Σημαντικές αλλαγές έρχονται από τις 19 Ιανουαρίου στην έκδοση διπλωμάτων οδήγησης ανατρέποντας όσα ισχύουν μέχρι σήμερα για τις κατηγορίες διπλωμάτων, τα ηλικιακά κριτήρια για την απόκτηση άδειας οδήγησης και τον τρόπο αλλά και το κόστος απόκτησης.
Η επιβολή νέου παραβόλου, η πρόσθεση νέων κατηγοριών διπλωμάτων, η αύξηση του αριθμού των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων και η ανανέωση κάθε 15 έτη των ερασιτεχνικών διπλωμάτων, είναι οι πιο βασικές αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας. Ειδικότερα ορίζεται παράβολο ύψους δέκα ευρώ για κάθε φορά που θα επανεξετάζεται υποψήφιος που απέτυχε. Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις θα παραμείνουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση της άδειας στα 30 ευρώ. Στο ΠΔ 15/2013 που θα ισχύει από τις 19/1/2013 η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην ισχύ των διπλωμάτων όπου για τα ερασιτεχνικά η διάρκεια ισχύος θα είναι τα 15 έτη και πλέον θα απαιτούνται ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωσή τους.
Σήμερα η ανανέωση γίνεται στα 65 έτη. Στα επαγγελματικά εξακολουθεί να ισχύει η πενταετία. Το όριο παραμένει στα 65 έτη, όπου η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία. Αναφορικά με τα δίκυκλα, για πρώτη φορά εισάγεται στο έντυπο ειδική κατηγορία για μοτοποδήλατα (ΑΜ).
Το δίπλωμα για μοτοποδήλατα δεν θα βγαίνει πλέον από την Τροχαία, αλλά θεσπίζεται υποχρεωτική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση. Επίσης αυξάνονται τα πρακτικά μαθήματα και στους υπόλοιπους τύπους αδειών. Έτσι για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδήλατου ή μοτοσικλέτας θα απαιτούνται:
Τριάντα ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης (οι οποίες δεν θα επαναλαμβάνονται για την αναβάθμιση του διπλώματος).
14 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης (από δέκα σήμερα).
Για τα ερασιτεχνικά διπλώματα οδήγησης ι.χ. θα απαιτούνται:
20 ώρες θεωρητικών μαθημάτων.
25 ώρες πρακτικών μαθημάτων (από 20 σήμερα).
Οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα αλλά και όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί έως και τις 18 Ιανουαρίου θα συνεχίσουν να ισχύουν είτε μέχρι τα 65 έτη του κατόχου τους είτε μέχρι το 2033 (ό,τι συμβεί πρώτο). Παράλληλα δημιουργούνται υποκατηγορίες στα δίκυκλα και κυρίως στα βαρέα, προσαρμόζοντας τις άδειες στην τεχνολογία και τις προδιαγραφές των οχημάτων που κυκλοφορούν, ενώ θεσμοθετείται η Γ1 για φορτηγά έως 7,5 τόνους και η Δ1 για λεωφορείο έως 16 θέσεων.