Κάθε χρόνο, κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο μισό του Σεπτεμβρίου η Apple καλεί τους δημοσιογράφους προκειμένου να τους παρουσιάσει τα νέα προϊόντα της.
Τα τελευταία χρόνια, τα νέα προϊόντα είναι βελτιωμένες εκδόσεις των υπαρχόντων καθώς η τελευταία φορά που η Apple ουσιαστικά παρουσίασε μία συσκευή που άλλαξε τα δεδομένα ήταν το 2010 με το iPad. Τον προσεχή Σεπτέμβριο, ο Τιμ Κουκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, καλείται να αποδείξει ότι ο αμερικανικός κολοσσός δεν έχασε την «επαφή» με την καινοτομία που είχε επί Στιβ Τζομπς.
Αν δει κάποιος τα οικονομικά αποτελέσματα της Apple, θα θεωρήσει ότι η εταιρεία δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα, καθώς οι δείκτες βαίνουν ανοδικοί. Όμως, το γεγονός ότι οι πωλήσεις στο iPad έχουν αρχίσει να επιβραδύνονται και το iPhone θα είχε αντίστοιχο «πρόβλημα» αν δεν υπήρχε η κινεζική αγορά όπου το smartphone της Apple παραμένει σύμβολο κοινωνικού status. Στις αναπτυγμένες αγορές, όμως, αυτό δεν ισχύει πλέον. Η Apple χρειάζεται επειγόντως να ταρακουνήσει εκ νέου τα νερά της παγκόσμιας αγοράς ψηφιακών τεχνολογιών, προκειμένου να διατηρήσει το momentum που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια και την εικόνα μίας καινοτόμου εταιρείας.
Η πραγματικότητα είναι πως αυτή τη στιγμή ο ανταγωνισμός έχει καταφέρει να ξεπεράσει την Apple σε αρκετούς τομείς. Τα smartphones με Android έχουν μεγαλύτερες οθόνες, υπάρχουν εκδόσεις πιο προσιτές σε επίπεδο τιμών, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους είναι καλύτερα από εκείνα του iPhone. Πλέον, οι δημιουργοί εφαρμογών πρώτα δημιουργούν ένα app για το Android και μετά για το iPhone!
Στον χώρο των tablets, το iPad είναι μεν κορυφαία συσκευή, αλλά πρακτικά οι εκδόσεις που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια δεν έχουν επιφέρει κάποια σημαντική αλλαγή που να ωθήσει τους καταναλωτές να το πάρουν. Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός από τα «στρατόπεδα» του Android και των Windows ενισχύεται και οι επιλογές που έχουν οι καταναλωτές είναι πολλές και ενδιαφέρουσες.
Ποια θα είναι η απάντηση της Apple; Οι φήμες -που όπως κάθε χρόνο είναι πολλές- κάνουν λόγο για δύο νέα iPhone που ακολουθούν τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων οθονών που έχει ήδη υιοθετήσει ο ανταγωνισμός: το ένα θα έχει οθόνη 4,7 ιντσών και το άλλο οθόνη 5,5 ιντσών. Επίσης, υπάρχουν αρκετές φήμες για ένα μεγαλύτερο iPad με οθόνη 12 ιντσών. Αν όντως οι φήμες επιβεβαιωθούν, η Apple είναι προφανές ότι θα καταφέρει να επαναφέρει σε κάποιο βαθμό το status της, αλλά και πάλι θα χρειαστεί κάτι για να δημιουργήσει εκ νέου ένα μύθο. Άπαντες υποστηρίζουν ότι θα κινηθεί προς το κομμάτι των «έξυπνων» ρολογιών και των wearable συσκευών και όντως μπορεί να παρουσιάσει μία τέτοια συσκευή. Αλλά θα είναι αρκετά καινοτόμα ώστε να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία συσκευών; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί πολλούς αναλυτές της αγοράς των ψηφιακών τεχνολογιών που έχουν δει πολλές εταιρείες να βρίσκονται πολύ γρήγορα από το ζενίθ στο ναδίρ τους. Με πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της Nokia, η οποία, μέχρι και το 2008, ήταν στην κορυφή της αγοράς κινητών τηλεφώνων με εντυπωσιακές πωλήσεις. Αλλά έχασε το τρένο των smartphones και το αποτέλεσμα ήταν ο τομέας των συσκευών να πουληθεί στη Microsoft. Η συγκεκριμένη αγορά είναι από αυτές που έχουν τις μεγαλύτερες μεταβολές και αυτό το ξέρει καλά και η ίδια η Apple που την «πάτησε» στο παρελθόν.