Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

«Ζεσταίνουν» τις μηχανές οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Σε... καζάνι που βράζει έχει μετατραπεί ο κλάδος των φορτηγών αυτοκινήτων τόσο δημόσιας όσο και ιδιωτικής χρήσης, οι ιδιοκτήτες των οποίων προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις αν δεν παταχθεί η παράνομη μεταφορά προϊόντων.




Την ίδια στιγμή στα... χαρτιά φαίνεται να έμεινε η απελευθέρωση του κλάδου που είχε προκαλέσει το 2010 απεργίες διαρκείας και επίταξη των οδηγών φορτηγών.

Μόνο 80 νέες άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσης έχουν εκδοθεί, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, από την απελευθέρωση του κλάδου περίπου πριν από τρία χρόνια. Οι αυτοκινητιστές τονίζουν ότι τέσσερα χρόνια μετά την απελευθέρωση της αγοράς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που συνοδεύτηκε από απεργίες διαρκείας, η κατάσταση είναι αποκαρδιωτική: Έχουν εκδοθεί μόνο 63 νέες άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσης, η πτώση του μεταφορικού έργου αγγίζει το 40%, ενώ πάνω από το 60% των αυτοκινητιστών είτε έχει αποσυρθεί, είτε υποαπασχολείται.

Στο θέμα αναφέρθηκε και δημοσίευμα του Bloomberg για τα κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα, όπου αναφέρεται ότι οι μεταφορές, όπως και άλλα περίπου 300 επαγγέλματα, θα έπρεπε να είχαν ανοίξει, ωστόσο η πολιτική κωλυσιεργία από την πλευρά της Ελλάδας, αλλά και η ύφεση, έχουν οδηγήσει σε απώλεια του περίπου 25% του ΑΕΠ από το 2008.

«Επειδή οι ελληνικές αρχές δίστασαν να προχωρήσουν στην απελευθέρωση για τρία χρόνια, η ζήτηση για υπηρεσίες και η αγορά 'στέγνωσαν' και τώρα θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φανούν θετικά αποτελέσματα», δήλωσε ο σύμβουλος του ΣΕΒ, κ. Μιχάλης Μητσόπουλος.

«Τίποτα δεν έχει αλλάξει από την απελευθέρωση», σχολίασε ο κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, η οποία αντιτίθεται στην απελευθέρωση. «Θα είναι δύσκολο να μπει κανένας άλλος στην αγορά εάν κρατήσουμε χαμηλά τα κόστη μας», συμπλήρωσε.

Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Ελλάδα έχει προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση 285 -ή 83%- εκ των 345 επαγγελμάτων που θα έπρεπε να «ανοίξει» στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης, ενώ τα υπόλοιπα, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, βρίσκονται στη διαδικασία της απελευθέρωσης. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, τα «κλειστά» επαγγέλματα αντιπροσωπεύουν ένα τρίτο της απασχόλησης στην Ελλάδα.

Κινητοποιήσεις
Οι Ελληνες μεταφορείς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στην πολιτεία και ζητούν την άμεση παρέμβασή της, προκειμένου να παταχθεί η παράνομη μεταφορά που όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «έχει εξελιχθεί σε μάστιγα αλλοιώνοντας και τους πλέον στοιχειώδεις κανόνες υγιούς ανταγωνισμού».

Σε συνάντηση που πραγματοποίησαν χθες στα γραφεία της ΟΦΑΕ, οι αυτοκινητιστές αποφάσισαν να στείλουν ένα σαφές μήνυμα προς την κυβέρνηση, ζητώντας να πράξει και μάλιστα άμεσα, τα αυτονόητα. Όπως σημειώνουν δεν ζητούν κάποιου είδους προνομιακής μεταχείρισης, αλλά απαιτούν την πιστή εφαρμογή των νόμων που έχουν θεσπιστεί από το ελληνικό κράτος και εφαρμόζονται σε όλη την Ε.Ε.

Παράλληλα τονίζουν ότι είναι αδιανόητο σε ένα ευνομούμενο κράτος, η οποιαδήποτε επαγγελματική ομάδα να εκλιπαρεί την πολιτεία να εφαρμόσει τον νόμο.

Στην αντίθετη περίπτωση, όπως τόνισαν όλοι οι συμμετέχοντες, είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν δυναμικά προκειμένου να προστατεύσουν την εργασία τους και την ίδια τους την επιβίωση. Από κοινού αποφάσισαν, ότι παρά το γεγονός πως είναι επιφυλακτικοί σε κινητοποιήσεις, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την οικονομία και την κοινωνία, εντούτοις εάν οι εκκλήσεις τους προς την κυβέρνηση πέσουν για ακόμη μια φορά στο κενό, αυτές είναι μονόδρομος, αφού πλέον έφτασε «ο κόμπος στο χτένι».

«Απαιτούμε τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την ελάφρυνση των αυτοκινητιστών, όπως τη μείωση των ασφαλίστρων, τις ρυθμίσεις των φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών και τη δυνατότητα μεταβίβασης ΔΧ από τους ενήμερους οφειλέτες», τονίζεται μεταξύ άλλων στο ψήφισμα που εξέδωσαν οι αυτοκινητιστές, δηλώνοντας παράλληλα ότι βρίσκονται σε αγωνιστική εγρήγορση.

Παράλληλα οι ιδιοκτήτες των φορτηγών Δ.Χ. μετά από πρόσκληση των Ομοσπονδιών του κλάδου, πραγματοποίησαν Γενικές Συνελεύσεις σε διάφορες πόλεις της χώρας, προκειμένου να λάβουν αποφάσεις σχετικά με τις μορφές των κινητοποιήσεών τους.

Τα αιτήματα

Εντατικοί έλεγχοι στα ξένα φορτηγά που εισέρχονται στην Ελλάδα.
Απογραφή των φορτηγών ιδιωτικής χρήσης, δεδομένου ότι υπολογίζονται σε 1.350.000 και από αυτά τα μισά χαρακτηρίζονται από τα ΦΔΧ παράνομα.
Φορολόγηση 15% και όχι 26% από το πρώτο ευρώ.
«Τίποτα δεν έχει αλλάξει από την απελευθέρωση», σχολίασε ο κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος.



 
website counter
friend finderplentyoffish.com