Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

Στροφή στα tablets έναντι μειώνονται οι πωλήσεις smartphones

Tablets αντί για smart­phones προτίμησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2014, αλλά η τάση που ήταν ιδιαίτερα έντονη στις αρχές της χρονιάς αρχίζει πλέον να επιβραδύνεται.





Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων, το πρώτο τετράμηνο του 2014, η αγορά των κινητών τηλεφώνων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 15% όσον αφορά την αξία των πωληθέντων συσκευών, αν και ο συνολικός αριθμός των τεμαχίων που διετέθησαν στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τη συγκεκριμένη περίοδο κινήθηκε στα ίδια επίπεδα. Την ίδια στιγμή, τα tablets συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα κλείσουν τη χρονιά με τις πωλήσεις να φθάνουν στα 650.000 τεμάχισα έναντι 413.000 το 2013, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία για την προηγούμενη χρονιά.

Ουσιαστικά, αυτό που συνέβη τους πρώτους μήνες του 2014 ήταν ότι οι καταναλωτές προτίμησαν φθηνότερες συσκευές, όπως, επίσης, στο δίλημμα smartphone ή tablet, η επιλογή τους ήταν το δεύτερο.
Στροφή στα tablets έναντι μειώνονται οι πωλήσεις smartphones

Τη μεγαλύτερη πτώση έχουν τα συμβατικά κινητά τηλέφωνα (featured phones) όπου η πτώση είναι της τάξεως του 22%, ενώ στα smartphones η πτώση -σε επίπεδο αξίας- είναι στο -8%. Τα smartphones, σύμφωνα με πληροφορίες, αντιπροσωπεύουν πάντως το 60% των τεμαχίων και το 90% της αξίας της αγοράς των κινητών τηλεφώνων αυτή τη στιγμή.

«Το 2014 ξεκίνησε με βίαιες μεταβολές, αλλά τώρα έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια σταθεροποίησης» σημειώνει στην «Η» ο Δημήτρης Βάθης, διευθυντής πωλήσεων στον τομέα των κινητών επικοινωνιών της LG Electronics Hellas. Ουσιαστικά, αυτό που εννοεί το στέλεχος της LG είναι πως ενώ η χρονιά ξεκίνησε με το 75% των πωλήσεων smartphones να αφορά συσκευές με τιμή πώλησης κάτω από τα 200 ευρώ, τώρα το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 70%, ενώ παράλληλα παρατηρείται μία αύξηση της τάξεως του 5% στις πωλήσεις συσκευών που κοστίζουν πάνω από το ψυχολογικό όριο των 200 ευρώ.

«Μάχη» για τα μερίδια
Παρά πάντως την πτώση που παρατηρείται στην αγορά των κινητών τηλεφώνων, ο ανταγωνισμός που υπάρχει είναι σημαντικός, ενώ κάνουν διαρκώς την εμφάνιση τους και νέοι «παίκτες». Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε κατά τη διάρκεια πρόσφατης παρουσίασης ο Χρήστος Καλογεράκης, διευθύνων σύμβουλος της Westnet, εκ των σημαντικότερων διανομέων προϊόντων τεχνολογίας στην Ελλάδα, το 2013 διετέθησαν 2,8 εκατ. συσκευές κινητής τηλεφωνίας το 2013 με το σύνολο των πωλήσεων να φθάνει στα 414 εκατ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, τα 360 εκατ. ευρώ το 2013 αφορούσαν πωλήσεις smartphones.

Όπως είναι προφανές, πρόκειται για μία διόλου ευκαταφρόνητη αγορά. Αυτός είναι ο λόγος που το φθινόπωρο θα κάνουν την εμφάνιση τους και smartphones από την κινεζική Lenovo, η οποία στη συγκεκριμένη κατηγορία συνεργάζεται αποκλειστικά με την Westnet για τη διανομή τους στην ελληνική αγορά, ενώ μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται μοντέλα από εταιρείες όπως η κινεζική Meizu, η οποία δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό αλλά έχει κάνει αίσθηση σε διεθνές επίπεδο. Την ίδια στιγμή, κινήσεις γίνονται και από υπάρχοντες «παίκτες». Η LG ξεκίνησε πρόσφατα τη διάθεση της νέας «ναυαρχίδας» της, του G3, ο στόχος για το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Βάθη, είναι να ακολουθήσει τα χνάρια του G2, το οποίο απέσπασε μερίδιο 5% στα υψηλά στρώματα της αγοράς. Η κορεατική εταιρεία έχει βελτιώσει τη γκάμα των συσκευών της με αποτέλεσμα το μερίδιο της στα smartphones να έχει φθάσει στο 8% και εκτιμά ότι το G3 θα βοηθήσει στην περαιτέρω αύξησή του.

Επίσης, να διευρύνει το μερίδιο της επιδιώκει και η κινεζική Huawei που έχει λανσάρει αρκετά νέα μοντέλα με εξαιρετική σχέση τιμής ? απόδοσης και «ναυαρχίδα» το Ascend P7.

Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει είναι ακόμη το ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η ταϊβανέζικη HTC σχεδιάζει την επανεργοποίηση της τοπικής παρουσίας της, καθώς τους τελευταίους μήνες διέθετε τις συσκευές της μέσω διανομέα. Αξιοπρόσεκτα ποσοστά αλλά κυρίως στα μοντέλα κάτω από τα 150 ευρώ έχουν αρχίσει να αποσπούν και ελληνικές εταιρείες που λανσάρουν private label smartphones, με την Πλαίσιο Computers να είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Tablets
Προτιμούν τα φθηνά

Τα tablets συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους μέσα στο 2014 και αναμένεται να κλείσουν με 50% αύξηση στις πωλήσεις. Ακόμη, πάντως, οι συσκευές με τις υψηλότερες πωλήσεις είναι αυτές των προσιτών, καθώς, σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, το 74% των tablets που πωλούνται κοστίζουν κάτω από 200 ευρώ.

Σημεία πώλησης
Αυξάνουν μερίδια οι αλυσίδες

Μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στον χώρο των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων είναι η άνοδος που παρατηρείται στο μερίδιο αγοράς που έχουν οι «παραδοσιακές» αλυσίδες πώλησης προϊόντων τεχνολογίας, όπως είναι η Κωτσόβολος, η Πλαίσιο Computers, τα Public και τα Media Markt, σε σχέση με εκείνες που ανήκουν σε κάποια από τις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Πριν από μερικά χρόνια, σχεδόν το 90% των κινητών τηλεφώνων που πωλούνταν διατίθεντο μέσα από τις αλυσίδες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Το 2013, οι πιο «παραδοσιακές» αλυσίδες αύξησαν το μερίδιό τους στο 15%, ενώ στο α' τετράμηνο του 2014 έφθασε στο 25% και στο τέλος της φετινής χρονιάς εκτιμάται ότι θα έχει ανέλθει στο 32%. Η στροφή αυτή αποδίδεται αφενός στη μείωση των επιδοτήσεων που υπάρχει από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αλλά και στο γεγονός ότι ο καταναλωτής αρχίζει να θεωρεί το smartphone ως υπολογιστική συσκευή. Παράλληλα, οι συγκεκριμένες αλυσίδες ρίχνουν όλο και περισσότερο το βάρος τους στα smartphones. Μάλιστα, αρκετοί αναμένουν με ενδιαφέρον να δουν κατά πόσον η Κωτσόβολος θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία που αποκτά η μητρική εταιρεία Dixons, η οποία εξαγόρασε πρόσφατα την Carphone Warehouse, τη μεγαλύτερη αλυσίδα για προϊόντα κινητής τηλεφωνίας της Βρετανίας.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com