Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

ΤΟ INTERNET «ΚΕΡΔΙΖΕΙ» ΤΗΝ TV Το Διαδίκτυο αλλάζει τις τηλεοπτικές μας συνήθειες

Το «παλιό» μοντέλο της τηλεόρασης θέλει τον τηλεθεατή να περιμένει μπροστά από μία συσκευή να δει την αγαπημένη του τηλεοπτική εκπομπή ή την ταινία την ώρα που λέει το πρόγραμμα του καναλιού και το διάβασε στην εφημερίδα του.




Αν θέλει να κάνει κάποιο διάλειμμα θα πρέπει να περιμένει τις διαφημίσεις, ενώ αν δεν θέλει να τις δει δεν έχει και πολλές επιλογές.

Το νέο μοντέλο δεν κάνει λόγο για τηλεόραση αλλά για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου ή πιο σωστά video περιεχομένου, που μπορεί να είναι μία ταινία, μία σειρά, μία εκπομπή. Δεν κάνει λόγο για τηλεόραση, πολύ απλά γιατί δεν είναι απαραίτητο να δεις αυτό το περιεχόμενο σε μία κλασική τηλεοπτική συσκευή, αλλά σε άλλες φορητές συσκευές και κυρίως μιλάμε για ένα smartphone ή ένα tablet.

Η μόνη ουσιαστικά διαφορά δεν είναι στην ποιότητα της εικόνας αλλά στο μέγεθος της οθόνης. Επιπλέον, στο νέο μοντέλο ο τηλεθεατής μπορεί να δει το περιεχόμενο που επιθυμεί τη στιγμή που το επιθυμεί.
Το Διαδίκτυο αλλάζει τις τηλεοπτικές μας συνήθειες

Δηλαδή, δεν χρειάζεται να περιμένεις μία εβδομάδα για να δεις το επόμενο επεισόδιο της αγαπημένης σου σειράς. Ή αν έχασες ένα επεισόδιο, πολύ απλά μπορείς να το δεις όποια στιγμή το αποφασίσεις.

Το Διαδίκτυο και οι ευρυζωνικές συνδέσεις που προσφέρουν πρόσβαση υψηλών ταχυτήτων στο πρώτο είναι οι λόγοι για την άρδην αλλαγή των δεδομένων, καθώς το νέο μοντέλο που αναφέραμε πιο πάνω δεν είναι κάτι που θα εμφανιστεί στο μέλλον, αλλά κάτι που υπάρχει ήδη.

Το Netflix και το House of Cards
Το πιο χαρακτηριστικό δείγμα των αλλαγών που υφίσταται η τηλεόραση είναι αυτό που συνέβη με την προβολή του House of Cards, μίας εκ των κορυφαίων ποιοτικά τηλεοπτικών σειρών που έκαναν την εμφάνιση τους στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με πρωταγωνιστή τον βραβευμένο με Όσκαρ, Κέβιν Σπέισι. Το House of Cards δημιουργήθηκε για λογαριασμό του Netflix, της πιο δημοφιλούς συνδρομητικής υπηρεσίας πρόσβασης σε video περιεχόμενο μέσω του Διαδικτύου που λειτουργεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η καινοτομία ήταν ότι το Νetflix «ανέβασε» στην υπηρεσία και τα 13 επεισόδια του πρώτου κύκλου της σειράς, αλλάζοντας το μοντέλο του ενός επεισοδίου ανά εβδομάδα.

Οι φανατικοί της σειράς μπορούσαν να δουν όλα τα επεισόδια συνεχόμενα ή 1-2 ανά ημέρα ή γενικώς να παρακολουθήσουν τη σειρά όπως τους βολεύει.

Το Netflix (με περισσότερα από 50 εκατ. συνδρομητές) και το Hulu (το οποίο φημολογείται ότι θα κάνει την εμφάνισή του στην Ελλάδα σε συνεργασία με τον όμιλο ANT1) είναι μάλλον οι δύο πιο γνωστές συνδρομητικές υπηρεσίες παρακολούθησης video περιεχομένου παγκοσμίως. Οι συνδρομητές τους έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν επεισόδια τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικές ταινίες όποτε το θέλουν, πληρώνοντας μία μηνιαία συνδρομή που είναι στα επίπεδα των 10 δολαρίων.

Τι γίνεται στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, αντίστοιχη υπηρεσία είναι το iLoveTV. Οι Έλληνες χρήστες δείχνουν υψηλή ανταπόκριση στη συγκεκριμένη υπηρεσία, καθώς απ' ότι φαίνεται καταφθάνει και στην Ελλάδα το συγκεκριμένο μοντέλο τηλεθέασης. Επίσης, υπάρχει το PameOdeon, μία υπηρεσία για τη θέαση ταινιών με τον χρήστη να πληρώνει όταν ζητά να δει μία ταινία και όχι σε μηνιαία βάση.

Η πραγματικότητα ενδεχομένως να είναι ότι ο νέος τρόπος θέασης τηλεοπτικού περιεχομένου έχει ήδη φθάσει στη χώρα μας. Τα στοιχεία της έρευνας του Consumer Lab της Ericsson για την τηλεόραση και τα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (TV & Media Report), στην οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνονται και δεδομένα από την ελληνική αγορά, είναι ενδεικτικά της στροφής που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη συμπεριφορά των Ελλήνων τηλεθεατών.

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές, έδειξε ότι το 87% των Ελλήνων παρακολουθεί video περιεχόμενο στο Διαδίκτυο (σ.σ. πρόκειται για το αποκαλούμενο streaming περιεχόμενο), ποσοστό που ξεπερνά το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση. Στο streaming περιεχόμενο περιλαμβάνονται υπηρεσίες όπως το YouTube, οι ταινίες που «κατεβάζουν» οι χρήστες από το Διαδίκτυο μέσω των torrents, όπως, φυσικά, και οι web υπηρεσίες που έχουν οι μεγάλοι ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί.

Οσον αφορά στο τελευταίο σκέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι άπαντες οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί δίνουν έμφαση στη μετάδοση των εκπομπών τους μέσω του Διαδικτύου και είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν και κανάλια, ιδίως ο ΑΝΤ1, που παράγουν ειδικό περιεχόμενο -ακόμη και με άλλο εμπορικό σήμα- για το web.

Τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω smartphones και tablets

Ένα άλλο δείγμα της αλλαγής συνηθειών είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες έχουν αρχίσει να παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο και σε άλλες συσκευές πλην της τηλεόρασης, όπως είναι οι υπολογιστές, τα tablets ακόμη και τα smartphones.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Ericsson, η τηλεόραση παραμένει μεν η πιο δημοφιλής συσκευή παρακολούθησης καθώς εκεί βλέπουν περιεχόμενο περισσότερες από 12 ώρες ανά εβδομάδα οι Έλληνες καταναλωτές, αλλά υψηλά είναι τα νούμερα και σε άλλες συσκευές:

Εννέα ώρες σε φορητό υπολογιστή, οκτώμισι ώρες σε επιτραπέζιο υπολογιστή, τρεισήμισι ώρες σε smartphone και τρεισήμισι ώρες σε tablet.Ουσιαστικά, το συμπέρασμα στην προκειμένη περίπτωση είναι πως οι Έλληνες δεν είναι αποκλειστικά «δεμένοι» στην τηλεόρασή τους όσον αφορά στο θέμα της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου και επιπλέον δείχνουν ως να αντιμετωπίζουν το Διαδίκτυο ως ένα σημαντικό μέσο για την παρακολούθηση περιεχομένου.

Στροφή
Τη στροφή των Ελλήνων τηλεθεατών προς τις υπόλοιπες οθόνες προσπαθούν να αξιοποιήσουν και οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Για παράδειγμα, η Forthnet έχει λανσάρει την υπηρεσία Nova Go προσφέροντας στους συνδρομητές της πρόσβαση στο περιεχόμενο από tablets, smart-phones και προσωπικούς υπολογιστές.

Οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί, επίσης, έχουν δημιουργήσει τα δικά τους apps. Οι εφαρμογές για smartphones και tablets του MEGA -που είναι και από τα καλύτερα- του ANT1, του Alpha, του Star και του ΣΚΑΙ είναι ήδη διαθέσιμα στα app stores της Apple και της Google, προσφέροντας τη δυνατότητα να βλέπει κανείς ζωντανά το πρόγραμμα ενός τηλεοπτικού καναλιού όπου και αν βρίσκεται. Βέβαια, αν δεν είσαι συνδεδεμένος σε WiFi, χρειάζεται προσοχή όσον αφορά τον όγκο των δεδομένων που καταναλώνονται.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com