Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: «Όχι» πολιτών στη συγκεντροποίηση των ταξί

Πληθυσμιακά κριτήρια στην απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, χορήγηση των αδειών σε οδηγούς και όχι σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα και προσφορά νέων και καλύτερων υπηρεσιών επιθυμεί η πλειονότητα των πολιτών που συμμετείχαν σε έρευνα που διενεργήθηκε από τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).



Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία MARC, σε δείγμα 800 νοικοκυριών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κατά τη χρονική περίοδο 7 – 9 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας:

• Η πλειονότητα των ερωτώμενων (61%) θεωρεί ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια. Το ποσοστό όσων επιθυμούν να παραμείνει το υφιστάμενο καθεστώς ξεπερνά το αντίστοιχο εκείνων που επιθυμούν την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου (17,4% έναντι 14,3%).
• Το 74,3% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι ο αριθμός των ταξί θα πρέπει να είναι ανάλογος του πληθυσμού μιας πόλης. Το 71,6% επιθυμεί οι άδειες να δίνονται σε επαγγελματίες οδηγούς, το 13% σε συνεταιρισμούς επαγγελματιών οδηγών και μόλις το 5% σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα.
• Θετικό εμφανίζεται το κοινό (63,7%) στην προοπτική έκδοσης αδειών για οχήματα ειδικής χρήσης (7θέσια-9θέσια).
• Αναφορικά με τις επιπτώσεις της απελευθέρωσης, το 47% δηλώνει ότι θα ωφεληθούν κυρίως τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα, ενώ ο ένας στους 3 περίπου εκτιμά ότι θα ωφεληθούν το δημόσιο και το επιβατικό κοινό. Το 76,6% των ερωτώμενων θεωρεί ότι οι αυτοκινητιστές θα χάσουν από την απελευθέρωση και το 16,7% το επιβατικό κοινό.
• Στο ενδεχόμενο χορήγησης νέων αδειών ταξί, το 77,5% των εκτιμάει ότι αυτό θα επιβαρύνει την κυκλοφορία στις πόλεις.
• Σε σχέση με τον αριθμό των ταξί σε κυκλοφορία, το 51% δηλώνει ότι πρέπει να παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Το 30% περίπου επιθυμεί μείωση του αριθμού των ταξί ενώ μόλις το 10% επιθυμεί αύξηση.
• Σε σχέση με το κόμιστρο, το 47% θεωρεί ότι είναι ακριβό, το 42% ότι κινείται σε λογικά επίπεδα και μόνο το 6,6% ότι είναι φθηνό. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων (66%) επιθυμεί το κόμιστρο να καθορίζεται από το κράτος, όπως σήμερα, ενώ το 26% επιθυμεί ελεύθερη διαπραγμάτευση.

Αναφορικά με την κόντρα που ξέσπασε μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και των ταξιτζήδων:

• Η πλειοψηφία των ερωτώμενων (62,5%) πιστεύει ότι η διαχείριση του θέματος από το Υπουργείο δεν ήταν η ενδεδειγμένη. Διχασμένο εμφανίζεται το κοινό σε σχέση με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των απεργών ταξί καθώς το 52,5% θεωρεί υπερβολική την αντίδραση, ενώ το 46,2% δικαιολογημένη. Η συντριπτική πλειονότητα (80,4%) δήλωσε ότι η αναστάτωση θα μπορούσε να αποφευχθεί με διάλογο και συνεννόηση.
• Στο ερώτημα για το ποιος είχε δίκιο στην «κόντρα» Υπουργείου – ιδιοκτητών ταξί το 65,4% θεωρεί ότι κάθε πλευρά έχει το δίκιο της και ότι θα πρέπει να δοθεί λύση με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των ερωτηθέντων που θεωρούν ότι το δίκιο είναι με το μέρος των ιδιοκτητών ταξί και ότι πρέπει να αντιδράσουν μέχρι να δικαιωθούν είναι διπλάσιο εκείνων που παίρνουν το μέρος της Κυβέρνησης (22,2% έναντι 11,1%).

Αναφορικά με την συχνότητα χρήσης των υπηρεσιών ταξί από την έρευνα προκύπτει ότι:

• Πάνω από το 20,5% χρησιμοποιεί ταξί για τις μετακινήσεις του πάνω από μια φορά την εβδομάδα. Αντίστοιχο ποσοστό (19,5%) χρησιμοποιεί ταξί 1-2 φορές το μήνα, ενώ το 35% σε μικρότερη συχνότητα. Το 25% δεν χρησιμοποιεί ταξί για τις μετακινήσεις του.
• Η χρήση των υπηρεσιών ταξί έχει μειωθεί κατά τα τελευταία 1-2 χρόνια, καθώς το 45% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί αραιότερα, το 43% με την ίδια συχνότητα και μόλις το 11% συχνότερα. Το εύρημα αυτό καταδεικνύει τη μείωση του μεταφορικού έργου στον κλάδο των ταξί.
• Η πλειονότητα των ερωτώμενων (63,2%) δηλώνει ότι βρίσκει ταξί από το δρόμο, ενώ το 28% περίπου χρησιμοποιεί την τηλεφωνική υπηρεσία. Μόλις το 8,7% ναυλώνει ταξί από πιάτσα.
• Το 83,1 % δηλώνει ότι βρίσκει εύκολα ταξί, ενώ το ποσοστό που δηλώνει ότι δυσκολεύεται φτάνει το 15% περίπου.
• Το επίπεδο παροχής υπηρεσιών από τα ταξί κρίνεται σήμερα υψηλό από το 4,2% των ερωτηθέντων, ικανοποιητικό από το 28%, επαρκές από το 27,4% και χαμηλό από το 37%. Στο τμήμα των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν ταξί πολύ συχνά τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλότερα (σχεδόν 50% θεωρούν το επίπεδο υψηλό και ικανοποιητικό).
• Η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων (92%) θεωρεί ότι οι οδηγοί ταξί θα πρέπει να επιμορφώνονται σε θέματα ξένων γλωσσών, εξυπηρέτησης πελατών κλπ.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com