Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

«Παγώνει» η ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του δικτύου ΟΣΕ

Στον... πάγο φαίνεται πως μπαίνει, τουλάχιστον προς το παρόν, το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη τη χώρα μέσω ΣΔΙΤ. Η διαδικασία αν και είχε φτάσει στο τελικό στάδιο και αναμενόταν να προχωρήσει με τρία ΣΔΙΤ, που θα παρέδιδαν σε ιδιώτες τη συντήρηση για διάστημα επτά ετών, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, δεν θεωρείται πλέον ως σωστή επιλογή, καθώς η γραμμή ανήκει στο κράτος και τα μοναδικά έσοδα είναι από το βασικό χρήστη, δηλ. την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το συγκεκριμένο εγχείρημα είχε ξεκινήσει από τον προηγούμενο υπουργό Υποδομών Κ. Χατζηδάκη και έφτασε στην τελική ευθεία, καθώς η κατάθεση του φακέλου για την προκήρυξη του διαγωνισμού στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ αναμενόταν μέσα στον Νοέμβριο. Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς σε ετήσια βάση το ποσό που υπολογίζεται ότι θα δίνεται για τη συντήρηση θα είναι 50 εκατομμύρια. Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου μαζί με τη διοίκηση του ΟΣΕ αναζητά νέο σχέδιο για τη συντήρηση της γραμμής. Δεν είναι τυχαίο ότι ο αρχικός στόχος της εκχώρησης της συντήρησης του δικτύου σε ιδιώτες ήταν η ελαχιστοποίηση των οχλήσεων στην κυκλοφορία της γραμμής κατά τη συντήρηση, ώστε τα δρομολόγια να πραγματοποιούνται χωρίς καθυστερήσεις και να αποτραπεί η διεκδίκηση ρητρών αποζημίωσης από τους χρήστες σε βάρος του ΟΣΕ. Εξάλλου η διατήρηση της υποδομής σε άριστη κατάσταση θεωρείται σημαντικό για τον ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής του δικτύου, τα επόμενα χρόνια, αφού αναμένεται κατακόρυφη αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Η αύξηση αυτή προέρχεται από την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης που θα αυξήσει τη χωρητικότητα της γραμμής αλλά και από την υλοποίηση των συμφωνιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco - HP αλλά και τον ΣΕΒ. Το ετήσιο κόστος συντήρησης του δικτύου υπολογίζεται σε 20 εκατ. ευρώ, ενώ το έσοδο του ΟΣΕ από τα τέλη χρήσης υποδομής για το 2013 υπολογίζονται περίπου σε 25 εκατ., με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταβάλει περίπου 19 εκατ. ευρώ. Εκτόξευση κόστους Περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν μέσα στο 2013 για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής λόγω των βανδαλισμών, και των κλοπών που γίνονται σε όλο το μήκος της. Ειδικότερα ήδη ανατέθηκε η ανάταξη της γραμμής Αχαρναί ? Τιθορέα συνολικού ύψους 23 εκατ. ευρώ ενώ περίπου 24,5 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η ανάταξη του τμήματος Θεσσαλονίκη ? Δομοκός. [Eπανασχεδιασμός αστικών συγκοινωνιών] Σε χθεσινή παρέμβαση, στην Eπιτροπή ΔEKO της Bουλής, ο υπουργός Mεταφορών M. Xρυσοχοΐδης εξήγγειλε τον νέο σχεδιασμό για τις αστικές συγκοινωνίες της Aττικής, καθώς και την άμεση δημοπράτηση νέων γραμμών του Mετρό, εγκρίνοντας παράλληλα την τοποθέτηση του Γρ. Δημητριάδη στη θέση του προέδρου του OAΣA. Σύμφωνα με τον M. Xρυσοχοΐδη, «χρειάζεται νέος σχεδιασμός, γιατί ο σημερινός είναι μιας άλλης εποχής, προ κρίσης. Eίμαστε ακόμα ακριβοί, με χειρότερες υπηρεσίες». Tαυτόχρονα, ο M. Xρυσοχοΐδης επισήμανε πως άμεσα ξεκινά η δημοπράτηση του έργου «Eυαγγελισμός - Άλσος Bεΐκου», ενώ «πολύ γρήγορα» αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη της επέκτασης του Mετρό προς τη Γλυφάδα.
 
website counter
friend finderplentyoffish.com