Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Η 3D εκτύπωση «κατακτά» την Ελλάδα

Η τρισδιάστατη (3D) εκτύπωση αποτελούσε εδώ και αρκετά χρόνια έναν τομέα που πολλοί απέφευγαν να ασχοληθούν θεωρώντας το ως ένα ακριβό σπορ.



Όμως, η κατάσταση έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και η πτώση στις τιμές των 3D εκτυπωτών σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην τεχνολογία έχουν αρχίσει να κάνουν τις τρισδιάστατες εκτυπώσεις όλο και πιο δημοφιλείς με τους τρόπους χρήσης τους να ποικίλλουν.

Στην Ελλάδα, η αγορά των 3D εκτυπώσεων ουσιαστικά άρχισε να κάνει τα πρώτα της -δειλά- βήματα πριν από 2-3 χρόνια, αλλά σταδιακά έχει αρχίσει να υπάρχει όλο και μεγαλύτερη κινητικότητα.

Και δεν είναι τυχαίο ότι έχουν αρχίσει να εμφανίζονται εταιρείες, οι οποίες επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τις 3D εκτυπώσεις από επιχειρηματικής σκοπιάς, απευθυνόμενες είτε σε καταναλωτές είτε σε άλλες επιχειρήσεις.

Β3D
Η 3D εκτύπωση «κατακτά» την Ελλάδα
Ένα παράδειγμα χρήσης των 3D εκτυπώσεων για πώληση προϊόντων σε καταναλωτές αποτελεί η Β3D, μία νέα εταιρεία που προσφέρει τη δυνατότητα σε καταναλωτές να αποκτήσουν το δικό τους τρισδιάστατο ομοίωμα. Η εταιρεία έχει φέρει στην ελληνική αγορά μία ειδική λύση, το συγκριτικό πλεονέκτημα της οποίας είναι πως επιτυγχάνει σάρωση και δημιουργία 3D μοντέλου σε μερικά δευτερόλεπτα, όταν η επόμενη λύση χρειάζεται 1 ώρα εξειδικευμένης σάρωσης και 1-2 ώρες επεξεργασίας σε επαγγελματικά 3D προγράμματα από εξειδικευμένο προσωπικό.

Η διαδικασία για την εκτύπωση του 3D ομοιώματος είναι πολύ απλή. Ο χρήστης πρέπει να επισκεφθεί το σημείο της B3D στον πρώτο όροφο του The Mall Athens, και σε πρώτη φάση να σκανάρει, σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα, το πρόσωπό του.

Η σάρωση είναι επί της ουσίας μια ταυτόχρονη λήψη φωτογραφίας από 9 full HD κάμερες που σε συνδυασμό με το λογισμικό του σαρωτή επιτρέπουν τη δημιουργία του τρισδιάστατου ομοιώματος μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συνθέσει και να προσωποποιήσει το αγαλματίδιό του μέσω μίας οθόνης αφής και μιας διαδραστικής εφαρμογής, του The Bobbleshop.

Ο χρήστης έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη γκάμα επιλογών, όσον αφορά στα προτεινόμενα μοντέλα σωμάτων που θα συνθέσουν το ομοίωμα της εκτύπωσης (τα οποία εμπλουτίζονται με νέα σε συχνή βάση), ενώ σε συνδυασμό με τις επιλογές κουρεμάτων, χρωμάτων μαλλιών και αξεσουάρ μπορεί να δημιουργήσει συνολικά αρκετές χιλιάδες διαφορετικά ομοιώματα.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι το ομοίωμα δεν το παίρνει ο καταναλωτής άμεσα αλλά χρειάζεται να περάσει εκ νέου από το σημείο της B3D ύστερα από 1-2 ημέρες, ενώ το κόστος δεν είναι ευκαταφρόνητο, καθώς ξεκινά από τα 18 ευρώ και αυξάνεται ανάλογα με τις επιλογές του πελάτη.

Drawlab
Ένα παράδειγμα βιομηχανικής χρήσης της τεχνολογίας των 3D εκτυπώσεων είναι η Drawlab. Η εταιρεία αξιοποιεί το 3D printing προκειμένου να βοηθήσει επιχειρήσεις στη διαχείριση και υλοποίηση έργων που σχετίζονται από τη δημιουργία ενός προϊόντος από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι και την παραγωγή, υλοποιώντας όλα τα ενδιάμεσα στάδια.

Ουσιαστικά, η Drawlab αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της τρισδιάστατης εκτύπωσης για να κάνει πιο εύκολη τη ζωή των επιχειρήσεων που παράγουν προϊόντα. Σύμφωνα με τα στελέχη της Drawlab, το 3D printing είναι μία προσθετική διαδικασία κτισίματος ενός αντικειμένου.

Πιο απλά, ένα τρισδιάστατο σχέδιο από έναν προσωπικό υπολογιστή «χτίζεται» από εξειδικευμένα μηχανήματα, κάνοντας το ψηφιοποιημένο αντικείμενο, απτό. Ουσιαστικά, αυτό που προσφέρει η Drawlab είναι η ρεαλιστική απεικόνιση ενός αντικειμένου, γεγονός που επιτρέπει σε όλους τους εμπλεκόμενους να αποκτήσουν εικόνα του ακριβού προϊόντος πριν αυτό προχωρήσει σε παραγωγή.

Μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει αναλάβει αρκετά έργα, ενώ έχει υλοποιήσει και δικές της ιδέες. Για παράδειγμα στον διαγωνισμό F1 in Schools, η Drawlab ανέλαβε τις συμμετοχές για τις 30 από τις 38 συνολικά ελληνικές ομάδες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό κάνοντας για αυτές σεμινάρια, 3D printing, κοπή ξύλινων μερών και παρέχοντας τεχνογνωσία και υλικά τα οποία χρειάζονταν για τη δημιουργία του αμαξιού.

Ακόμη, η Drawlab έχει εμπλακεί και στην ανάπτυξη επιτραπέζιων παιχνιδιών. Το πρώτο είναι το Stiga που θα εκδοθεί από εταιρεία του εξωτερικού το 2015, ενώ το δεύτερο είναι το Spells of Doom που παρουσιάστηκε πρόσφατα και είναι από τις πλέον αξιόλογες προσπάθειες στον χώρο.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com