοστεί σκληρά μέτρα λιτότητας: Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, και φυσικά η χώρα μας!

Συγκεκριμένα, το ποσοστό των ερωτηθέντων Ισπανών καταναλωτών, που δήλωσε ότι αγόρασε περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας την περίοδο της οικονομικής κρίσης, αγγίζει το 80%, των Ελλήνων το 77%, των Πορτογάλων και των Ιρλανδών το 76%.

Λίγο επιφυλακτικοί για τα τρόφιμα

Η «Ε» βρέθηκε σε μεγάλα σουπερμάρκετ της Αθήνας και έκανε τη δική της έρευνα όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μιλώντας με καταναλωτές, οι οποίοι επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της Nielsen:

* «Τα τελευταία 2 χρόνια, με την οικονομική κρίση, αγοράζω περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κυρίως χαρτί κουζίνας, χαρτί υγείας, λόγω χαμηλότερου κόστους. Οσον αφορά τα τρόφιμα, όμως, είμαι επιφυλακτικός και προτιμώ τα επώνυμα», μας λέει ο 34χρονος τραπεζικός υπάλληλος Γρηγόρης Κουτέλας.

* Και η 46χρονη δημόσιος υπάλληλος Δέσποινα Σφακιανού, μητέρα 2 ανήλικων παιδιών, κάτοικος Παγκατίου, μας λέει ότι «αγοράζω κυρίως απορρυπαντικά, χαρτί κουζίνας και χαρτί υγείας από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, γιατί είναι πιο φτηνά και στις μέρες μας μετράς και την τελευταία δεκάρα· αλλά στα τρόφιμα δεν το ρισκάρω».

* Η 69χρονη χήρα Φανή Τσούρα, κάτοικος Αμπελοκήπων, λέει στην «Ε» ότι «σχεδόν όλα τα προϊόντα που αγοράζω είναι ιδιωτικής ετικέτας και τρόφιμα -μακαρόνια, ρύζι, φασόλια, ρεβίθια. Είναι όλα φτηνότερα, αλλά και σε ποιότητα δεν έχουν διαφορά από τα επώνυμα. Αλλά και λιγότερο καλής ποιότητας να ήταν, επειδή είναι φτηνότερα, θα τα προτιμούσα, γιατί σε τέτοιους καιρούς δεν έχουμε την πολυτέλεια να τα ψιλοκοσκινίζουμε. Πριν από 3 χρόνια έχασα τον άνδρα μου, επιβιώνω με τη σύνταξή του και ζω μαζί με το γιο μου, ο οποίος είναι άνεργος. Οπως καταλαβαίνετε, δεν μας περισσεύουν».

* Στο ίδιο πνεύμα και η 51χρονη χήρα Φιλιώ Τσιντουκίδου, κάτοικος Κορυδαλλού: «Σε λίγο δεν θα μπορούμε να αγοράσουμε ούτε ψωμί, θα κοιτάμε να είναι μάρκα; Το μόνο που θα κοιτάμε, ακόμη και στα τρόφιμα, θα είναι η τιμή. Εγώ αγοράζω ανώνυμα γιατί είναι πιο φτηνά, αλλά έχω μείνει και ευχαριστημένη. Δεν νομίζω ότι στην πραγματικότητα έχουν καμία διαφορά στην ποιότητα. Ζω με τη σύνταξη του άνδρα μου, ευτυχώς που οι δύο γιοι μου εργάζονται, ο ένας είναι οδηγός, ο άλλος στα διυλιστήρια, αλλά ώς πότε θα έχουν ακόμα δουλειά μη με ρωτάτε. Ετσι όπως έχουν τα πράγματα, το μέλλον είναι αβέβαιο για όλους μας», λέει στην «Ε».

* Τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επιβεβαιώνει στην «Ε» και ο Θάνος Λασπιάς, υπεύθυνος του τμήματος μάρκετινγκ του σουπερμάρκετ «Γαλαξίας»: «Τα τελευταία 5 χρόνια, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν σταθερή αυξητική τάση στα καταστήματά μας. Το 70% του ετήσιου τζίρου μας στα χαρτικά προϊόντα, δηλαδή χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες και χαρτί κουζίνας, είναι από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που είναι 50% φτηνότερα από τα επώνυμα. Στα όσπρια, ζυμαρικά και ρύζι είναι 30% με 40% φτηνότερα από τα επώνυμα -το 40% επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το ελαιόλαδο είναι 2 με 3 ― φτηνότερο -το επιλέγει το 50% των καταναλωτών, αλλά ακόμη και στα γαλακτοκομικά -γάλα, γιαούρτια, τυριά- που οι καταναλωτές είναι διστακτικοί, το ποσοστό που προτιμά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχει φτάσει το 20-25%», σημειώνει.

Αύξηση 15% στο α' εξάμηνο

* Και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του ομίλου Carrefour-Μαρινόπουλος -σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην «Ε» ο όμιλος- παρουσιάζουν σταθερή ετήσια αύξηση της αγοραστικής κατανάλωσης τα τελευταία χρόνια: 4% αύξηση το 2009, 12% αύξηση το 2010 και 15% αύξηση το 1ο 6μηνο του 2011. Από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τη μεγαλύτερη αγοραστική ζήτηση έχουν: ζάχαρη, μπίρα, γάλα υψηλής παστερίωσης, ψωμί του τοστ, χαρτί κουζίνας, εμφιαλωμένο νερό και αλεύρι. Και -σύμφωνα πάντα με τον όμιλο- είναι κατά μέσο όρο 40% φτηνότερα από τα επώνυμα.

* Ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος, με στοιχεία που έδωσε στην «Ε», παρουσίασε το 2010 αύξηση που ξεπέρασε το 20% των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τόσο στα προϊόντα καθημερινής χρήσης όσο και στα τοπικά προϊόντα της σειράς «ΑΒ Κοντά στην Ελληνική Γη» και στα βιολογικά της σειράς «ΑΒ ΒΙΟ». Ο όμιλος αποδίδει την αγοραστική ζήτηση «στην ποιότητα, αλλά και στην έντονη καμπάνια που ξεκίνησε πέρυσι, η οποία υποστηρίζει τις σειρές του ομίλου, αλλά και την ελληνικότητα των προϊόντων».
 
website counter
friend finderplentyoffish.com