Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Δεν έφερε τα οφέλη που έλεγαν η απελευθέρωση των μεταφορών

Μηδενικό είναι -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- το αποτέλεσμα από την απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών, τόσο σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του κλάδου όσο και σε ό,τι αφορά τα έσοδα του κράτους. Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, Γιάννης Σιαμάς, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο πλαίσιο του 15ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics στη Θεσσαλονίκη. Ανέφερε πως μέχρι τώρα λιγότερες από 50 εταιρείες έχουν δημιουργηθεί σε όλη τη χώρα αξιοποιώντας το νέο θεσμικό καθεστώς. Κατά τον κ. Σιαμά, «από την απελευθέρωση στον κλάδο των μεταφορών επηρεάστηκε μόνο η άυλη αξία των οχημάτων δημόσιας χρήσης, καθώς η νέα νομοθεσία δεν έχει καμία πρόβλεψη για οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών ούτε περιλαμβάνει στρατηγική για συνεργασίες-συνέργειες μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων». Σε ό,τι αφορά τα κρατικά έσοδα, είπε ότι η απελευθέρωση αποδεικνύεται ζημιογόνος και για το Δημόσιο, καθώς εξαιτίας της συρρίκνωσης του μεταφορικού έργου χάνει έσοδα στο δημοσιονομικό σκέλος, καθώς λιγότερες μεταφορές σημαίνουν περιορισμένες προσόδους στα κρατικά ταμεία από τα διόδια (όπου εισπράττει το κράτος τα διόδια) και από τα καύσιμα, που χρησιμοποιούνται και ενσωματώνουν ιδιαίτερα υψηλούς φόρους. Πέραν αυτών, είπε ότι η απελευθέρωση των μεταφορών δεν ωφέλησε ούτε στην πτώση των τιμών των προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ. Μάλιστα, αναλύοντας τους λόγους που οι τιμές στα ράφια αντιστέκονται στη μείωση, κατηγόρησε χωρίς περιστροφές τα σουπερμάρκετ για πρακτικές καρτέλ. Σε 19 εκατ. TEUS (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) εκτιμάται ότι ανέρχεται η θαλάσσια διακίνηση εμπορευμάτων στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος, Ελευθέριος Ιακώβου, για να τονίσει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να διεκδικήσει κομμάτι της πίτας αυτής. Σχολίασε πάντως ότι για να γίνει αυτό απαιτείται να αλλάξουν κάποια πράγματα, αναφέροντας ενδεικτικά πως σε άλλα λιμάνια της περιοχής, ο χρόνος εκτελωνισμού και εκφόρτωσης είναι στο 50% του δικού μας. Κατά τον κ. Ιακώβου, το λιμάνι θα έπρεπε να δουλεύει μαζί με το τελωνείο 24 ώρες ημερησίως, επτά ημέρες εβδομαδιαίως.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com